TvZ Mutaliskbanelingzergling imba

Re: TvZ Mutaliskbanelingzergling imba

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 04 Helmi 2011, 09:06

Jeps, turtlaava Terranni ottaa kyllä melko usein pataan. Jos turtlaa siihen asti, että on 200/200 niin on se kyllä zergilläkin, mutta sillä onkin sitten se 3 expaa enemmän.

Marine/Tank on kyllä miltei ainoa oikeasti hyvä taktiikka zerggiä vastaan. Mechiähän voisi kokeilla, mutta mass Roach kyllä tekee siihenkin melko pahaa jälkeä. Ehkäpä Mech+Marauder voisi jyrätä Zergin, mutta jälleen mechin ongelmahan on se, että se maksaa vaan niin törkeän paljon. Helion harrassilla siihen voisi ehkä saadakkin aikaa.

Ravenin PDD:lla on hauska jekuttaa Mutaliskeja. :b Itse olen ruvennut tekemään miltei aina Ravenin johonkin väliin, koska se PDD vaan on niin hyvä ja näethän zerggiäkin vastaan sitten ne Creep Turmorit, jolloin saat enemmän niitä Muleja.
Random SiaBBo
 
Viestit: 124
Liittynyt: 13 Syys 2010, 21:21

Re: TvZ Mutaliskbanelingzergling imba

ViestiKirjoittaja HYPNOTOAD » 04 Helmi 2011, 12:13

Ainakin idra ei streamillaan voita yleensä marinethortankkia ellei terrani mokaa jotai...
Random HYPNOTOAD
 
Viestit: 25
Liittynyt: 28 Marras 2010, 18:28

Re: TvZ Mutaliskbanelingzergling imba

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 04 Helmi 2011, 12:56

HYPNOTOAD kirjoitti:Ainakin idra ei streamillaan voita yleensä marinethortankkia ellei terrani mokaa jotai...

Idra opettelee käyttämään sitten Fungal Growthia. : ) TvZ on kyllä mielestäni siltikin melko hyvin balanssissa, sillä Zergin pitää vain hyökätä monesta suunnasta samaan aikaan, jolloin hyväkään micro ei oikein pelasta. Ja zerggipelaajahan voi aina itse yrittää taistella niitä Baneja vastaan Terranilla ja huomaa, että ei se niin helppoa ole. Itse en Idran pelejä katso, mutta ei ne tankit kyllä mitään tee, jos ne eivät ole siege modessa = miksi hyökätä, jos ne siegessä ovat? Kyllä se Terrani niitä unsiegee myös ihan hyvää tahtia, jolloin vain gogo.

Fungal Growthi muutenkin pakottaa laittamaan niihin tankkeihin enemmän liikettä kuin normaalisti, jolloin zerggi hyökkää, kun terran unsiegee. Ghostit sitten tuovat vielä enemmän intoa ko. matchuppiin, sillä peli menee vielä enemmän microomisen piikkiin. TvZ on imo mielekkäin ja hauskin matchup, koska siinä pitää kokoajan olla "varpaillaan", jottei ota ihan turpiin. Pelaatpa sitten zergillä tai terranilla, tämä pätee.
Random SiaBBo
 
Viestit: 124
Liittynyt: 13 Syys 2010, 21:21

Re: TvZ Mutaliskbanelingzergling imba

ViestiKirjoittaja Shikyo » 04 Helmi 2011, 14:08

http://www.youtube.com/watch?v=ZX4r5SZ7IhI

Tästä katot eteenpäin nää kaikki partit kun maailman paras Terran antaa turpaan jokaiselle mailman parhaalle Zergille.

http://www.youtube.com/watch?v=98oX_7dbKf0

Tämä video varsinkin on erittäin hyvä esimerkki siitä että miten tuota Marine-Tankkia pelataan kunnolla mutalingbanee vastaan
Kuva
Zerg Shikyo
 
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Helmi 2011, 19:22

Re: TvZ Mutaliskbanelingzergling imba

ViestiKirjoittaja Saastainen » 04 Helmi 2011, 16:31

Divinesia kirjoitti:Siabolta ihan hyvä pointti.

Eipä gsl-peleissä näe kovin usein turtlaavan terranin voittavan.

Oon ite aivan hukassa crosspositioneissa Metalopolisissa ja muissa vastaavissa mapeissa (sainpahan nöyryyttävästi pataan mm. Wibangilta näin sc2.fi finaaleissa).

Jotenkin siinä pitäisi olla niskan päällä, mutta aina loppuu kärsivällisyys ja zerggi tavoittaa armeijan housut kintuissa.

Näemmä marine tank on ainoa joka toimii. -.- Raven mukaan ois loistava, mutta aika myöhäses vaihees voit sijottaa nii paljo kaasua siihen.


Olin katsomassa & striimaamassa kyseistä matsia, zerggiä EI voi voittaa kun se kolmannen basen on repinyt. Ellei sulla ole vähintään 20 battlecruiseria ja 10 thoria niitten alla. Low diassa zergit oli helpoin matchup, tällä hetkellä (dia 4) vaikein.
Kuva
Terran Saastainen
 
Viestit: 30
Liittynyt: 23 Touko 2010, 21:30
Paikkakunta: Kouvola

Re: TvZ Mutaliskbanelingzergling imba

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 04 Helmi 2011, 16:42

Recreation kirjoitti:
Divinesia kirjoitti:Siabolta ihan hyvä pointti.

Eipä gsl-peleissä näe kovin usein turtlaavan terranin voittavan.

Oon ite aivan hukassa crosspositioneissa Metalopolisissa ja muissa vastaavissa mapeissa (sainpahan nöyryyttävästi pataan mm. Wibangilta näin sc2.fi finaaleissa).

Jotenkin siinä pitäisi olla niskan päällä, mutta aina loppuu kärsivällisyys ja zerggi tavoittaa armeijan housut kintuissa.

Näemmä marine tank on ainoa joka toimii. -.- Raven mukaan ois loistava, mutta aika myöhäses vaihees voit sijottaa nii paljo kaasua siihen.


Olin katsomassa & striimaamassa kyseistä matsia, zerggiä EI voi voittaa kun se kolmannen basen on repinyt. Ellei sulla ole vähintään 20 battlecruiseria ja 10 thoria niitten alla. Low diassa zergit oli helpoin matchup, tällä hetkellä (dia 4) vaikein.



Kyllä sen 3base zergin voittaa. Voittaa jopa 4base zergin kunhan vaan itsekkin osaat macroa. Ja jos pelityyliisi ei sovi se, että vastustaja saa sen 3 base, niin älä sitten vaan anna sille sitä. Lopeta eli jo aiemmin. Ja ihan beeteewee: sillä divisioonan rankilla ei ole mitään merkitystä, pisteillä sitten jo onkin.

Kuitenkin melko naurettavaa väittää ettei zerggiä voi voittaa missään tapauksessa, jos sillä on 3 basea. Olisikohan sinun macroomisessa jotain vikaa sitten? :roll:
Random SiaBBo
 
Viestit: 124
Liittynyt: 13 Syys 2010, 21:21

Re: TvZ Mutaliskbanelingzergling imba

ViestiKirjoittaja Divinesia » 04 Helmi 2011, 18:04

Hui Siabbo tuosta sun quotesta saa käsityksen et oisin kirjottanu ite tuon lopun :DD Näin ei ole! Tunnustan vain olevani epävarma, kun kyseessä on avoimet tilat ja multibase zerg. Noobi olen etelleen.
Avatar
Terran Divinesia
 
Viestit: 289
Liittynyt: 13 Syys 2010, 10:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: TvZ Mutaliskbanelingzergling imba

ViestiKirjoittaja Shikyo » 04 Helmi 2011, 23:01

Recreation kirjoitti:
Divinesia kirjoitti:Siabolta ihan hyvä pointti.

Eipä gsl-peleissä näe kovin usein turtlaavan terranin voittavan.

Oon ite aivan hukassa crosspositioneissa Metalopolisissa ja muissa vastaavissa mapeissa (sainpahan nöyryyttävästi pataan mm. Wibangilta näin sc2.fi finaaleissa).

Jotenkin siinä pitäisi olla niskan päällä, mutta aina loppuu kärsivällisyys ja zerggi tavoittaa armeijan housut kintuissa.

Näemmä marine tank on ainoa joka toimii. -.- Raven mukaan ois loistava, mutta aika myöhäses vaihees voit sijottaa nii paljo kaasua siihen.


Olin katsomassa & striimaamassa kyseistä matsia, zerggiä EI voi voittaa kun se kolmannen basen on repinyt. Ellei sulla ole vähintään 20 battlecruiseria ja 10 thoria niitten alla. Low diassa zergit oli helpoin matchup, tällä hetkellä (dia 4) vaikein.

Täh? Katoitko nuo 11 videoo jotka annoin? MVP voitti 3+ base Zergin jossain 8 pelissä noissa. Että tosi fiksua sulla väittää että ei voi voittaa, mitäs jos opettelisit pelaamaan? Tai vaihdapa Zerggiin jos se kerran on niin helppoa, yllättyisit kovasti.
Kuva
Zerg Shikyo
 
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Helmi 2011, 19:22

Re: TvZ Mutaliskbanelingzergling imba

ViestiKirjoittaja Saastainen » 05 Helmi 2011, 00:51

Tänään olikin yllättävä määrä zerggiä vastassa. Yli puolet peleistä (suunnilleen 25 peliä pelasin.)

Kokeilin eri build ordereita ja microsin tankkeja sun muita niin vitusti, tämän hetkinen saldo on 1/16 voittoa, kyllä meni taas näppäimistö uusintaan kun hermot meni siihe stnan imbazergiin.

Nyt viimeisin mikä muistuu vielä mieleeni oli 2base roach vs 2xreactor rax + 2x tech factory marinesiegeä scrap stationissa, ei minkään sortin paine auttanut vaan zerg ylijuoksi lingeillä vaikka tankit olivat selvästi hyvin asetettu ja marinet ampumasas lingejä pois tankkien luota.

En voi tällä hetkellä turhauttavampaa asiaa löytää kuin TvZ, rikki mennyt koko pska. Kehtaa vielä väittää että terran on se imba. Käsittämätöntä paskaa.
Kuva
Terran Saastainen
 
Viestit: 30
Liittynyt: 23 Touko 2010, 21:30
Paikkakunta: Kouvola

Re: TvZ Mutaliskbanelingzergling imba

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 05 Helmi 2011, 02:20

Kuulostaa.. oudolta? Kai kuitenkin ymmärrät, että niiden populaatioiden pitää olla aikalailla samaa tasoa, jotta siinä taistelussa edes on jotain järkeä? Ja jos se vihu tekee sitä Lingiä niin paljon niin heitäppä parit Helionit sekaan.
Random SiaBBo
 
Viestit: 124
Liittynyt: 13 Syys 2010, 21:21

EdellinenSeuraava

Paluu Terran

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron