Serral liittyi Basilisk-organisaatioon

Valvoja: Uutistenkirjoittajat

Serral liittyi Basilisk-organisaatioon

ViestiKirjoittaja azhrak » 28 Tammi 2023, 00:06

Kuva
Hallitseva SC2-maailmanmestari Joona "Serral" Sotala on ilmoittanut tänään eronneensa suomalaisesta ENCE-peliorganisaatiosta ja liittyneensä amerikkalaiseen Basilisk-organisaatioon.

Serral ehti olla ENCEssä yli kuusi vuotta vuodesta 2016 lähtien, ja on tehnyt uransa suurimmat saavutukset ENCEn väreissä. Serral oli myös noin vuoden verran mukana ENCEn alkuperäisessä perustamiskokoonpanossa vuonna 2013. Ei siis ihme, että ENCEn tiedote asiasta tuli StarCraft II -piireille suurena yllätyksenä. ENCEllä ei ole enää tällä hetkellä yhtään SC2-pelaajaa.

Sotalan uusi joukkue julkaistiin vain pari tuntia erouutisen jälkeen. Uusi organisaatio on Basilisk, joka perusti StarCraft II -joukkueensa vasta viime syyskuussa. Joukkueessa oli ennen Serralia pelaajina vain kanadalainen Yoon "trigger" Hong. Joukkueen selostajakaartissa ovat Kevin "RotterdaM" van der Kooi ja Philip "BeoMulf" Mulford. Organisaatiolla oli Valorant-joukkue vuoden 2021 alusta tämän vuoden tammikuuhun asti, mutta tällä hetkellä heillä on pelaajia vain StarCraft II -pelissä. Basilisk-joukkueen omistaa tekoälyä tietojenkäsittelyä valjastamaan pyrkivä yritys nimeltä Basilisk Research Group.

"Työskenneltyäni ENCEn kanssa jo niin monta vuotta, halusin nähdä mitä voisin saada aikaan toisen joukkueen kanssa. Olen kiitollinen kaikista ENCE-faneista ja heidän tuestaan näinä vuosina; on ollut mahtavaa edustaa suomalaista organisaatiota. Haluan kiittää ENCEä miltein seitsemästä yhtäjaksoisesta vuodestamme. On ollut hienoa olla osa ENCEn organisaatiota ja olen iloinen siitä, miten pitkälle olen päässyt heidän avullaan. Yhteistyö ENCEn kanssa on aina ollut helppoa, ja he ovat aina tukeneet ja auttaneet minua eri projekteissa kuten golf-turnaus Serral Openissa kotikaupungissani." - Joona Sotala


Ensimmäinen turnaus uudessa Basilisk-pelipaidassa onkin vuoden tärkein, sillä Katowicessa pelattava MM-turnaus alkaa alle kahden viikon kuluttua 8. helmikuuta.
Avatar
Terran azhrak
Ylläpito
 
Viestit: 1293
Liittynyt: 07 Syys 2010, 11:03
Paikkakunta: Helsinki

Paluu Uutiset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa

cron