Call to Action: Balance Testing

Re: Call to Action: Balance Testing

ViestiKirjoittaja Hyge » 05 Touko 2012, 14:46

TvP on mielestäni ihan hyväl kuosil atm, mutta late game favoraa protossia liikaa jos et tee damagea mid games protosille.

QXC kirjotti hyvin tästä : http://www.complexitygaming.com/forums/entry.php?b=2019
Terran Hyge
 
Viestit: 48
Liittynyt: 18 Syys 2010, 00:37

Re: Call to Action: Balance Testing

ViestiKirjoittaja Cruzifix » 07 Touko 2012, 01:29

Katsotaas sitten Iron Squid, siellä on ro8 5 terrania, 2 zerg ja 1 protoss. Oot täysin kehari ellet älyä että jotain on vialla.


Ei jumalauta jätkät. Iron Squidissa oli yks korealainen protoss (MC) ja sitten olikin euroopaan nobot (hasuobs,mana,tod). Terran lineup oli todella "vaatimaton" MKP, Thorzain, MMA, Puma, aLive,jjakji,MVP etc.

Sitten taistellaan kummalla kestää produa äijää kauemmin? Arvatkaa kumpi pystyy tekee ne ukot suoraan vihun baseen tai taisteluun. Arvatkaa kumman produkiekka tulee ensin valmiiksi?

TvP on ihan kivassa balanssissa. Archonlottaa vs pitää olla passiivinen koska ht :t vaanii joka nurkan takana, aikasia ghosteja on aivan turha tehdä jos ei sitten pysty 100% varmuudella täydellisiin emppeihin, yhden ghostin hinta 200/100, joka rajottaa kahelta baselta muun bion tuotantoa liikaa eikä ghostejakaan saa tarpeeksi.

TvP late gamen alku suosii tossia, koska tossilla luultavasti hyvä armycombo ja 3-3 upit kun taas terran koittaa saada upeissa kiinni ja saada n. 20 ghostia jolla sitten pääsee ajelemaan kivasti tossin yli. Ymmärrän kyllä tossien itkun ihan latelate gamessa kun terranilla mulet laulaa ja puolet armysupplystä on ghosteja.

PS. Ihan ok patchi tulossa, eipä noi muutokset peliä riko.

EDIT: luin sitten muidenkin postauksia ja ei voi kuin ihmetellä.

Ideoita:
- Colossuksien/Zealottien upgrade skaalausta tulisi nerffata järkevissä määrin. (Zealotit on liia effective tank, ja 3+3 Colossukset on puoljumalia.)
- Storm radiusta pienentää, koska se on aivan liian iso spell (vrt. Fungal, EMP) (Auttaa low lvl TvP kans ku yks storm ei pakolla maksa sulle peliä.)
- Warp Gate Cooldownia vähän isommaks. (Heitin vaan + Protoksen pitää opetella käyttää sitä static defenceä nm. Cannons early gamessa)
- Tietty limitti Pyloniin, että ei voi 30 gatea unittia warpata yhen pylonin poweriin, esim joku 5-10 gatea per pylon. (Ei tulis niitä 30 gaten warp-inei yhest prismist...)

Muuta:
- Observer build time on iha typerä, tekee Cloak Banshee buildit entistä paskemmiks ku Protoss voi chronottaa lähes instant - Detectionia Resourceja vastaan.
- Queen energy buff, yliampuva. Monet on ehdottanu et esim 35 energy ois parempi, ja näin itekki näkisin asian järkevänä.
- Overlord speed buff, hyvä.


Kuka oikeasti tekee tankkeja tvp jos ei allinnaa? Ei kukaan, eli ei nerffiä lotille. Colossukset puolijumalia? Nehän on ihan paskoja jos vaan tekee tarpeeksi viikinkejä. Storm radiusta pienemmäksi koska low TvP :tä helpottaisi? WTF. Ei mitään järkeä kun taika ei tee muutenkaan insta dmg. "Static defence".. Että cannoneita naturalille ja hupsista keikkaa terran droppaa mainiin koko pääarmeijan ja GGGGGGGGG. Cloak Banshee on jo valmiiksi paska TvP :ssä ja tossit tarvii jonkulaisen ratkasun terranin skouttaamisen.

Te teette paskaa unitcomboa ja alotuksia, mr. SnakeQ massa carrieria kahelta baselta ja Haspe marinetankbansheeta TvP :ssä ja sitten itketään imbaa.. Ei näin, kokeilkaapa semmosia buildeja ja unitmixejä millä isot pojat pelaa.

Olen puhunut.
Terran Cruzifix
 
Viestit: 140
Liittynyt: 14 Loka 2010, 14:25

Re: Call to Action: Balance Testing

ViestiKirjoittaja Haspe » 07 Touko 2012, 07:23

Tasan kahesti tehny Marinetankkia kahelta baselta, toinen Tropiccia vastaan CW:ssä. Tarkistetaas Janne yhessä faktat ennen kun yleistetään. :P
:terran: since 16.8.2011
Terran Haspe
Uutistenkirjoittaja
 
Viestit: 128
Liittynyt: 03 Syys 2011, 22:37
Paikkakunta: Lahti

Re: Call to Action: Balance Testing

ViestiKirjoittaja Trops » 07 Touko 2012, 14:53

Kyllä itkettää ja naurattaa näitä lukiessa! :D

Btw noist winprossista

"a 45-55% win rate suggests that there is no sign of imbalance. Also, because these numbers change from week to week and day to day, it’s not uncommon for a race that shows a 54% win rate this week to show 46% next week." - David Kim
Terran Trops
 
Viestit: 11
Liittynyt: 01 Maalis 2011, 23:03

Re: Call to Action: Balance Testing

ViestiKirjoittaja dumpsterus » 07 Touko 2012, 15:19

Kuva

terran on ainoa rotu joka ansaitsee 100% voitoistaan.
Terran dumpsterus
 
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Huhti 2012, 13:29

Re: Call to Action: Balance Testing

ViestiKirjoittaja Haspe » 07 Touko 2012, 23:45

Iha mielenkiintost kattoo noita charttei ku näkyy selvä hyppäys T:n winchartissa, kun EMP nerffin jälkee tuli 1-baseeminen niin paljo yleisemmäks, sit pikkuhiljaa tasottunu kun tossit oppi holdaa niit paremmin ja terranit siirty takas gasless-pelityyliin. ;o
:terran: since 16.8.2011
Terran Haspe
Uutistenkirjoittaja
 
Viestit: 128
Liittynyt: 03 Syys 2011, 22:37
Paikkakunta: Lahti

Re: Call to Action: Balance Testing

ViestiKirjoittaja SnakeQ » 08 Touko 2012, 16:59

Kuva

International + korea kertoo 100x paremmin kaiken. Tota korean ei kannata uskoa oikein koskaan koska niin vähän pelejä. Esim viime kuukaudelta 157 pelii jaettuna kolmella 52 pelii. Ykskin hävittu 0 - 2 kusee koko tasapainon.
Protoss SnakeQ
 
Viestit: 195
Liittynyt: 12 Tammi 2011, 19:09

Re: Call to Action: Balance Testing

ViestiKirjoittaja nelma29 » 22 Touko 2012, 10:14

On kyllä tosiaan mielenkiintoista nähdä noita taulukoita :D Ne ovat tosi hyviä.
Zerg nelma29
 
Viestit: 5
Liittynyt: 02 Tammi 2012, 11:42

Re: Call to Action: Balance Testing

ViestiKirjoittaja krokoDwMT » 03 Kesä 2012, 13:03

Henk.koht mielipide on että noi GSL liigojen tulokset on aika turhia, kun puhutaan balancesta. Otanta on pieni ja siellä tuppaa parhaat voittamaan. Esim väitän, että terran dominointi on johtunut suurimmaksi osaksi parin pelaajan erinomaisuuteen, kun balanceen.

Kun taas kattoo non-korean sceneä, tuntuu että terran on se paskin rotu.

Eniveis, hieman outoja buffeja. Tällä hetkellä suurimmat probleemat ovat PvT. Late gamessa jos terra häviää yhdenkin batlen, se on GG. Muutenkin, 200p p army > 200p t army, ei tunnu reilulta.
Queen muutosta en ymmärrä, ilmeisesti sillä on haluttu muutosta ZvZ matchuppiin, eli banejen helpompaan torjumiseen. TvZ:sä se vaikeuttaa reaper ja hellion avausta aikalailla..

Sekavaa tekstiä, sekavalta mieheltä 8-)

e; lisätään vielä, että PvT lategamessa, tossin mahdollisuus nopeaan tech vaihtoo, tekee siitä jäätävän kovan...
Terran krokoDwMT
 
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Huhti 2011, 02:18

Re: Call to Action: Balance Testing

ViestiKirjoittaja kKo » 25 Kesä 2012, 09:34

Jos joku löytää, niin laitelkaas kesäkuunkin tulokset näkyviin? :)
Avatar
Protoss kKo
 
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 18:37

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron