Moninpeliin tulossa isoja muutoksia vuoden lopulla

Valvoja: Uutistenkirjoittajat

Moninpeliin tulossa isoja muutoksia vuoden lopulla

ViestiKirjoittaja azhrak » 11 Syys 2018, 11:14

Kuva
Blizzard on julkaissut tiedotteen moninpelin muutoksista, jotka otetaan käyttöön BlizzConin jälkeen marraskuussa. Muutoksissa Blizzard perehtyy erityisesti eri rotujen loppupelin yksiköihin ja kompositioihin sekä pyrkii hankaloittamaan liian puolustuksellista pelityyliä. Muutoksia tehdään joka rotuun. Surin osa muutoksista tehostaa yksiköitä jollain tavalla, mutta mukana on myös heikennyksiä ja yksikön toimintatavan muutoksia.

Alla listattuna muutosten vaikutukset eri yksiköihi ja kykyihin. Lue Blizzardin perustelut muutoksille heidän blogistaan, josta löytyy myös muutamista muutoksista havainnollistavat videot.

:terran: Terranin muutokset
Mukana Battlecruiser, Widow Mine, Cyclone, Thor, Medivac, Banshee, Raven ja Neosteel Frame.
Battlecruiser
  • Satunnainen viive panosten välissä poistettu (+20% dps).
  • Ilmasta ilmaan -panoksien vahinkoa pienennetty arvosta 6 arvoon 5 (-17%).
  • Yamato Cannonin vahinkoa pienennetty arvosta 300 arvoon 240 (-20%).
  • Voi ampua liikkuessaan.
Widow Mine
  • Drilling Claws -kehitys tekee miinasta aina näkymättömän maanalla. Uusi visuaalinen efekti lisätään osoittamaan muutosta.
Cyclone
  • Perussuojusta (armor) heikennetään arvosta 1 arvoon 0 (-100%).
Thor
  • 250 mm Punisher Cannons -aseen laukaisutiheyttä nopeutettu arvosta 3 arvoon 2.5 (+17%).
  • 250 mm Punisher Cannons -aseen vahinkoa muutettu arvosta 35 (+15 Armored) arvoon 40 (+10 Massive).
  • Javelin Missile Launchers -aseen aluevahinkoa pienennetty arvosta 0.6 arvoon 0.5 (-17%).
  • Perussuojusta heikennetään arvosta 2 arvoon 1 (-50%).
Medivac
  • High-Capacity Fuel Tanks -kehitys ei enää pidennä Ignite Afterburners -kyvyn kestoaikaa, vaan vähentää sen latausaikaa arvosta 14 arvoon 9 (-36%).
  • Parannussäde toimii nyt myös yksiköihin, jotka Phoenix on nostanut Graviton Beam -kyvyllään ilmaan.
Banshee
  • Hyperflight Rotors -kehityksen hintaa halvennettu arvosta 200/200 arvoon 150/150.
Raven
  • Anti-Armor missilen vahinkoa vähennetty arvosta 15 arvoon 0 (-100%).
  • Anti-Armor missile vähentää nyt myös Protossin suojakilpiä suojuksen lisäksi.
Engineering Bay
  • Neosteel Frame ja Structure Armor -kehitykset on yhdistetty Neosteel Armor -kehitykseksi, joka maksaa 150/150 ja kehittyy 100 sekunnissa.
:zerg: Zergin muutokset
Mukana Zergling, Hydralisk, Infestor, Ultralisk, Nydus ja Burrow.
Zergling ja Hydralisk
  • Maanalta nousemisen (unborrow) nopeutta lisätty arvosta 0.71 arvoon 0.36 (+49%).
  • Maanalta nousemisen viivettä pienennetty arvosta 0.36 arvoon 0.08 (+78%).
Hydralisk
  • Elämää vähennetty arvosta 90 arvoon 85 (-6%).
Infestor
  • Infested Terran -kyvyn kantamaa pidennetty arvosta 7 arvoon 8 (+14%).
Ultralist
  • Uusi kehitys: Anabolic Synthesis
    • Hinta 150/50 gas
    • Kehitysaika 79 sekuntia
    • Lisää off-creep -nopeutta 10%.
Nydus Network / Nydus Worm
  • Nydus Network -rakennuksen hintaa lisätty arvosta 150/200 arvoon 200/250.
  • Nydus Worm -rakennuksen hintaa vähennetty arvosta 100/100 arvoon 50/50.
  • Kehittyessään Nydus Worm ei ole enää tuhoutumaton, vaan sillä on 6 suojapistettä.
Burrow / unborrow
  • Burrow ja Unburrow -kyvyt erotetaan omiksi pikanapeikseen.
  • Maanalla ja -päällä olevat Zerg-yksiköt ovat nyt samalla valintalehdellä ja molemmat valitaan tuplaklikattaessa yksiköitä.
:protoss: Protossin muutokset
Mukana Nexus, Sentry, High Templar, Robotics Facility, Colossus, Disruptor, Tempest, Carrier, Mothership, Shield Battery, Assimilator ja Gateway.
Nexus
  • Nexuksen Mass Recall -kyky nimetty uudelleen nimelle Strategic Recall.
  • Mothershipin Strategic Recall -kyky nimetty uudelleen nimelle Mass Recall.
  • Nexuksen Strategic Recall -kyvyn latausaikaa piennetty arvosta 130 arvoon 85 (-35%).
  • Nexuksen Strategic Recall -kyvyn sädettä piennennetty arvosta 6.5 arvoon 2.5 (-62%).
Sentry
  • Hallucination -kyvyn energiahintaa pienennetty arvosta 100 arvoon 75 (-25%).
  • Guardian Shield -kyvyn sädettä kasvatettu arvosta 4 arvoon 4.5 (+12.5%).
High Templar
  • Feedback -kyvyn vahinkoa pienennetty arvosta 1 per tuhottu energiapiste arvoon 0.5 per tuhottu energiapiste.
Robotics Facility
  • Hintaa pienennetty arvosta 200/100 arvoon 150/100.
Colossus
  • Tykkitorni seuraa nyt kohteitaan kuten Immortal, joten perääntyvä Colossu voi ampua helpommin taakseen.
Disruptor
  • Purification Nova -kyky muutettu takaisin kuten se oli ennen 4.0 -päivitystäs eli kyky ampuu energiapallon, joka räjähtää 2 sekunnin kuluttua ja tekee 155 vahinkoa ja lisäksi 55 kilpivahinkoa ympärillään oleviin yksiköihin.
  • Purification Nova ei enää räjähdä osuessaan vihollisyksiköihin.
  • Purification Nova lähettää nyt vastustajalle hyökkäysilmoituksen vasta, kun pallo räjähtää eikä kun pallo laukaistaan.
Tempest
  • Hintaa pienennetty arvosta 300/200 arvoon 250/175.
  • Yksikköhintaa pienennetty arvosta 6 arvoon 5.
  • Elämää ja kilpiä pienennetty arvosta 300/150 arvoon 150/125.
  • Nopeutta lisätty arvosta 2.632 arvoon 3.5 (+33%).
  • Kiihtyvyttä lisätty arvosta 1.4875 arvoon 2.8 (+88%).
Carrier
  • Graviton Catapult -kehitys poistettu.
  • Elämää lisätty arvosta 250 arvoon 300.
  • Rakennusaikaa vähennetty arvosta 86 arvoon 64 (-26%).
  • Interceptorien rakennusaikaa pidennetty arvosta 6 arvoon 11 (+83%).
  • Interceptorien vahinkoa vähennetty ja panoksien määrää muutettu arvosta 5x2 arvoon 8x1.
  • Interceptorit saavat nyt +1x1 jokaisesta Air Attack -kehityksestä vanhan +1x2 asemesta.
Mothership
  • Time Warp -kyky hidastaa nyt myös vihollisyksiköiden ja -rakennusten hyökkäysnopeutta 50% liikkumisnopeuden hidastuksen lisäksi.
Shield Battery
  • Suojakilpien palauttaminen toimii nyt myös yksiköihin jotka Phoenix on nostanut ilmaan Graviton Beam -kyvyllään.
Assimilator
  • Elämää ja kilpiä vähennetty arvosta 450/450 arvoon 300/300.
Gateway
  • Jos Warp Gate -kehitys on tehty, uudet Gatewayt muuttuvat valmistuessaan automaattisesti Warp Gateiksi.
Yleiset muutokset
  • Match making -otteluiden alkuun on lisätty lähtölaskenta, kun pelaajat ovat ladanneet kartan valmiiksi.
Testaa muutoksia
Muutoksia voi testata huomisesta keskiviikosta 12. syyskuuta alkaen pelin Testing Matchmaking -osiossa.
Avatar
Terran azhrak
Ylläpito
 
Viestit: 1293
Liittynyt: 07 Syys 2010, 11:03
Paikkakunta: Helsinki

Paluu Uutiset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa