Sivu 2/2

Re: Ladder BM

ViestiLähetetty: 04 Huhti 2012, 16:36
Kirjoittaja Adusti
tudexD kirjoitti:
Adusti kirjoitti:HONissa ainoa tarkoitus pelissä on saada vihut tuntemaan olonsa mahdollisimman nöyryytetyiksi (ingame tauntit, announcer packit yms. ja ihan yleinen verbaalinen harassi). Tähänkuin vielä lisätään se, että HON on muutenkin peli missä voi riidellä käytännössä mistä tahansa asiasta ja muutenkin pelien ilmapiiri on ERITTÄIN vihamielinen.


Aika hyvä kuvaus Honista pelinä. Toisaalta toi on yksi niistä asioista minkä takia edes pelaan koko peliä. Joskus pitää vaan purkaa ne patoutumat johonkin. Sc2:ssa en tosin bm:mmää ketään ellei joku bm:mmää minua ensin.


Jep HONin ideahan nimenomaan on mennä ja trollata viidellä tyypillä niin paljon vihuja kuin mahdollista.

Re: Ladder BM

ViestiLähetetty: 04 Huhti 2012, 22:38
Kirjoittaja trolli
Cs:s scene on harjaannuttanut kestämään vihulaisen jatkuvaa pätemisen tarvetta. Mitäs siitä välittämään.. senkun yrittävät. Kaikkihan sen tietää, että murrosikä tuo tullessaan nykykulttuurin mukaisen holtittoman kielenkäytön, mikä korostuu varsinkin foorumeilla mutta myös nettipeleissä. Täällähän sinä olet anonyymi ja "eihän nyt kukaan oikeasti", "pilailin vain".. sanotaan asioita mitä oikeasti ei ole koskaan suusta ulospäästetty. We all know that eikä kyse ole siis vain sc2:sta tai cs:stä tai muusta.

Ohjeet ovat simppelit: a) älä välitä b) kehity pelaaja jolloin saat jonkin verran mielihyvää kyseisten molestaamisesta pelikentällä c) ole hiljaa.

Noudatan itse noista kahta ensimmäistä. Toki ajoittain nautin siitä, että on mahdollista kääntää verbaalinen nyrkkeilymatsi iskujen vastaanottajasta tyrmäysvoittajaksi.

Re: Ladder BM

ViestiLähetetty: 07 Huhti 2012, 00:10
Kirjoittaja JackDuran
Edellämainittujen asioiden lisäksi mielestäni SC2:ssa vallitsee vahva "kehittymisen ja tietämyksen" kulttuuri, jolloin on tavallista että aloittelevatkin pelaajat tuntevat pian tietävänsä pelistä paljon. Tätä tukevat lukuisat suositut pelin mekaniikkaa ja pelityylejä analysoivat show't ja streamit, kuten esimerkiksi Day9:n Daily yms. Tieto ammattilaistason pelimekaniikan ongelmista matkustaa todella nopeasti meidän tavallisen rahvaan korviin, ja silloin rupeamme näkemään näitä ongelmia myös omissa ladderipeleissämme. Luulemme tunnistavamme peleistämme näitä yleisiä ongelmia vaikka todellisuudessa olimme vain unohtaneet esim. macrota kunnolla. Mielestäni parhaita esimerkkejä tästä on PvZ matchupin "ongelmat" joista kaikki tuntuvat olevan tietoisia ja joista kaikilla tuntuu olevan omakohtaisia kokemuksia - tasosta riippumatta.

Ei myöskään sovi unohtaa SC2:n saavuttamaa merkittävää suosiota, joka tarkoittaa että moni pelaaja joka ei aiemmin ole innostunut tämänkaltaisista peleistä pelaa nyt Craftia ja osallistuu keskusteluun siinä missä BW veteraanitkin.

Re: Ladder BM

ViestiLähetetty: 08 Huhti 2012, 14:56
Kirjoittaja OCPetrus
Oon täysin samaa mieltä kaiken kanssa mitä JackDuran sano! Tuntuu, että jos alaliigoissa joku hyökkää ennen 10min ja voittaa, vastustaja kokee, että tuli juustotuksi tai että peli olisi rikki eikä sitä hyökkäystä voi mitenkään pysäyttää, vaikka kyseessä olisi vain vaikkapa PvZ 8min kohdalla 8-gate pusku.

Re: Ladder BM

ViestiLähetetty: 08 Huhti 2012, 20:21
Kirjoittaja FlaiTrops
No kyllähän tää tähän menee, itekki ennen aika useesti, ei suoranaista bmmää, muttaa gg:n pois jättämistä ja sellast "WHAT CAN I DO" tyylistä itkua.
Nyt hogannut et tulee ittelekki "parempi mieli" jos vihu sanoo gg, nii nykyään sitä tulee sitten aika usein sanottua, paitsi jos nyt jotain paskaa tulee nii ei aina huvita, eikä mielestäni mikää pakko sitä oo joka kerta sanoa