elfi vieraana Ylen radio-ohjelmassa

Valvoja: Uutistenkirjoittajat

elfi vieraana Ylen radio-ohjelmassa

ViestiKirjoittaja azhrak » 17 Joulu 2014, 22:54

Kuva
kuva: sett.fi
Ylen Puhe -kanavan radio-ohjelma Urheilijan elämää kutsui vieraakseen Samuli :protoss: elfi Sihvosen marraskuussa 2014. Sihvonen puhuu ohjelmassa omista kokemuksistaan elektonisen urheilun ammattilaisena. Reilu puolituntinen keskustelutuokio lähetettiin ilmoille 1. joulukuuta, mutta se on kuunneltavissa Yle Areenassa.

Urheilijaelämää on Ylen radio-ohjelmasarja, jossa huippu-urheilijat kertovat arjestaan ja ammatistaan. Aiemmin ohjelmassa on kuultu muun muassa nyrkkeilijä Amin Asikaista ja uimari Hanna-Maria Seppälää.

Ohjelman aiheet
01:38 pelaamalla tienaaminen
02:15 pelaamisen aloittaminen
04:40 pelaajien älykkyys
06:20 pelin ammattimaistuminen
08:25 millainen peli on StarCraft II
09:03 vanhempien suhtautuminen
10:03 ammattilaisuran päätös
11:25 pelaaminen ammattilaisaikana
11:59 harjoittelun koostumus
13:14 fyysinen kunto
14:08 elämän rytmi
15:16 matkailu
16:43 rahan määrä e-urheilussa
17:17 tapahtumat
18:05 fanit
19:08 vaikutus sosiaaliseen elämään
19:56 strategiapelit
21:14 pelien elinikä
22:06 "paska peli" ja motivaatio
23:20 Etelä-Korea ja isot esports-maat
25:52 Suomen e-urheilukulttuuri
28:15 e-urheilun urheilustatus
29:23 idolit
30:07 suurin voitto
31:01 haaveet ja tavoitteet
32:33 elämä nyt

Otteita ohjelmasta

Haastattelija: Onko e-urheilu urheilua?

Sihvonen: Tähän on vaikea sanoa. Kyllähän tässä on se kilailullisuus täysin samanlaista ja niin edelleen, mutta minä en näe mitään mieletöntä tarvetta, että tästä tehdään urheilua. Ennemminkin tällä voisi olla omantyylinen kuvaus.


Haastattelija: Miten ammattilaisaika on vaikuttanut sosiaaliseen elämään?

Sihvonen:Kyllä se on jonkin verran vaikuttanut. Osa henkilöistä on jäänyt pois elämästä, mutta tämän kautta on tullut paljon uusia ystäviä. Tämä on jo niin iso juttu, kun kaikki pelaa, niin koko ajan tutustuu uusiin ihmisiin.


Haastattelija: SETT.fi:n haastattelussa (2010) Samuli Sihvonen sanoit StarCraft II -pelistä, että se on pähkinänkuoressa aika paska peli, mutta kun turnauksia on mukavasti, niin pelaat sitä. Nautitko sinä edes pelaamisesta, jos tämä on sinun mielestäsi paska peli?

Sihvonen: Kyllä minä kokonaisuutena sanoisin, että nautin pelaamisesta, mutta se kilpailun fiilis on ollut tässä minulle aina tärkeintä. Itse pelillä ei ole ollut niin merkitystä, että mitä olen lähtenyt pelaamaan. Silloin kun aloitin, niin katsoin, että tämä [SC2] on samanlainen peli kuin se missä olin hyvä [WC3], joten lähdin sitä pelaamaan.
Avatar
Terran azhrak
Ylläpito
 
Viestit: 1293
Liittynyt: 07 Syys 2010, 11:03
Paikkakunta: Helsinki

Paluu Uutiset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa

cron