Call to Action: Balance Testing

Re: Call to Action: Balance Testing

ViestiKirjoittaja juustokalle » 04 Touko 2012, 16:41

SnakeQ kirjoitti:Haspe, tossilla kestää jo valmiiksi pisimmän aikaa tehdä ukkoja :(

En ihan ymmärrä miten tossilla kestää kauiten tehdä unitteja. Terranilla kestää pyöreästi vajaat 2 minuuttia buildaa barracksi ja siihen reactori + siihen marineiden build time päälle. Eli jos esimerkiksi 3 basen ottamisen jälkeen alat lisäämään productiota 3->5 raxiin joskus 12min kohdalla nousee sun production vasta noin 14 minuutin kohdalla. Verrattaessa protossiin jos protoss lisäisi lisää gateja 12minuutin ekat warp init kyseisistä gateista noin minuutin aikaisemmin kuin terranin ensimmäiset unitit reactor raxeista. Techlabilla varustettuun raxiin verrattuna ero on tietysti pienempi mutta kuitenkin protossilla nopeammin. Sitten jos verrataan itse gateway unittien warp timejä, terran unittien teko aikaan ovat ajat melko vastaavia, mutta chronottuna protossin productio on paljon nopeampaa.

Jos sitten tarkoitit että jonkin colossuksen tekeminen kestää mielestäsi kauan niin kyllä terraniltakin löytyy vastaavia unitteja, mutta kyseiset unitit ovat sattumoisin melko käyttökelvottomia protossia vastaan. Tietysti jos teet joka pelissä carrier mothership comboa niin voihan ne build timet tuntua aika pitkiltä.

... Sori meni vähän offtopic :D. Balancen kannalta build timet ovat mielestäni aivan kohdillaan. Muuten balance update vaikutti ihan hyvältä, mutta olen hieman pettynyt että tvp lategamea ei muutettu mitenkään, no toivottavasti sitten tulevaisuudessa :).
Random juustokalle
 
Viestit: 12
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:01

Re: Call to Action: Balance Testing

ViestiKirjoittaja SnakeQ » 04 Touko 2012, 17:25

Mutta koska terran saa nopeemmin ukkoja niin se aina ukko ukon jälkeen tekee etumatkaa :D Ei se ehk' tunnu viel ekalla tai tokalla kierroksella mutta sen jälkeen huomaa jo kunnon eroa.

Mech terran on edelleenkin paras tossia vastaan, se on imba :D
Protoss SnakeQ
 
Viestit: 195
Liittynyt: 12 Tammi 2011, 19:09

Re: Call to Action: Balance Testing

ViestiKirjoittaja juustokalle » 04 Touko 2012, 19:54

SnakeQ kirjoitti:Mutta koska terran saa nopeemmin ukkoja niin se aina ukko ukon jälkeen tekee etumatkaa :D Ei se ehk' tunnu viel ekalla tai tokalla kierroksella mutta sen jälkeen huomaa jo kunnon eroa.

Mech terran on edelleenkin paras tossia vastaan, se on imba :D

Siis miten vitussa tekee etumatkaa, en vieläkään käsitä sun logiikkaa :shock:
Random juustokalle
 
Viestit: 12
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:01

Re: Call to Action: Balance Testing

ViestiKirjoittaja SnakeQ » 04 Touko 2012, 21:06

juustokalle kirjoitti:
SnakeQ kirjoitti:Mutta koska terran saa nopeemmin ukkoja niin se aina ukko ukon jälkeen tekee etumatkaa :D Ei se ehk' tunnu viel ekalla tai tokalla kierroksella mutta sen jälkeen huomaa jo kunnon eroa.

Mech terran on edelleenkin paras tossia vastaan, se on imba :D

Siis miten vitussa tekee etumatkaa, en vieläkään käsitä sun logiikkaa :shock:


Aivan päästä repäistyt rakennusajat
. Jos toisen ukot rakentuvat nopeammin niin sillon tietysti etumatkaa saa. 15 marauder x 38sec = 570sec. 570/43sec = 13 stalker. Mitä pidemmälle menee niin sitä isommaksi ero kasvaa? Käsitätkö? Ei ollut kyse balansesta nyt :D

Ja vieläku muistin niin eikös olis helppoa jos tossillakin olis rakennusjono, eikä tarttis kattoa millon ne warpit on taas käytettävissä vs terran ku laittaa vaan jonoon ukkoa niin mikäs siin :D Siitä tulee viel lisää hukka aikaa koska tossilla ei saa heti uutta ukkoa rakennukseen ku edellinen on valmistunut :D Ja vähänkin huonommilla passoo jäädä jopa 15sec taukoja.
Protoss SnakeQ
 
Viestit: 195
Liittynyt: 12 Tammi 2011, 19:09

Re: Call to Action: Balance Testing

ViestiKirjoittaja juustokalle » 04 Touko 2012, 21:24

SnakeQ kirjoitti:
juustokalle kirjoitti:
SnakeQ kirjoitti:Mutta koska terran saa nopeemmin ukkoja niin se aina ukko ukon jälkeen tekee etumatkaa :D Ei se ehk' tunnu viel ekalla tai tokalla kierroksella mutta sen jälkeen huomaa jo kunnon eroa.

Mech terran on edelleenkin paras tossia vastaan, se on imba :D

Siis miten vitussa tekee etumatkaa, en vieläkään käsitä sun logiikkaa :shock:


Aivan päästä repäistyt rakennusajat
. Jos toisen ukot rakentuvat nopeammin niin sillon tietysti etumatkaa saa. 15 marauder x 38sec = 570sec. 570/43sec = 13 stalker. Mitä pidemmälle menee niin sitä isommaksi ero kasvaa? Käsitätkö? Ei ollut kyse balansesta nyt :D

Ja vieläku muistin niin eikös olis helppoa jos tossillakin olis rakennusjono, eikä tarttis kattoa millon ne warpit on taas käytettävissä vs terran ku laittaa vaan jonoon ukkoa niin mikäs siin :D Siitä tulee viel lisää hukka aikaa koska tossilla ei saa heti uutta ukkoa rakennukseen ku edellinen on valmistunut :D Ja vähänkin huonommilla passoo jäädä jopa 15sec taukoja.

Eikös stalkerin warp time ole 32 sec+ chronottuna vielä nopeampi. Ja ei terrani hirveest noita jonoja voi käyttää, kun ne mineraalit kuluu kuitenkin suoraan vaikka unitti ei vielä valmistuisikaan. Ja sitten kun muistetaan että protossilla cd tulee vasta sen jälkeen kun on saanut unitin käyttöönsä, toisin kun terranilla laitetaan rakentumaan ja odotetaan että saadaan käyttöön, en voi käsittää millä logiikalla protossin build timet ovat pisimpiä ja protoss jää kokoajan jälkeen. No joo terran on imbaa ja protossil on 7 kertaa vaikeempaa macrota ku muil roduil ja protoss on muutenkii paska rotu, sillä selvä.... Mutta en edelleenkään käsitä logiikkaasi.
Random juustokalle
 
Viestit: 12
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:01

Re: Call to Action: Balance Testing

ViestiKirjoittaja SnakeQ » 05 Touko 2012, 10:00

dumpsterus kirjoitti:
SnakeQ kirjoitti:Väärin meni. Zerg prot ovat juuri sanoneet että zerg on favored vs p. Kutsuko sä 11min max balanssiksi? PvZ on todellakin rikki.

Ja totta, pvt on hirveetä alusta lähtien. terranit voittaa tekemällä paria ukkoa aina alusta lähtien.


0 zergiä ro8 gsl code s. tänään pvt matsit 6-0 protosin hyväksi. katos huviksesi kuin monta tossia on selviytynyt ro4 ja ro8. kato sen jälkeen monta p, t ja z on ollut alussa. ellet ihan täysi kehari ole niin tajuat että on jotain vialla. http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/2 ... S#Playoffs


Kunnon naurut taas sai :D

Voi kamala, kerrankin jollain muulla kuin terranilla on eniten pelaajia ro8 ja ro4. Onhan niitä ollut ro4:ssa kertoja jolloin on vain terraneita. Ei sitä voi yhden yhden gsl takia perustella. Katotaas vielä pari uutta. Nii, terranit on hallinneet tätä peliä betasta lähtien ylivoimaisesti jatkuvasti winrateja. Tässä esimerkiksi huhtikuun winratet PvT 48,8% - 51,2%. Yllätys yllätys, terran hallitsee. Terran ei oo koskaan tippunut alle 50% kun taas protoss on ollut lähes aina alle 50%. Ja PvT:ssä juuri terranilla on ollut aina 8-10% johto verrattuna tossiin.

Katsotaas sitten Iron Squid, siellä on ro8 5 terrania, 2 zerg ja 1 protoss. Oot täysin kehari ellet älyä että jotain on vialla.
Protoss SnakeQ
 
Viestit: 195
Liittynyt: 12 Tammi 2011, 19:09

Re: Call to Action: Balance Testing

ViestiKirjoittaja juustokalle » 05 Touko 2012, 11:13

SnakeQ vaihda nyt hyvä mies terraniin kun se on niin vitun imbaa, eihän sitä ole mitään järkeä pelata protossia kun se on yksinkertaisesti ihan paska eikä sillä voi tehdä mitään. Kun kerran terranin early game on imbaa, lategame on imbaa ja kaiken lisäksi unititkin rakentuu nopeammin niin kyllä nyt kannattaa vaihtaa rotua, vain kerran elämässä pääsee pelaamaan noin imba rodulla.
Random juustokalle
 
Viestit: 12
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:01

Re: Call to Action: Balance Testing

ViestiKirjoittaja SnakeQ » 05 Touko 2012, 11:19

juustokalle kirjoitti:SnakeQ vaihda nyt hyvä mies terraniin kun se on niin vitun imbaa, eihän sitä ole mitään järkeä pelata protossia kun se on yksinkertaisesti ihan paska eikä sillä voi tehdä mitään. Kun kerran terranin early game on imbaa, lategame on imbaa ja kaiken lisäksi unititkin rakentuu nopeammin niin kyllä nyt kannattaa vaihtaa rotua, vain kerran elämässä pääsee pelaamaan noin imba rodulla.


Onneksi olkoon, olet juuri missannut täysin pointin. Ja kerrot omias niin että minä muka oisin kertonut ne noin :D
Protoss SnakeQ
 
Viestit: 195
Liittynyt: 12 Tammi 2011, 19:09

Re: Call to Action: Balance Testing

ViestiKirjoittaja juustokalle » 05 Touko 2012, 11:22

SnakeQ kirjoitti:Onneksi olkoon, olet juuri missannut täysin pointin. Ja kerrot omias niin että minä muka oisin kertonut ne noin :D

Siis nämä asiat olen ymmärtänyt jo aikaisemmin sinun kanssa keskustellessani.
Random juustokalle
 
Viestit: 12
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:01

Re: Call to Action: Balance Testing

ViestiKirjoittaja Viitapiru » 05 Touko 2012, 14:02

Pidetääs keskustelu asiallisena. ;)
Viitapiru - #starcraft2.fi @ Quakenet

“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning.”
(Rich Cook)
Avatar
Protoss Viitapiru
Perustaja
 
Viestit: 298
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 19:20
Paikkakunta: Jyväskylä

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron