Kunnia, Kuri ja Viisaus.

Kunnia, Kuri ja Viisaus.

ViestiKirjoittaja Kitsunebi » 20 Touko 2010, 19:08

(About me; 19-years old slacker that likes video games 8D)
Ensimmäinen blogpostaus on omistettu synopsiksi mitä on tapahtunut näiden parin viikon aikana saati aikaisemmin.

:protoss: Honor, Discipline and Wisdom :protoss:

Issue:: 1 - The first born of the gods.

Ilmeisesti päädyin sitten pitämään blogia SC2:sesta kun kerran Pro:ksi yritän kehittää itseäni. Sain betan noin 3 viikkoa sitten haltuuni vaikka yritin saada sitä jo paljon aikaisemmin. Starcraft 1:sessä Protoss oli lukkiintunut omaksi roduksi heidän piirteiden takia. Protossien filosofia vaikuttaa sivuavan idän kulttuureita, sotaisuudessa ja strategioinissa.

Ensimmäiset pelit olin täysin hukassa mutta onnistuin pääsemään gold leagueen dark templareiden ansiosta. Kunnes lopulta hyppäsin dark templareista void rayihin ja lopulta tier 1-.5 unitteihin.

Kun lähdin vaihtamaan perusstrategioita, rankingini tippui nopeasti bronzeen ja kaikki oli päin h***ettiä, mutta useiden pelien ja replayden huolelliset analyysit pro-tyyliin auttoi minua nopeasti nousemaan. parissa viikossa sain itseni nostettua silveriin. Edellisten 300:dan pelin aikana olen oppinut miten paljon joka rotu kuluttaa resursseja ja kuinka counteroida nämä.

Päädyin itse vähän aikaa sitten pelaamaan omalla tyylilläni, joka on kenties pikkuisen heikko rusheja vastaan, jotka uhraa oman pelin siihen all-or-nothing tyyliin, mutta murskaa tehokkaasti kaikki muut pelityylit eikä kuole MMM:n esimerkiksi tai menetä valtavia määriä resursseja siihen.

Nykyään en ole enää jaksanut ladder systeemiä, joten olen keskittynyt pelaamaan custom pelejä kavereita ja muita vastaan. Pelit silver leaguessa ovat äärimmäisen tylsiä ja kuivia ja minulla ei usein ole niille aikaa ja gold/platina tason kavereita vastaan on paljon hauskempi pelata.

Olen myös hyvin tyytyväinen siihen, että entiset ongelmani macron kanssa ovat nykyään historiaa ja edellisten kymmenen pelin aikana en ole enää kertaakaan missannut nexuksen chrono boostia upgradejen kanssa tai warp gateissa tiukoissa tilanteissa. Nyt kun vielä saa vähän enemmän harjoitusta niin pelieni tason pitäisi nousta platinan tasolle ja sen yli.
Kuva
Protoss Kitsunebi
 
Viestit: 67
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 17:17

Re: Kunnia, Kuri ja Viisaus.

ViestiKirjoittaja JuNii » 21 Touko 2010, 09:57

Shiroiki kirjoitti:(About me; 19-years old slacker that likes video games 8D)
Ensimmäinen blogpostaus on omistettu synopsiksi mitä on tapahtunut näiden parin viikon aikana saati aikaisemmin.

:protoss: Honor, Discipline and Wisdom :protoss:

Issue:: 1 - The first born of the gods.

Ilmeisesti päädyin sitten pitämään blogia SC2:sesta kun kerran Pro:ksi yritän kehittää itseäni. Sain betan noin 3 viikkoa sitten haltuuni vaikka yritin saada sitä jo paljon aikaisemmin. Starcraft 1:sessä Protoss oli lukkiintunut omaksi roduksi heidän piirteiden takia. Protossien filosofia vaikuttaa sivuavan idän kulttuureita, sotaisuudessa ja strategioinissa.

Ensimmäiset pelit olin täysin hukassa mutta onnistuin pääsemään gold leagueen dark templareiden ansiosta. Kunnes lopulta hyppäsin dark templareista void rayihin ja lopulta tier 1-.5 unitteihin.

Kun lähdin vaihtamaan perusstrategioita, rankingini tippui nopeasti bronzeen ja kaikki oli päin h***ettiä, mutta useiden pelien ja replayden huolelliset analyysit pro-tyyliin auttoi minua nopeasti nousemaan. parissa viikossa sain itseni nostettua silveriin. Edellisten 300:dan pelin aikana olen oppinut miten paljon joka rotu kuluttaa resursseja ja kuinka counteroida nämä.

Päädyin itse vähän aikaa sitten pelaamaan omalla tyylilläni, joka on kenties pikkuisen heikko rusheja vastaan, jotka uhraa oman pelin siihen all-or-nothing tyyliin, mutta murskaa tehokkaasti kaikki muut pelityylit eikä kuole MMM:n esimerkiksi tai menetä valtavia määriä resursseja siihen.

Nykyään en ole enää jaksanut ladder systeemiä, joten olen keskittynyt pelaamaan custom pelejä kavereita ja muita vastaan. Pelit silver leaguessa ovat äärimmäisen tylsiä ja kuivia ja minulla ei usein ole niille aikaa ja gold/platina tason kavereita vastaan on paljon hauskempi pelata.

Olen myös hyvin tyytyväinen siihen, että entiset ongelmani macron kanssa ovat nykyään historiaa ja edellisten kymmenen pelin aikana en ole enää kertaakaan missannut nexuksen chrono boostia upgradejen kanssa tai warp gateissa tiukoissa tilanteissa. Nyt kun vielä saa vähän enemmän harjoitusta niin pelieni tason pitäisi nousta platinan tasolle ja sen yli.


Tänään sitte katotaan mites paljo se taso on noussu :D
Protoss JuNii
 
Viestit: 115
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 19:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kunnia, Kuri ja Viisaus.

ViestiKirjoittaja Kitsunebi » 26 Touko 2010, 18:13

:protoss: Honor, Discipline, Wisdom :protoss:

Issue:: 2 Defecting from the path of the Templar?

Tällä viikolla uuden ladder resetin aikana ja muutenkin yleisesti olen alkanut pelata pelejä aktiivisesti :random harjoituksen vuoksi. Ei kestänyt kovinkaan kauaa omaksua muiden rotujen pelityylit ja terran ja zergi alkoi myös kiehtoa minua, harkitsin myös vakasti randomiksi vetämistä. Mutta kuitenkin; Päädyin kuitenkin loppujen lopuksi pelaamaan Protossilla. Olisin kaiketi päässyt tämän päiväisten placement pelien jälkeen Diamondiin, mutta en huomannut juustoa tarpeeksi ajoissa ja toinen häviö tuli siitä kun äiti onnistui sulkemaan routerin sulkemalla sähköt jatkojohdosta, joka oli kyllä aika DOH.

Olen kuitenkin huomannut että pieni joukkoeen vaihto oli vain hyväksi. APM tasoni on noussut 85:een (Macro) ja kykyni rankaista vastustajaa siitä että hän techaa liian nopeasti tai pelaa alun liian hitaasi on noussut valtavasti. Päädyin myös huomaamaan, että APM:ni on nopein protossin kanssa. En pääse protossin lukemiin zergillä, mutta se taitaa johtua siitä että en rämppää overlordia pisteeseen B 10 000 kertaa jotta saisin 500 apm alkussa.

Tämän lisäksi olen muuttanut avausbuildejani hiukan ja en enää splittaa workereitani 2:ssa (3 worker per group) groupissa vaan nyt 2:en groupeissa. Tämä kyllä tuo eteen vähän enemmän tehtävää, mutta olen huomannut että aloitukset nopeutuu huomattavasti tällä tavoin.

Mutta anyways; Platinium. :D Sieltä pitää viellä enää kohota Diamondiin, mutta ainakin tällä tavoin, on jotain mitä voi tavoitella.
Kuva
Protoss Kitsunebi
 
Viestit: 67
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 17:17

Re: Kunnia, Kuri ja Viisaus.

ViestiKirjoittaja aiza » 07 Syys 2013, 15:20

Jos haluaa katsoa replyjä ilman täyttä kopiointia, kannaattaa esim näitä youtube castereit katsoa. Day9 dailyt on varmaan parhaat ihan puhtaan opetuksen tasolla. Sitten jos katsos pelejä, kannattaa ehkä enemmin vain harjotella taktiikat peruspiirtettäin, niin sitten kun se scv sinne vihun baseen ilmestyy, niin osaat sanoa mitä sieltä luutavasti tulee. Sitten sen mukaan voit niitä omia taktiikoita kehitellä, tai sitten kopioida jotain tunnettua counteria.
648-244 648-244
200-120 200-120
646-365 646-365
642-467 642-467
CAS-001 CAS-001
Random aiza
 
Viestit: 1
Liittynyt: 07 Syys 2013, 15:18

Re: Kunnia, Kuri ja Viisaus.

ViestiKirjoittaja Divinesia » 09 Syys 2013, 12:35

Jospa tää kaveri ois kolmessa vuodessa proksi noussut. ;)
Avatar
Terran Divinesia
 
Viestit: 289
Liittynyt: 13 Syys 2010, 10:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kunnia, Kuri ja Viisaus.

ViestiKirjoittaja SnakeQ » 10 Syys 2013, 17:47

Divinesia kirjoitti:Jospa tää kaveri ois kolmessa vuodessa proksi noussut. ;)

Ken tietää kuka hän näistä nykyisistä pro pelaajista on? Harstem? Showtime?

Ettei vaan olis aasialainen pelaaja kummiski. Ettei vaan ole YongHwa?
Protoss SnakeQ
 
Viestit: 195
Liittynyt: 12 Tammi 2011, 19:09


Paluu Blogit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron