BlizzConin satoa 2016

Valvoja: Uutistenkirjoittajat

BlizzConin satoa 2016

ViestiKirjoittaja azhrak » 10 Marras 2016, 14:00

Kuva
Marraskuun 4-5. päivä Anaheimissa järjestetty BlizzCon 2016 -tapahtuma antoi uutta tietoa StarCraft II:n tulevaisuudesta. Luvassa on suuria muutoksia moninpeliin, uusi komentaja ja kenttiä co-opiin, kolmas Nova-tehtäväpaketti, tekoälyprojekti DeepMindin kanssa ja uusi tapa haalia pelinsisäisiä herkkuja.

Moninpelin tulevat muutokset
BlizzCon-tapahtumassa järjestettiin paneelikeskustelu StarCraft II:n moninpelistä. Keskustelussa käytiin läpi Blizzardin suunnittelemia suuria moninpelin muutoksia, joista uutisoimme jo elokuussa. Suunnitelmat eivät ole muuttuneet, ja muutokset tulevat voimaan seuraavan ladder-kauden alkaessa 23. marraskuuta.

Merkittävimmät muutokset koskevat Terrania. Blizzard pyrkii tekemään mech-pelaamisesta vaihtoehdon myös ammattitason pelaajille, joten suunnitelmissa on muuttaa muun muassa Cyclonea, Siege Tankkia ja Thoria. Cyclone muutetaan ammu-ja-juokse-tyyppisestä yksiköstä suoraksi taisteluyksiköksi nopeuttamalla sen hyökkäysnopeutta ja vahinkoa armored-yksiköitä vastaan. Siege Tank puolestaan saa suuren lisäyksen siege-moodissa tekemäänsä vahinkoon. Thor taas pyritään palauttamaan ilmatorjuntayksiköksi, kuten se Heart of the Swarmissa oli, tehostamalla sen hyökkäystä ilmaa vastaan.

Protossin muutokset koskevat lähinnä Tempestiä, Carrieriä ja Dark Templaria. Aiemmin julkaistu Tempestin Disruption Sphere -kyky on kuopattu testivaiheen tulosten perusteella, ja se on korvattu BlizzConissa nähdyllä kyvyllä, joka lamaannuttaa vihollisia pienellä alueella. Carrierin aiemmin sunnitellut muutokset pitävät, eli Interceptorien hinta laskee 25:stä mineraalista 5:een mineraaliin ja Release Interceptors -kyky on poistettu. Näillä muutoksilla Blizzard pyrkii palkitsemaan niitä pelaajia, jotka pitävät Carrierinsä elossa kauemmin. Viimeinen Protoss-muutos koskee Dark Templaria, jonka hyödyllisyyttä pelin loppuvaiheilla Blizzard haluaa tehostaa antamalla sille Blinkin tapaisen teleportaatiokyvyn nimeltä Shadow Stride.

Zergin osalta elokuun suunnitelmat pitävät vielä paikkansa. Suurin muutos koskee Hydraliskiä, josta Blizzard haluaa tehdä yhden Zergin perusyksiköistä antamalla sille lisää hyökkäysvoimaa sekä nopeutta. Paneelissa tuotiin esille myös Swarm Host, jota Blizzard haluaa nähdä käytettävän peleissä enemmän. Yksiköstä tehdään houkuttelevampi halventamalla sen hintaa ja lisäämällä Locustien laskeutumismatkaa.

Muita esiin tulleita asioita olivat muun muassa yksiköiden lisääminen. Blizzard totesi ettei se aio enää lisätä yksiköitä StarCraft II:een, vaan pyrkii kehittämään peliä muuttamalla olemassa olevia yksiköitä.

Lue tiivistelmä paneelikeskustelusta Blizzardin blogista.

Moninpelin tulevia muutoksia esiteltiin BlizzConissa myös livenä, kun John "Totalbiscuit" Bainin SHOUTCraft Kings -kisan marraskuun turnaus pelattiin StarCraft II -lavalla BlizzConissa. Poikkeuksellisesti ottelut pelattiin tulevien muutosten kanssa, joten turnaus antoi hyvää esimakua tulevasta. Katso pelit YouTubesta.

Lisää sisältöä co-opiin
BlizzConissa julkaistiin monta tulevaa päivitystä kaksin pelattavaan co-op-pelimuotoon. Ehkä kiinnostavin uudistus on seuraavaksi peliin astuva uusi komentaja Alexi Stukov. Infestoitunut herra Stukov komentaa luonnollisesti infestoitunutta armeijaa, jolla on Terranin ja Zergin ominaisuuksia. Yksiköt ovat kyvyiltään ennennäkemättömiä kuten kävelevä Bunker.

Katso Alexei Stukovin esittelyvideo alta.
Co-op saa kaksi uutta karttaa. Miner Evacuation -tehtävässä pelastetaan kaivostyöntekijöitä saattamalla heidät sukkuloille. Dead of Night -tehtävä puolestaan on co-op-käännös suositusta Arcade-kartasta Left2Die, jossa loputon joukko vihollisia valuu kohti pelaajan tukikohtaa.

Lisäksi suosittu kaksinpelimuoto saa pian tulostaulun, kun Blizzard julkaisee peliin Co-op Mission Leaderboards -ominaisuuden. Tulostaulussa voi tarkastella omia co-op-suorituksiaan ja vertailla niitä muiden onnistumisiin.

Nova Mission Pack 3
BlizzConin aikaan saimme tietää, että Nova Covert Ops -kampanjan viimeinen kolmen tehtävän paketti julkaistaan 22. marraskuuta Amerikoissa. Muiden alueiden julkaisupäivät eivät ole vielä tiedossa, mutta se on todennäköisesti heti seuraava päivä eli 23.11.

War Chest
Blizzard on julkaissut ensi vuonna peliin lisättävän uuden ominaisuuden nimeltä War Chest. Kyseessä on maksullinen ominaisuus, joka toimii kuin virtuaalinen aarrekartta. Aarteita eli pelin sisäisiä herkkuja ansaitaan pelaamalla SC2:n eri pelimuotoja. War Chest toimii kausiluontoisesti jakautuessa vuodessa kahteen kauteen suurien Blizzardin organisoimien turnausten ympärille, ja joka kaudella on ansaittavissa uutta sisältöä. Osa War Chestin tuotoista sijoitetaan suoraan Blizzardin SC2-turnauskassaan, joten sen avulla voi osaltaan tukea SC2-ammattipelaajia.

DeepMind alkaa kehittää SC2-tekoälyä
BlizzConin avajaisseremoniassa Mike Morhaime paljasti Blizzardin ja tekoälyyn erikoistuneen yhtiön DeepMindin yhteistyöprojektin, jossa StarCraft II tuodaan osaksi tekoälytutkimusta. DeepMind on erikoistunut kehittämään syväoppimista (deep learning), jossa kone opettaa itse itsensä ratkaisemaan jonkin ongelman. Nyt tätä aletaan soveltamaan myös SC2:een, kun Blizzard julkaisee ensi vuoden alussa projektia varten kehitetyn koneellisen käyttöliittymän StarCraft II API:n.

Video Blizzardin 25-vuotisesta taipaleesta
Avatar
Terran azhrak
Ylläpito
 
Viestit: 1293
Liittynyt: 07 Syys 2010, 11:03
Paikkakunta: Helsinki

Paluu Uutiset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa

cron