SC2castzone (Uusi sc2 selostaja)

Re: SC2castzone (Uusi sc2 selostaja)

ViestiKirjoittaja Pallokala » 02 Touko 2012, 01:29

Hyvältä kuulostaa ja näyttää, keep up the good work ! Ihan totta nuo aikaisemmat puhuvat että on ihan sopiva ääni tähän hommaan :D Ja muutenkin komppaan ihan täysillä Petrusta, eli nuo on ne kaksi virhettä mitä ei kannata tehdä ! Paljon kaikkia striimejä katsoneena se kyllä ärsyttää jos selostaja julistaa pelin loppuneeksi ennen kuin se edes on.

Ja sitten vielä vinkkinä sellainen mistä ainakin minä ja voin uskoa että muut 'nyypät' tykkää siitä, kun vähän spekuloit mitä mahtaa olla tulossa. Esim näet että protoss ei ota toista kaasua ja säästää chronoa -> "jahas täältä näyttääkin tulevan 4 gate". Tietty se vaatii vähän enemmän tietämystä kaikista roduista ja niiden buildeista, mutta se tuo vähän semmosta mukavaa vaihtelua siihen perinteiseen "nyt tapahtuu tätä ja terran tekee nyt tätä"- tyyppiseen selostukseen (ja antaa ammattimaisen kuvan kun tietää buildeja ;) )
>( °3°)
Pallokala
 
Viestit: 14
Liittynyt: 26 Syys 2010, 01:36

Re: SC2castzone (Uusi sc2 selostaja)

ViestiKirjoittaja ZoneV » 02 Touko 2012, 13:53

Kiitoksia kaikille mielettömästi loistavasta palaute määrästä, mitä olen saanut! Mukavaa, että ei heti alkuun ole bleimattu aivan suohon tätä hommaa, vaan on annettu nimenomaa sitä rakentavaa palautetta, joka auttaa mua kehittämään itseäni tässä hommassa! Vastaampas itsekkin nyt hieman pitemmin, kun on aikaa. :)

Mukavaa, että äänestä on pidetty ja jos rehellisiä ollaan niin eräs kaverini suositteli minulle nimenomaa äänen ja minun innokkuuden vuoksi kokeilemaan castaamista. Ennenkin olen siis selostanut mm. jääkiekkoa ja pitänyt myös useita ohjaus/juonto keikkoja monissa tapahtumissa ja toivon jopa saavani siitä ihan työn joskus tulevaisuudessa itselleni! Strategia pelejä pelanneena Sc2 oli toiveiden täyttymys ja olen tosiaan betasta asti pelannut ja katsonut huippupelaajien videoita/streameja/turnauksia. Sc2 pelejen castaaminen varmasti myös auttaa minua vielä hiomaan selostamista.

Kiitoksia OCPetrus kattavasta palautteesta ja on myönnettävä, että screenin liikuttamisnopeus on aina ollut ladderoinnissa se minun ylivoimaisin heikkous ja oikeastaan suurin syy, miksi kärsin joskus typeriä tappioita! Siihen on vain tottunut ja tuntuu, etten edes haluaisi sitä nopeutta muuttaa. Ongelma on vaivannut jo Warcraft 2 ja 3 ajoilta asti ja tuntuu etten saa sitä korjattua pois, mutta töitä sen eteen tehdään! ;) Groupingin kanssa on myös ollut ongelmia ja luulen oikeastaan, että syy siihen on se, että joskus nuorempana en osannut käyttää ikinä hotkeyta ja olin tottunut tekemään kaiken hiirellä ja moni itseasiassa kehui, kuinka paljon saan silti aikaan. Groupingia pitäisi kuitenkin osata käyttää paremmin mikäli haluaisi Masteriin asti päästä.

Luulen, että viihdyttäminen on eniten ollut se minun juttuni ja luulen, että lähden itseäni sellaiseksi myös kehittämään! Tietysti pyrin treenaamaan kovasti myös analyyttista tarkasteluani ja pyrin kokoajan tekemään havaintoja catsin aikana. Minulla on itseasiassa castin aikana paperi kokoajan edessäni, johon ruustaan havaintoja. En tiedä onko siitä paperista mitään hyötyä oikeastaan, mutta se tuo minulle itsevarmuutta! Muiden opettaminen aluksi voi tuntua vielä itsestä hankalalta, sillä en itseänikään pidä täydellisenä milläänlailla ja minullakin on paljon opeteltavaa. Kuitenkin overall tunnen pelin ja racejen buildit ja erinäiset jäynät vahvasti ja uskon, että pystyn kuitenkin parhaimmillani erittäinkin hiottuun analyyttiseen selostukseen. Ja kiitoksia "castin tappaja vinkeistä" tuo täytyy ottaa huomioon ensikerralla!

Kiitoksia myös Pallokalan mielenkiintoisesta kommentista ja rohkaisusta spekuloida, mitä mahtaa olla tulossa, sillä tuosta olin aikaisemmin saanut paljon palautetta, etten nimenomaa saisi spekuloida etukäteen, mitä on tulossa. Minua kehotettiin odottamaan nähdä buildi loppuun ja vasta sitten kertoa, mutta henkilökohtaisesti olen täysin samaa mieltä sinun mielipiteesi kanssa! Yritän kuitenkin vähän molemminpuolin, sillä tykkään ainakin itse spekuloida etukäteen paljon!

Ja lopuksi vielä nuista Pallokalan mainitsemista buildeista, olen aikalailla erittäin vahvasti tietoinen kaikista protossin buildeista ja osaan lukea sitä mineraali/kaasu/chrono boostien määrästä päätellen, mitä on tulossa, mutta isoin ongelmani on tällähetkellä tietysti muut rodut. Tietysti en ihan aasi ole ja tiedän paljon perus buildeja joka racelta, mutta jos on kyseessä jokin paljon vängempi buildi niin saatan olla ulalla. Hyvä ystäväni on onneksi Zerg pelaaja ja hänen avullaan tunnen myös Zergin aika hyvin. Terran on siis isoin ongelmani ja uudessa castissani (jonka piti eilen tulla, mutta nettiyhteys päätti irtisanoa itsensä) tulen kokeilemaan TvT matchuppia ja ennen sitä olin aika paineissani, miten tulisin onnistumaan. Matchuppeja olen kuitenkin "opiskellut" ja uskon, että tulette pitämään siitä uudesta castistani heti kun saan sen. Uskon, että parannusta edellisiin on tapahtunut.

Kiitoksia vielä kaikille ja lisää vinkkejä/kommentteja olen valmis ottamaan! Myös suositeltavia replayta saa lähetellä! Hyviä pelejä kaikille! :)
Protoss ZoneV
 
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Huhti 2012, 18:24

Re: SC2castzone (Uusi sc2 selostaja)

ViestiKirjoittaja modipeluri » 02 Touko 2012, 15:53

Vaikka se on täällä jo moneen kertaan todettu niin täytyy vielä itsekin sanoa, että ihan hyviä castejä olivat. Mielestäni myös aika hyvä sekoitus suomea ja finglishiä, ihan luontevalta kuulostaa.

Niinku tuolla youtuben kommenteissa olikin joku maininnu niin korkeemman tason matsit olis mielenkiintosempia katsoa. Uskoisin, että niitä olisi myös helpompi selostaa kun pelaajilta tulee vähemmän outoja ratkaisuja.

Castaahan lisää, mielellään näitä kattoo :)
Protoss modipeluri
 
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 18:33

Re: SC2castzone (Uusi sc2 selostaja)

ViestiKirjoittaja azhrak » 02 Touko 2012, 18:53

Suomalaisten huippujen reploja löytyy tasaiseen tahtiin replay-tutkasta. Esim. tämä melko tuore Fuzer vs WhiteRa on mielestäni katsomisen arvoinen.

Youtube-kanavallasi onkin jo yksi Fuzerin peli. Jos et tiennyt, niin IamMaru on Naaman tili, mutta ladderia sillä on nyt pari kautta jo pelannut Fuzer. Voisi olla aiheellista lisätä Youtube-videon kuvaukseen tämä alias. :P
Avatar
Terran azhrak
Ylläpito
 
Viestit: 1293
Liittynyt: 07 Syys 2010, 11:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: SC2castzone (Uusi sc2 selostaja)

ViestiKirjoittaja ZoneV » 02 Touko 2012, 21:29

Kiitoksia kommenteista! Toivottavasti ei ketään häiritse tämä liika vastailu, mutta minulle on tärkeää tieto, että oikeasti huomaatte minun välittävän kommenteistanne ja tarvitsen niitä. Mukavaa tosiaan, että suomenkielen ja "finglishin" sekoitus toimii, sillä se on vain omaa luontevaa kieltäni, jota käytän sc2:sta pelattaessa. Jatkossa pyrinkin enemmän castaamaan kovan tason pelejä! Toivottavasti modipeluria miellyttää myös uusi castini, jonka julkaisin tänään :)

Replay-tutkasta tosiaan olenkin tähänasti jokaisen replayn ladannut ja jatkossa aion varmasti tehdä myös näin! Toki, jos joskus hinku tekee mieli ulkomaalaistenkin pelejä castata niin saatan myös tehdä niinkin! Tuon Fuzer - Whitera pelin ajattelin castaavani joku päivä lähitulevaisuudessa, mutta toistaiseksi annan sen odottaa, sillä se on aika pitkä ja en ihan heti taida keretä sitä käsittelemään. Toistaiseksi en katso sitä pitääkseni jännityksen itselläni. Kiitoksia myös azhrakille Fuzeriin liittyvistä tiedoista! Yritän nimenomaa oppia suomalaisia pelaajia näiden myötä tuntemaan paremmin ja tämänkaltaiset tiedot otan avosylin vastaan! Tietopommi on lisätty videon infoon ;)

Uusia casteja tulossa pian!
Protoss ZoneV
 
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Huhti 2012, 18:24

Re: SC2castzone (Uusi sc2 selostaja)

ViestiKirjoittaja feelixi » 05 Touko 2012, 12:26

Jos kiinnostaa ne amatööriturnauksien cästäykset, niin quakenetistä #sc2treenit kanavalta varmaan ponnistamaan.
Avatar
Zerg feelixi
 
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Kesä 2011, 18:54

Re: SC2castzone (Uusi sc2 selostaja)

ViestiKirjoittaja hunter73 » 29 Touko 2012, 20:31

Ainakin englannin kieli sujuu suvereenisti.

Edit: taisin katsoa vahingossa jonkun muun matsia.
Terran hunter73
 
Viestit: 6
Liittynyt: 29 Touko 2012, 18:45

Re: SC2castzone (Uusi sc2 selostaja)

ViestiKirjoittaja tonttu » 29 Touko 2012, 23:01

hunter73 kirjoitti:Ainakin englannin kieli sujuu suvereenisti.

Edit: taisin katsoa vahingossa jonkun muun matsia.


: DD? No ei siinä mitään.. :)
Bnet ID: suprTonttu#136
Bnet Channel: Micronae Supremacy
http://supr.rantapallo.org/
Irc: SupR|Tonttu
Terran tonttu
 
Viestit: 198
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 11:37

Edellinen

Paluu Replayt & Videot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron