Custom Mapping

Valvoja: Uutistenkirjoittajat

Custom Mapping

ViestiKirjoittaja Therier » 03 Heinä 2010, 20:51

Tarkoituksenamme olisi vähän tarkastella Starcraft 2:n Custom Mappejä lyhyesti, nämä kun valehtelematta tulevat olemaan suuri osa Starcraft 2:n sisällöstä ennen julkaisua ja myöskin sen jälkeen. Ja totta puhuen Custom Mapeillä saa aikaa tapettua myös silloinkin kun odottelemme Beta Phase 2:n alkamista.

Ennen Starcraft 2:n betan alkua, oli Warcraft 3 se peli, johon tehtiin lähes kaikki Custom Mapit. Nyt kuitenkin asia tulee muuttumaan koska SC2 on vienyt asiaa paljon eteenpäin. Starcraft 2:n kenttäeditori avaa enemmän mahdollisuuksia kenttien tekemiseen, ja pelien julkaisu battle.netissä on tehty helpommaksi. Tulevaisuudessa huhutaan myös mahdollisuudesta pyytää maksua pelaajilta, jotka haluavat päästä pelaamaan tekemääsi custom mappia.

Custom Mappeja voi näin battle.netin alhaalla olon aikana ladata useilta eri sivustoilta, mutta mainitsen nyt kuitenkin kolme sivustoa, jotka itse olen todennut toimiviksi:

SC2Mapster
Sivustolla on laaja valikoima erillaisia kenttiä. Tämän lisäksi sivusto julkaisee myös mielenkiintoisia uutisia Starcraft 2:n kenttiin liittyen.

Curse.Com
Curse.Com on ehkä tunnetuin WoW Addoneistaan, mutta sieltä löytyy myös mielenkiintoinen valikoima erillaisia Starcraft kenttiä, eikä uutisiakaan tule unohtaa. Tutustumisen arvoinen sivusto!

Nibbits
En itse pahemmin ole tältä sivustolta löytänyt Custom Mappeja, vaan itseasiassa tavallisia kenttiä jotka ovat kuitenkin itse pelaajien tekemiä. Listasin tämän sivun kuitenkin siitä syystä, että se on tutustumisen arvoinen tapaus.

Tahdon kuitenkin myös itse henkilökohtaisesti suositella paria Custom Mappia joista itse erityisesti tykkään:

Maul's Tower Defense: Spiral
Vaikka itse olenkin harvinaisen surkea Tower Defence peleissä, niin tykkään aina pelata niitä välillä kunnes masennun. Tässä loistava esimerkki hyvästä Tower Defence pelistä, suosittelen!

Metal Slug
Starcraft2 + Metal Slug = ? Ota itse selvää!

Tästä pelistä on jo nyt, ennen julkasua, tarjolla monta mielenkiintoista kokeilemisen arvoista Custom Mappia. Suurin osa Custom Mapeista pääsee kuitenkin oikeuksiinsa vasta Battle.Netissä. Näistä pari nopeaa esimerkkiä:

Enfos
Evolves

Jos olet kohdannut Localization Bugin Custom mapissa (teksti näkyy Param/Value sekamelskana), käy ihmeessä kurkkaamassa ongelman korjaukseen liittyvä selostus Starcraft2.fi:n Custom Map foorumeilla.

Joka tapauksessa, toivottavasti tästä oli jollekkin hyötyä. Mikä on sinun suosikki Custom Mappisi? Juttele kommenteissa! Therier kiittää!
Avatar
Zerg Therier
 
Viestit: 30
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 03:09
Paikkakunta: Oulu

Re: Custom Mapping

ViestiKirjoittaja tonttu » 03 Heinä 2010, 22:11

Tuo Param/Value oli todella rasittava bugi Custom Mapeissa, toivottavasti sitä ei tule olemaan retailissa, ainakaan kovin kauan, sillä ei oikeen kiinnostaisi tehdä tuota jokaiselle bugimapille :P

Hyvä postaus jälleen.

Ja opin taas jotain uutta (Param/Valuen korjaus xD)
Bnet ID: suprTonttu#136
Bnet Channel: Micronae Supremacy
http://supr.rantapallo.org/
Irc: SupR|Tonttu
Terran tonttu
 
Viestit: 198
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 11:37

Re: Custom Mapping

ViestiKirjoittaja Malecious » 04 Heinä 2010, 11:36

Beta loppukohdilla tuo paramin korjaus ei kait toiminut ollenkaa.. Anyways hyvää tekstii. Huskyn channelillä on tuo metal slug pelattuna, jättänyt pari kohtaa pois mut kuitenkin ihan helvetin hyvän näkönen.
Kuva
Proud member of Clan SupR
Avatar
Protoss Malecious
 
Viestit: 457
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 16:04

Re: Custom Mapping

ViestiKirjoittaja Tröööööt » 04 Heinä 2010, 19:29

Ahkerasti olet jaksanu kirjoitella uutisia, joka on vain ja ainoastaan positiivista. Jokaisessa kirjoituksessa häiritsee tuo kieliasu edelleen hyvin paljon. Kirjoittamallahan sitä oppii, mutta tekstiesi luettavuutta parantaisi roimasti jos jaksaisit hioa tekstisi loppuun asti. Sisältö itsessään on hyvä, mutta liiallinen sanojen toisto ja epämääräiset lauserakenteet laskevat kuitenkin kirjoitustesi luettavuutta.
Random Tröööööt
 
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Kesä 2010, 09:50


Paluu Uutiset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron