Venomi

Venomi

ViestiKirjoittaja Venomi » 10 Touko 2012, 11:25

Morjesta! En nyt oikeen tiedä olenko oikeassa paikassa, mutta tämä teidän Starcraft luolanne tuntui luontevimmalta paikalta lähestyä kiinnostuttuani pelistä. Elikkä olen ehkä jo aika vanha äijän köriläs (33v) Vantaalta. Pitkään olen miettinyt, että perkules toi Starcraft 2 kiinnostaisi toden teolla, mutten ole sitten kuitenkaan sitä hankkinut, ennenkuin nyt.
Vanhat nuoruus muistoni ajalta jolloin 14 kesäisenä tahkosin 386 pc:llä warcraft1:stä ovat kiteytyneet syvälle mieleni sopukoihin. Muistellessani mennyttä ja tarkastellessani tätä hetkeä oivalsin, että perkele on se pakko vanhan äijänkin koittaa vielä astua sotalordin tahtipuikkoja heiluttamaan. Onhan tuossa tullut kaikenmoisia lauta strategiota väännettyä kaveriporukalla, mutta jotenkin jäin junasta seuraavien warcraftien ja starcraft 1 suhteen. Wowia tuli aikansa pelattua (useita vuosia), kunnes se ei oikeen antanut enää muuta kuin turhautumisen tunnetta loputtomiin.

Nyt sitten astelin nostalgisin fiiliksin anttilaan ja kaappasin tän Starcraft2 kultakimpaleen kainaloon uhoten mielessäni miten mahtava joukkojen komentaja tästä äijästä kohta tuleekaan. Kotimatkalla suunnittelin viekkaita taktisia kuvioita tuhotakseni säälittävät vastustajani viekkailla sotasuunnitelmillani. Todellisuus iski panssarinyrkin lailla vasten kasvoja installoituani pelin. Kattelin siinä alkuvalikkoja hetken ja ajattelin, että helvetti en mä mitään tutoriaalia tai kamppanjaa tartte. Mä meen tohon online harjotteluun eka testaamaan pari taktiikkaa ja sitten näytän ladderissa miten armeijaa käskytetään mestari taktikon ottein. No niinhän siinä sitten kävi, että risupartaa vedettiin ihan sata-nolla jo muutaman ekan minuutin jälkeen pelkässä harjootus ottelussa. Eihän mulla todellisuudessa ollut hajuakaan koko pelistä ja tein kaikki varmaan niin päin peräsuolta kuin vain voi tehdä. Siinä sitten toljotin matsin jälkeen tilastoja mitkä puhuivat karua kieltään.

Oikeestaan halusin mitä nöyrimmin lähestyä teitä todellisia universumin sotaloordeja siksi, että sydämeni sykkii tälle pelille ja suorastaan rakastaa sitä. Mutta se ei nyt vain ihan riitä... Olenkin hieman scoutannut nettiä ja koittanut katsoa jotain build videoita, sekä miettinyt itse kuvioita yms, mutta en oikeen pääse sisään. Eli josko joku voisi hieman heittää vinkkiä miten aloittaa homma ihan pohjalta (alkutekijöistä) oikein ja niin etten partoineni jää lopullisesti kiinni alkuvaikeuksien risukkoihin.

Anteeksi pitkä vuodatus ja onnea kaikille mahtavan pelin parissa.

Tervesin Venomi
Zerg Venomi
 
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Touko 2012, 09:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Venomi

ViestiKirjoittaja DarkIce » 10 Touko 2012, 14:31

Termos

Semmonen heppu kun Apollo on tehny mielestäni oikein hyvät tutoriaalit eri roduille. Tosin edellyttää, että jotain pohjatietoa on, mutta noita kun vahtaa moneen otteeseen niin alkuun pääsee hyvinkin.

http://www.youtube.com/playlist?list=PL ... ature=plcp
Zerg DarkIce
 
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Elo 2011, 00:02

Re: Venomi

ViestiKirjoittaja raksu » 10 Touko 2012, 18:16

Eiköhän se kehitys parhaiten onnistuisi, jonkun gold-silver pelaajan avustuksella. Varmasti silveri osaa jo neuvoa alottelijaa ja vieläpä tehdä sen kansantajuisesti.
Terran raksu
 
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Huhti 2011, 11:55

Re: Venomi

ViestiKirjoittaja Viitapiru » 10 Touko 2012, 18:29

Tervetuloa vaan, kyllä tähän joukkoon mahtuu vanhempiakin!

Suosittelen seurailemaan omien pelien välissä muiden, parempien ja tunnettujen pelaajien live-streameja, joita löytää esimerkiksi etusivulta. Hävittyjen matsien jälkeen kannattaa niellä katkera kalkki ja katsella rauhassa replay ja selvitellä, missä kohtaa homma meni puihin.

Kannattaa myös osallistua keskusteluun ircissä, #starcraft2.fi @ quakenet.org. Ympärivuorokautista avautumista / taktiikoiden ruotimista.
Viitapiru - #starcraft2.fi @ Quakenet

“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning.”
(Rich Cook)
Avatar
Protoss Viitapiru
Perustaja
 
Viestit: 298
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 19:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Venomi

ViestiKirjoittaja SnakeQ » 10 Touko 2012, 18:40

Kaikki lähtee siitä tiedosta mikä counteroi minkäkin ja mikä on hyvä mitäkin vastaan. Tämä löytyy kun painat pelissä F12. SUOSITTELEN :)
Protoss SnakeQ
 
Viestit: 195
Liittynyt: 12 Tammi 2011, 19:09

Re: Venomi

ViestiKirjoittaja Clownz » 10 Touko 2012, 19:27

Teet paljon rahaa ja käytät rahat tehokkaasti on minun mielestäni paras neuvo vasta alkajalle. Käytännössä tämä siis tarkottaa monia wörkkereitä ja pelin pidetessä useita baseja. :) 30 hakijaa per base on kuitenki maksimi olettaen, että molemmassa kaasussa on 3 hakijaa.
Zerg Clownz
 
Viestit: 34
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 20:08

Re: Venomi

ViestiKirjoittaja Venomi » 11 Touko 2012, 13:29

Kiitoksia kaikille hyvistä vinkeistä ja neuvoista! Tarpeeseen tulivat, pitää kärsivällisesti opetella hienon pelin perusteet ensin ni alkaa parhaiten aukeamaan nuo videot, streamit, build orderit ja muut härpäkkeet. Unohdin muuten mainita, että kokeiltuani kaikkia rotuja hieman päätin alkaa harjoitella Zergeillä.

Eilen illalla menikin kohtuu hyvin peli jotain Korealasta jamppaa vastaan alussa, mutta sitten se tuli kiusaamaan mua lennokeillaan. Se pelas Terraneilla ja ne lennokit tais olla banshee (2-3kpl), mulla meni pasmat sekasin ja aloin sekoilemaan. Meinaa ne oli jossain stealth tilassa. En voinut targettaa niitä omilla joukoilla ja bansheet vaan ampui, kun koitin siirtää joukkoja turvaan. No tietty se siirti tulen rakennuksiin ja tiputti Terranien sniperin sen Ghostin maahan mikä meni kans stealthii ja seuraavaksi se ampu mun kylän larva visvaksi ydin latauksella :( . Koitin selvittää miten oisin voinut estää tai poistaa ne häive tilat mutta en keksinyt. Toinen takapakki oli, että en päässyt ajoissa scouttaamaan mitä se tekee kun zerglingini reitin tukkivat esteet mapilla ja aikaa meni niiden hajottamiseen.

Hauskaa on silti ollut ja kokoajan oivaltaa jotain pientä uutta. Pitää tulla turisemaan myös IRC:n jossain välissä.

Hyvät viikonloput kaikille!
Zerg Venomi
 
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Touko 2012, 09:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Venomi

ViestiKirjoittaja tonttu » 11 Touko 2012, 15:18

Starcraft2.fi / Northern Maniacs / Micronae Supremacy kanavat @ Bnet. Sinne vaan pyöriin =)
Bnet ID: suprTonttu#136
Bnet Channel: Micronae Supremacy
http://supr.rantapallo.org/
Irc: SupR|Tonttu
Terran tonttu
 
Viestit: 198
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 11:37

Re: Venomi

ViestiKirjoittaja capu » 11 Touko 2012, 19:37

kuulostat hauskalle äijälle, vantaalaiset onkin parhaimpia.
Kuva
Avatar
Random capu
 
Viestit: 45
Liittynyt: 16 Elo 2010, 08:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Venomi

ViestiKirjoittaja DarkIce » 11 Touko 2012, 22:42

Komppaan capua. Tosin vantaalaisuudesta voidaan olla montaa mieltä ;)
Ja verbaalinen ilmaisutapa mukavaa luettavaa :D
Zerg DarkIce
 
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Elo 2011, 00:02

Seuraava

Paluu Esittely

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa