Balanssipäivitys heinäkuu 2014

Valvoja: Uutistenkirjoittajat

Balanssipäivitys heinäkuu 2014

ViestiKirjoittaja azhrak » 26 Heinä 2014, 19:16

Kuva
StarCraft II: Heart of the Swarm -moninpeli on saanut tänään 26. heinäkuuta päivityksen. Päivitys sisältää balanssimuutoksia ja karttamuutoksia. :terran: Terran saa vahvistusta yksiköihin Widow Mine ja Thor, kun taas :protoss: Protossin Mothership Core -yksikköä heikennetään. Kartoissa Deadwing ja Foxtrot Labs -karttojen aloituspaikkoja on muutettu. Päivitys pitää pelin versionumerossa 2.1.3.

Päivityksessä Widow Mine -yksikön tekemää vahinkoa nostetaan siten, että alueellisen vahingon asteittainen heikkeneminen poistetaan, ja yksikkö tekee nyt vahinkoa 40 (+40 shields) koko 1.75 säteiselle alueelle. Muutos siis palauttaa miinan tilaan, jossa se oli ennen versiota 2.0.12, jossa asteittainen heikkeneminen lisättiin.

Thor on nyt muutettu siten, että se priorisoi ilmatorjunta-aseitaan. Esimerkiksi Mutalisk-Zergling-lauman vyöryessä päälle Thor ampuu mieluummin Mutaliskeja kuin Zerglingejä. Muutos siis helpottaa yksikön microamista hieman.

Mothership Core puolestaan sai heikennystä vastustajan yksiköitä hidastavaaan Time Warp -kykyynsä. Kyvyn kesto laskettiin kolmasosaansa 30 sekunnista 10 sekuntiin.

Toteutuneita muutoksia on testattu ja pohdittu koko heinäkuun ajan. StarCraft II:n balanssipäällikkö David Kim on kirjoittanut muutoksista useaan otteeseen Battle.netin foorumeille: 1.7., 8.7., 15.7., 22.7. Widow Mine muutoksen pitäisi hänen mukaansa palauttaa yksikön käyttö entiselleen :terran: vs :zerg: -ottelussa ja tarjota suurta etua :protoss: Protossin keski- ja loppupelin armeijoita vastaan. Thor-muutos on Kimin mukaan micro-apu Mutaliskeja vastaan ja linjassa yksikön yleisen käytön kanssa. Time Warp -muutoksen tehtävä on Kimin mielestä heikentää :protoss: Protossin all-in-taktiikoita, heikentää pääarmeijan yleistä voimaa sekä parantaa micro-mahdollisuuksia kykyä vastaan.

Viimeisimmässä päivityksessään 22. heinäkuuta David Kim kertoo tiedostavansa, että Widow Mine ja Time Warp -muutokset ovat merkittäviä ja tavallista rajumpia. Hän perustelee suuria muutoksia sillä, että :protoss: Protossin hyvä menestys ja :terran: Terranin heikko menestys korkean tason turnauksissa on jatkunut Blizzardin mielestä jo liian pitkään.

Nyt toteutuneet muutokset
Terran
  • Widow Mine
    • Splash radius is now 1.75. There are no longer 50% or 25% damage zones.
    • Splash damage is now 40 (+40 Shields) for the full 1.75 splash radius.
  • Thor
    • Changed to prioritize their AA weapon over the AG weapon.
Protoss
  • Mothership Core
    • Time Warp duration decreased from 30 to 10 seconds (-66%).
Kartat
  • Deadwing LE horizontal spawns disabled.
  • Foxtrot Labs LE diagonal spawns only.
Avatar
Terran azhrak
Ylläpito
 
Viestit: 1294
Liittynyt: 07 Syys 2010, 11:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Balanssipäivitys heinäkuu 2014

ViestiKirjoittaja Notherman » 26 Heinä 2014, 19:33

No jos miettii asiaa niin ei toi Timewarpin ajan väheneminen paljoakaan muuta. Ei siihen kukaan jää seisomaan, mutta toisaalta sillä saa pidettyä rampin vähemmän aikaa. En silti näe tossa mitään isoa heikennystä. Ehkä parempi olis ollu asettaa niin että recall/timewarp maksaa 130 energiaa ja timewarp pysyisi samana, jolloin päätöksiä pitäisi tehä harkitummin hyökätessä.
Protoss Notherman
 
Viestit: 6
Liittynyt: 30 Maalis 2013, 17:00


Paluu Uutiset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron