Sivu 1/4

Ladder - Palaute ja bugit

ViestiLähetetty: 19 Huhti 2010, 22:24
Kirjoittaja Viitapiru
Ladder järjestelmä on vasta kehitysvaiheessa, joten kaikenlainen palaute ja virheiden raportointi auttaa meitä rakentamaan parempaa järjestelmää!

Elikkäs tähän threadiin saa vapaasti kirjoitella ehdotuksia, miten ladder järjestelmää voitaisiin parantaa. Tähän threadiin saa myös raportoida jos / kun tapahtuu jokin virhetilanne. Kirjoittelen uutta koodia sitä mukaa kun vapaa-aikani antaa periksi.

Lisääthän virhettä raportoidessa tarkan selostuksen siitä mitä tapahtui, milloin tapahtui ja minkälainen oli virheviesti.

Tulossa:

Mahdollisuus käyttäjälle lisätä rotu-ikoni profiiliinsa ( Työn alla )
Poistaa ID:t pois käytöstä, koska ne poistettiin viime patchissä käytöstä.

Re: Ladder - Palaute ja bugit

ViestiLähetetty: 20 Huhti 2010, 21:19
Kirjoittaja Seinis
Voisko tos yksinkertaisesti tehä taulukon pisteistä
Piste-ero Ylemmäs rankattu Alemmas rankattu
_________VOITTO HÄVIÖ VOITTO HÄVIÖ
Yli 50

0-50

0
ku käsittääkseni noi on ne vaihtoehdot toss.

Tosiaanki tota kannattaa kyl kehittää viel. Esim jos 2 pelaajaa on tasapisteis ja eka toinen voittaa, sit ne ottaa rematsin. Ni se joka hävis ekas pelis ni onki 10 pistettä edel niide kahen pelin jälkee, ainaki käsittääkseni. Et vaik jos 50 pistettä eroa ni ois vaa +- 5, sit jos yli 50 pistettä eroa, ni korkeempirankatulle +- 3 ja pienempirankatulle +- 10. Tai sit kattoo vaa miten ELO on koodattu tai ICCUP.

Re: Ladder - Palaute ja bugit

ViestiLähetetty: 20 Huhti 2010, 22:04
Kirjoittaja JuNii
Itteeni iskee kyl enemmä ICCup style ranking kun ELO. Mutta molemmat ovat totta kai ok ^^

Re: Ladder - Palaute ja bugit

ViestiLähetetty: 20 Huhti 2010, 23:01
Kirjoittaja Seinis
Imo etusivulle kannattaa laittaa vaan ns. oikeita matsei jostai turnauksist etc. Ei tost ladderist perus matsei massana etusivulle, niit tulee nii paljo + ei ne oo niin kiinnostavia.

Re: Ladder - Palaute ja bugit

ViestiLähetetty: 21 Huhti 2010, 00:41
Kirjoittaja Viitapiru
Kirjoittelin tuota pisteenlaskua vähän selvemmäksi tuonne ja korjasin virheet, jotka oli pisteenlaskussa. Jatkossa ladderissa tullaan luultavasti käyttämään ELO-järjestelmää, kunhan saan semmoisen koodin raapustettua.

Lisäsin myös pelihistoriaan ominaisuuden, joka hakee pelatuista peleistä hävinneen ja voittaneen pelaajan pistemäärämuutokset.

Re: Ladder - Palaute ja bugit

ViestiLähetetty: 21 Huhti 2010, 01:01
Kirjoittaja Seinis
Mulla atm -5 pistettä, et vähän kusee tossa joku nyt.

Asia jota ei tarpeeksi usein tule toisteltua: kiitos kaikesta työstä, jota teet näiden sivujen eteen, ripeeseen tahtiin tulee päivityksiä, hyvä juttu :)

Re: Ladder - Palaute ja bugit

ViestiLähetetty: 21 Huhti 2010, 01:08
Kirjoittaja Viitapiru
Seinis kirjoitti:Mulla atm -5 pistettä, et vähän kusee tossa joku nyt.

Asia jota ei tarpeeksi usein tule toisteltua: kiitos kaikesta työstä, jota teet näiden sivujen eteen, ripeeseen tahtiin tulee päivityksiä, hyvä juttu :)


Juu, huomasin sen itsekin ja korjasin. Johtu tuosta äsköisestä päivityksestä pelihistoriaan liittyen. Testaillaan järjestelmää tässä hetken aikaa ja kun saadaan kunnolla pisteenlaskenta ja muutkin asiat toimimaan, niin tehdään ladder-reset ja aloitetaan alusta :)

Re: Ladder - Palaute ja bugit

ViestiLähetetty: 21 Huhti 2010, 23:49
Kirjoittaja Seinis
Näin pienellä porukassa ELO ladderissa luonnollisesti vastustajien valikoimisesta saa liikaa hyötyä. Tulisi kehittää jonkinlainen mekanismi, että pelaajan on pakko pelata itseään lähellä olevia pelaajia vastaan tietyin väliajoin ja joka muutenkin edistäisi pelaamista.

Esimerkiksi jokakerta, kun pelaaja vastaa itseään rankissa +- 5(tai 3 tai jotain muuta fiksua) olevan pelaajan haasteeseen, niin alkaa cooldown, jonka päätyttyä pelaajan on pakko vastata seuraavaan lähiympäristössään olevan pelaajan haasteeseen tai seuraa deflose siitä pelistä.

Eräs rajoitus voisi olla, että jokaisen on ilmoitettava systeemiin rotu, ja jokaista rotua vastaan on pelattava vähintään esimerkiksi 25% peleistä, tämän toteuttaminen tietysti vaikeutuu, jos kaikkia rotuja ei ole yhtäpaljoa. Tuohon voisi vaikuttaa kyseisen rodun pelaajien määrä rank lähiympäristössä. Esim Pitää pelata min{1/4, x/20} peleistään zergiä vs, jossa x on zergien määrä pelaajaa kymmenen lähimmällä pisteissä olevan pelaajan joukossa.

Re: Ladder - Palaute ja bugit

ViestiLähetetty: 22 Huhti 2010, 11:03
Kirjoittaja Viitapiru
Seinis kirjoitti:Esimerkiksi jokakerta, kun pelaaja vastaa itseään rankissa +- 5(tai 3 tai jotain muuta fiksua) olevan pelaajan haasteeseen, niin alkaa cooldown, jonka päätyttyä pelaajan on pakko vastata seuraavaan lähiympäristössään olevan pelaajan haasteeseen tai seuraa deflose siitä pelistä.


Mietinnän alle :)

Lisäksi lisätty viime yönä ELO-pisteidenlasku: http://fi.wikipedia.org/wiki/Elo-luku

Re: Ladder - Palaute ja bugit

ViestiLähetetty: 22 Huhti 2010, 15:45
Kirjoittaja Viitapiru
Muutettu pelihistoriaa siten, että uusimmat pelit näkyvät listassa ensimmäisinä, oma nimi näkyy aina vasemmalla puolen listaa ja värikoodi osoittaa voittoa tai häviötä.

EDIT: Ainiin, ja ladderi resetoitiin :)