Pelaajahaastattelu: Naama

Valvoja: Uutistenkirjoittajat

Pelaajahaastattelu: Naama

ViestiKirjoittaja Katoan » 05 Kesä 2010, 16:52

Viking Cup #4:n finaalin voittaja Naama osoitti kaikille sen, mitä Suomiterrani voi raivollaan tehdä. Naama edustaa suomen tällähetkeillä terävintä Sc2 kärkeä ja Starcraft2.fi sai mahdollisuuden haastatella voittajaa Viking Cup #4:n jälkimainingeissa.
Starcraft2.fi: Kuka olet ja mistä tulet?
Naama: Mun nimi on Santeri Lahtinen ja olen 17 v poika Helsingistä.
S: Mitä olet pelannut ennen Starcraft 2?
N: Ennen Starcraft 2:Sta Pelasin 3v warcraft 3 the frozen throne peliä, jossa en voittanut turnauksia, mutta pelasin kovissa liigoissa.
S: No siitä sitten siirtymistä Starcraft II suuntaan, ja menestys on ollut huimaa, miten omasta mielestäsi Starcraft 2 on lähtenyt käyntiin?
N: Yleisesti Starcraft 2 on sujunut melko hyvin.
S: Starcraft 2:n melko hyvin sujuminen kiteytyi eilen illalla Viking Cup #4 voittoon käsittämättömällä 4-0 pelillä Drafteria vastaan, mitkä on fiilikset niistä peleistä?
N: Drafteria vastaan ensimmäinen peli oli hieman hakemista koska pelasin pelit Level7 pelikahvilassa, joten peliympäristö oli erilainen kuin mihin olen tottunut. Muissa peleissä macro sujui hyvin ja olin itsevarma.

S: Itse seurasin silmä kovana kotona vikingcupin streamista pelejä. Toisesta pelistä eteenpäin että sä olit ylivoimanen peleissä. Ensimmäisessä pelissä käytiin paljon pieniä maraudertappeluita Lost Templen keskustassa ja jossain vaiheessa se näytti menevän siihen pisteeseen että molemmat vaan suoraan rallyää keskelle unitteja ja katotaan kumpi voi tuottaa yksiköitä enemmän. Onko se normaalia tvt? en nähny vikingejä ja tankkeja loppupeleissä oikeestaan ollenkaan.
N: Patch 15 muutti tvt:tä paljon. Moni tekee nykyään paljon maraudereita koska tankeilla on pienempi dmg.
N: Drafter oli mun containissa kun mulla oli 10 tankkia xel naga tornilla mutta massa marauder puski läpi. Lopussa oli iso MM vs MM taistelu, ja luulen että voitin sen, koska mulla oli enemmän marineja.

S: Peli 2 oli sitten jo selkeempi voitto, vedit tosi tappavan pushin, mitä mietteitä siitä pelistä?
N: Peli 2 sain ite nopeemman expon ja isomman incomen mutta Drafter teki puskun natin cliffin alle. Mulla ei ollu muuta vaihtoehtoa ku tehdä 6x rax marauderia ja puskea läpi. +1 armor marauderit jyräs tankkilinjan ja maahan lasketut viikingit
S: siitä midgamessa pääsit ikävässä paikassa scouttimaan ja kotisohvan mukaan, ratkaiseva virhe drafterin pelissä oli se, että se antoi sulle ilmaseksi sen Xel'Naga Watchtowerin. Olisitko sä pushannut ilman sitä scout infoa vai et?
N: Olisin pushannut. En tehnyt yhtäkään air uniittia kun drafter taas teki noin 10 viikinkiä, joten mulla oli etu ilman sitä drafterin kolmatta expoakin.
S: Joo ja thorithan siinä ratkaisi aika paljon sitten loppujen lopuksi. Oliko Thorit sun alunperänen gameplan vai reagoitko vaan Drafterin peliin?
N: Alkuperäinen gameplan oli pelata full factory mechillä (Thor tank) tank viikinkiä vastaan, mutta en saanu mapcontrollia, joka on tärkein osa full fac mech taktiikkaa.

S: Peli 3 Desert Oasiksessa olikin sitten yksipuolisempaa vientiä, pääsit pahasti cliffille tankittamaan vastustajan refineryt, sait mapcontrollin ja annoit Drifterille vähän omaa lääkettä edellisestä pelistä. Mitä Drifter ois voinu tehdä toisin, koska ainakin ite tiedän että on ärsyttävää kun vastustaja parkkeeraa tuolle cliffille, ja tuntuu ettei siinä voi tehdä mitään.
N: Ensimmäinen drafterin virhe oli turhasti tapattaa thor harassatessa. Toinen virhe oli air mapcontrollin menetys, jonka johdosta sain tankit kyseiselle cliffille.
S: Eli mapcontrol on Desert Oasiksessa tärkein taktinen tehtävä terrania vastaan?
N: Joo

S: Pelissä 4 nähtiin armoton cheese, mietteitä siitä?
N: Pelasin edellisissä peleissä melko passiivisesti alkupelit joten ajattelin että proxyraxi olisi hyvä yllätystaktiikka. Cheese ei toiminut aivan suunnitelmien mukaan mutta onneksi vastustaja ylireagoi ja sain economy edun.
S: siitä nappasit sitten nopeasti oman expansionin ja vastustaja jäi auttamattomasti jälkeen ja helppo voitto tuli kun vastustaja oli pakotettu double expandaamaan. Hyvin toiminut gamble siis, ja osoittaa hyvin myös ettei kannata sitoutua liikaa siihen, että vastustaja kuolee välittömästi cheeseen.

S: 4-0 jälkeen oli varmasti hyvät fiilikset. 50 euron voittorahat tulee taskuun. On ollut monia ehdotuksia siitä miten rahat pitäisi käyttää ja yleisön suosikkina on ollut 36 olutta ja rullakebab. Kun sinulla nyt ei vielä ole ikää olueen, mikä on suunnitelma rahojen käyttämiseksi?
N: Laitan rahat säästöön uutta tietokonetta varten
S: Mitä tulevaisuuden SC2 suunnitelmia on edessä ja miten aiot käyttää betan alhaallaoloajan? Warcraft 3:sta lisää vai kenties muita suunnitelmia?
N: SC2n suhteen suunnitelmani on olla euroopan parhaiden pelaajien joukossa semi-pro tai pro tasolla. Betan ollessa alhaalla urheilen varmaan enemmän, pelaan warcraftia vähäsen sekä lisään lifetyksen märää.
S: Terveisiä faneille?
N: Jooh, kiitos kaikki fanit <3 En petä teitä. Naama Fighting~

Kiitoksia Naamalle haastattelusta ja hyvistä kommenteista peleihin. Odotetaan innolla Naaman tulevia esityksiä euroopan turnauksissa. Naama Fighting~! Viking Cup #4:n replayt löytyvät ESL:n Viking Cuping sivulta.
Protoss Katoan
 
Viestit: 50
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 19:10

Re: Pelaajahaastattelu: Naama

ViestiKirjoittaja tonttu » 05 Kesä 2010, 17:49

Fighting!
Bnet ID: suprTonttu#136
Bnet Channel: Micronae Supremacy
http://supr.rantapallo.org/
Irc: SupR|Tonttu
Terran tonttu
 
Viestit: 198
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 11:37

Re: Pelaajahaastattelu: Naama

ViestiKirjoittaja Naama » 05 Kesä 2010, 19:02

öpö
<Gulch> no jos naamasta olis toine samanlaine klooni, joka pelais zergii, niin kyl se terran naama voittais aina
Terran Naama
 
Viestit: 68
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 14:11

Re: Pelaajahaastattelu: Naama

ViestiKirjoittaja Welmu » 05 Kesä 2010, 21:28

gogo Naama!
Avatar
Protoss Welmu
 
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Touko 2010, 06:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Pelaajahaastattelu: Naama

ViestiKirjoittaja JuNii » 06 Kesä 2010, 06:44

:) gj
Protoss JuNii
 
Viestit: 115
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 19:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelaajahaastattelu: Naama

ViestiKirjoittaja Viitapiru » 06 Kesä 2010, 16:47

Go naama :)
Viitapiru - #starcraft2.fi @ Quakenet

“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning.”
(Rich Cook)
Avatar
Protoss Viitapiru
Perustaja
 
Viestit: 298
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 19:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pelaajahaastattelu: Naama

ViestiKirjoittaja Seinis » 06 Kesä 2010, 17:19

Oikein hyvä ja mielenkiintoinen haastattelu!
Protoss Seinis
Uutistenkirjoittaja
 
Viestit: 219
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 19:34
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelaajahaastattelu: Naama

ViestiKirjoittaja Malecious » 14 Kesä 2010, 13:22

Vähän myöhässä näit luen mut.. Naama <3 you!
Kuva
Proud member of Clan SupR
Avatar
Protoss Malecious
 
Viestit: 457
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 16:04


Paluu Uutiset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa

cron