Serral haastattelussa ennen IEM XI Katowicea

Valvoja: Uutistenkirjoittajat

Serral haastattelussa ennen IEM XI Katowicea

ViestiKirjoittaja azhrak » 28 Helmi 2017, 10:04

Kuva
Saimme haastateltavaksemme Joona "Serral" Sotalan, joka matkaa pian Puolaan IEM XI Katowice -turnaukseen pelaamaan 250 000 dollarin palkintorahoista. Kysyimme Serralilta hänen tämän hetken pelikunnostaan, mielipiteitä pelistä ja alkaneen vuoden kisoista, mutta erityisesti paneuduimme haastattelussa tulevaan Katowicen kilpailuun, jossa hän aloittaa lohko-ottelunsa perjantaina 3. maaliskuuta klo 13:00.

Katowicen turnaus alkoi jo tänään 27. helmikuuta offline-karsintavaiheella, jonka Serral onnistui välttämään läpäisemällä Euroopan palvelimen karsinnan 28. tammikuuta voittamalla useita Euroopan huippuja kuten Jens "Snute" Aasgaardin ja Arthur "Nerchio" Blochin. Sotala on yksi vain kahdestatoista pelaajasta, jotka on sijoitettu suoraan turnauksen lohkovaiheeseen kovatasoisten online-karsintojen kautta.

Haastattelu
1. Mikä on tällä hetkellä vahvin match-uppisi, miksi?
Kaikki match-upit sujuvat hyvin, kuitenkin Terrania vastaan olen vahvimmillani tällä hetkellä. Olen löytänyt yksinkertaisesti toimivan pelityylin Terraneita vastaan.

2. Kuinka paljon harjoittelet tällä hetkellä, kun olet vielä lukiossa?
Vuonna 2017 on tullut opiskelun lomassa harjoitusta noin 30 tuntia viikossa, päivittäiset harjoitusmäärät vaihtelevat tilanteen mukaan.

3. Mitä mieltä olet pelin nykyisestä tasapainosta? Onko parannusehdotuksia?
Pelin tasapaino on mielestäni ihan hyvä. En osaa sanoa mitään TvP:stä, mutta ZvP tuntuu olevan vähän protossille suotuisa. Toisaalta itse en ole vielä joutunut vaikeuksiin siinä match-upissa, joten en valita. Tämän hetken kartat eivät ole kauhean hyviä reapereille, mutta kranaattia voisi muuttaa huonommaksi. Olen ollut kuitenkin tyytyväinen Blizzardin työhön.

4. Mitä mieltä olet tämän vuoden kilpailukalenterista ja WCS-sarjasta?
Näyttää, että WCS-turnauksia on tulossa sopivasti ja niiden väliin mahtuu varmasti muitakin turnauksia, eli vuosi 2017 näyttää hyvältä kaikin puolin.

5. Miten arvioisit suoritustasi online-karsinnoissa?
Ensimmäinen peli oli todella haastava ShoWTimEa vastaan, enkä päässyt siinä omalle tasolleni. Pelini paranivat loppua päin, vaikkakin erityisesti Snuten voittaminen osottautui erittäin hankalaksi. Tulos oli odotusteni mukainen ja vastasi nykyistä suoritustasoani.

6. Uskotko olevasi yhtä kovassa iskussa Puolassa?
Offline-turnaukset ovat aina täysin erilaisia, kuin online turnaukset. En voi varmasti sanoa missä iskussa siellä olen, mutta harjoituksissa on mennyt hyvin ja toivon, että suoriudun siellä hyvin.

7. Millaisia ennakko-odotuksia sinulla on Katowicen turnaukselle?
IEM Katowice oli viime vuonna yksi parhaiten järstetetyistä turnauksista, jossa olen käynyt. Odotukseni ovat siis samaa luokkaa.

8. Mitä tukijoukkoja lähtee mukaasi tapahtumaan?
Yleensä on tullut lähdettyä yksin, mutta tällä kertaa isäni päätti lähteä mukaan tueksi.

9. Mitä mieltä olet lohkostasi (Serral, Zest, TRUE, +3 TBD)?
Lohkoni on hyvä. Molemmat TRUE ja Zest ovat täysin voitettavissa. Kaikki pelaajat ovat kuitenkin hyviä turnauksessa, enkä usko, että Open Bracketeista tulee yhtään huonoa pelaajaa. Mieluiten ottaisin pari Terran-pelaajaa vielä lohkooni.

10. Mikä on tavoitteesi turnauksessa?
Tavoite on ensin päästä lohkosta läpi, sitten katsotaan ketä sieltä tulee mahdollisesti vastaan. Olisihan se mukava päästä semifinaaleihin ja Spodek-areenalle pelaamaan.

11. Kuinka länsimaalaiset tulevat pärjäämään korealaisia vastaan?
Kaikilla länsimaalaisilla on täydet mahdollisuudet pärjätä parhaille korealaisille, ja on realistista että semifinaaleissa on yksi tai kaksi länsimaalaista.

Kiitos Serralille haastattelusta. Seuraa häntä Twitterissä @ENCE_Serral.

Serralin lohko IEM XI Katowicessa (Liquipedia)
Lue lisää Katowicen kisasta aiemmasta uutisestamme.
Avatar
Terran azhrak
Ylläpito
 
Viestit: 1293
Liittynyt: 07 Syys 2010, 11:03
Paikkakunta: Helsinki

Paluu Uutiset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa

cron