ZvP deathball

Re: ZvP deathball

ViestiKirjoittaja koju » 25 Huhti 2011, 02:25

jiihaa loisto ketju popcornit esiin :mrgreen:
Random koju
 
Viestit: 15
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 01:52

Re: ZvP deathball

ViestiKirjoittaja Mairou » 25 Huhti 2011, 05:50

Tässä hyvä video jossa näette kuinka OP protossin ''deathball'' oikeasti on:

http://www.youtube.com/watch?v=kztSU7gDItA#t=19m55s

Spanishiwa murskaa suuremman protoss armeijan käyttämällä oikein fungal growthia ja mind controllia. Kelatkaa kohtaan 19:55 jos ette halua katsoa koko videota. Suosittelen zerg pelaajia kuitenkin katsomaan koko videon jotta oppisitte kuinka protossia vastaan oikeasti pelataan.
Protoss Mairou
 
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Huhti 2011, 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: ZvP deathball

ViestiKirjoittaja JackDuran » 07 Marras 2011, 19:41

Näihin OP juttuihin en aio kommentoida, koska on aina vain ajan kysymys milloin joku toinen rotu tai yksikkö joutuu OP rodun tai yksikön rooliin.

Mielestäni Zergillä on seuraavia aseita tai tekkejä jotka ainakin teoriassa auttavat vs Protoss Deathball:

1. Gateway unitit ovat heikkoja vs. ling ja bling. Eli Colossuksia ympäröiviä gateway unitteja voi nakertaa heikommaksi (verrattain) halvoilla yksiköillä.

2. Burrow + tunneling claws: roachit voi laittaa kaivautumaan forcefieldien alitse ja colossuksien juureen, hyvällä tuurilla proto vastuksella ei ole detectionia mukana.

3. Neural parasite: if you can't beat 'em, make them join you! Tosin: nerffaus parasiten rangessa pätsissä...

4. Corruptor: verratain kestäviä lentoyksiköitä jotka tekevät bonus damaa vs. colossus. Samat corruptorit voi myös myöhemmin muuttaa broodlordeihin, joiden broodsit vähintään syövät colossuksien tulivoimasta osan pois.

5. Overlord speed + drop: yksiköitä voi myös pudottaa colossuksien päälle. Esim. 3 + 3 banet tekevät jo jälkeä, mutta esim. roach toimii myös.

6. Speedlingien nopeus vs. protoss yksiköiden hitaus: Zergin paras anti-colossus strategia on estää Protossin expandaaminen.

7. Samaten mutaliskeillä voi roiskia probet kaasuista hautaan ja yrittää tuhota esim. robobayta colossuksien valmistumisen hidastamiseksi.

Eli kyllähän näitä "counttereita" niinkuin teoriassa on, ne vaan vaativat huomattavasti enemmän taitoa kuin colossuksien rakentelu omassa umpeen vuoratussa beississä (sen enempää näitä OP juttuja kommentoimatta ;)).
--
Kulta Zergi eli ei, en kuvittele tietäväni mistään mitään.
Zerg JackDuran
 
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Marras 2011, 19:19

Re: ZvP deathball

ViestiKirjoittaja ErikPel » 07 Marras 2011, 21:03

JackDuran kirjoitti:Näihin OP juttuihin en aio kommentoida, koska on aina vain ajan kysymys milloin joku toinen rotu tai yksikkö joutuu OP rodun tai yksikön rooliin.

Mielestäni Zergillä on seuraavia aseita tai tekkejä jotka ainakin teoriassa auttavat vs Protoss Deathball:

1. Gateway unitit ovat heikkoja vs. ling ja bling. Eli Colossuksia ympäröiviä gateway unitteja voi nakertaa heikommaksi (verrattain) halvoilla yksiköillä.

2. Burrow + tunneling claws: roachit voi laittaa kaivautumaan forcefieldien alitse ja colossuksien juureen, hyvällä tuurilla proto vastuksella ei ole detectionia mukana.

3. Neural parasite: if you can't beat 'em, make them join you! Tosin: nerffaus parasiten rangessa pätsissä...

4. Corruptor: verratain kestäviä lentoyksiköitä jotka tekevät bonus damaa vs. colossus. Samat corruptorit voi myös myöhemmin muuttaa broodlordeihin, joiden broodsit vähintään syövät colossuksien tulivoimasta osan pois.

5. Overlord speed + drop: yksiköitä voi myös pudottaa colossuksien päälle. Esim. 3 + 3 banet tekevät jo jälkeä, mutta esim. roach toimii myös.

6. Speedlingien nopeus vs. protoss yksiköiden hitaus: Zergin paras anti-colossus strategia on estää Protossin expandaaminen.

7. Samaten mutaliskeillä voi roiskia probet kaasuista hautaan ja yrittää tuhota esim. robobayta colossuksien valmistumisen hidastamiseksi.

Eli kyllähän näitä "counttereita" niinkuin teoriassa on, ne vaan vaativat huomattavasti enemmän taitoa kuin colossuksien rakentelu omassa umpeen vuoratussa beississä (sen enempää näitä OP juttuja kommentoimatta ;)).

Ihan balanseen ´kantaa ottamatta suurin osa noista "counttereista" on aika hupsuja
1. Forcefield + colossus?

2. Tossilla on aina detection jos ne menee robo ja ne roachit on kuolleet ennenku pääsevät colon luokse + tossit vie ne colot vain taemmas

3. ei tee coloa vastaa patchin jälkee enää mitää

4. Aika itsestäänselvää että tehää corruja mutta voidrayn jälkee aika vaikeeksi meneew

5. Tossi voi pitää sen armeijan siinä sen aikaa että saa cannonit ylös.
Zerg ErikPel
 
Viestit: 44
Liittynyt: 03 Marras 2010, 22:56

Re: ZvP deathball

ViestiKirjoittaja JackDuran » 08 Marras 2011, 14:27

ErikPel kirjoitti:Ihan balanseen ´kantaa ottamatta suurin osa noista "counttereista" on aika hupsuja [...]


Kylläkyllä, jokainen pointtisi on totta. Mutta harvemmin vihollisesi pystyy reagoimaan kaikkiin näihin listaamiini "counttereihin" saman pelin aikana. Jos esimerkiksi annat vihollisesi tehdä Colossus deathballin ja siihen vielä Void Ray armeijan perään, niin silloin hävisit pelin todennäköisesti jo ensimmäisen 10min kohdalla antamalla hänen macrota niin pitkään.

Eikä mikään unitti ikinä kyseenalaistamatta voita jotain toista unittia, Starcraft on onneksi monimutkaisempi peli. Muutenhan tämä olisi kuin kivi-paperi-sakset -strategiasta kiistelemistä. "Mut josse laitteeki kiven ni saksilla ei tee mitään....!"
--
Kulta Zergi eli ei, en kuvittele tietäväni mistään mitään.
Zerg JackDuran
 
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Marras 2011, 19:19

Re: ZvP deathball

ViestiKirjoittaja trolli » 08 Marras 2011, 14:41

Foxterran kirjoitti:Tosi huvittavaa kuinka tollaset casual scrubit selittää kuinka mikään rotu ei ole OP vaikka käytännössä kaikki PRO-pelaajat jakaa konsensuksen että protos on overpowered ja zerg rikki.


Vähän hauskaa tilastoa viime kuukausilta:
GSL kesäkuu: 15 terrani, 9 protossia, 8 zergiä
GSL heinäkuu: 17 terrania, 8 protossia, 7 zergiä
GSL elokuu: 20 terrania, 5 protossia, 7 zergiä
GSL nyt: 19 terrania, 5 protossia, 8 zergiä

Protoss ja Zergi edustus näyttää menevän käsikädessä aivan sillä huipputasolla, millä Idrakaan ei enää pärjää. Eli nyt puhutaan ihan eritasoisista kavereista kuin mitä idra on. Idran historiasta mielipidevaikuttajana lisää viewtopic.php?f=40&t=661&p=4571#p4571.

Neljän kuukauden aikajana on riittävä tietynasteiseen kriittiseen keskusteluun aiheen tiimoilta, onko protoss (ja samalla deathball) op vai eikö se ole. Yksinkertaisesti, protoss ei ole voittanut yhtäkään turnausta viimeiseen neljään kuukauteen. Terranien laajasta osallistumismäärästä päätellen voisi tietysti vedota siihen, että terranit pelaavat protossit ulos mutta tosiasia kuitenkin on se, että zergit ja protossit ovat päässeet kohtaamaan toisensa riittävän useasti näiden kausien aikana. Jos protossin deathball olisi imba/op, meillä ei olisi niin montaa zerg-mestaria ketkä aina näyttävät henkisesti keskisormea kanssakilpailijoilleen pelkästään liittymällä peliin.

Zergkö rikki? Itseasiassa on hauska puhua tästä aiheesta näin päin, ikäänkuin protoss olisi imba. Paradoksaalista siinä mielessä, että jatkuvasti törmään ladderissa, eli siis siellä masterissa!, protoss pelaajiin ketkä pitävät zergiä imbana (varsinkin, jos se jokaikisen vääntämä cannonryysi ei onnistukaan). Kantani on Deathball ei ole autowin eikä edes imba vaikka on valitettavaa, että sitä vastaan joutuu usein taistelemaan sen 25-35 minuuttia johtuen protoss pelaajien mielikuvituksettomuudesta.

Mikä rotu sanelee kaapinpaikan? Zergejä on maailma pullollaan, eikä liioin sen tähden, että se olisi heikko rotu. Joka toinen pelini on lähestulkoon zvz, eli on olemassa suuri joukko ihmisiä ketkä eivät protoss pelaajia pelkää.

Vielä vähän kriittistä vastausta KetkuTerranin kommentointiin.

Sinä perustelet, että Zerg on rotuna rikki, koska Idra sanoo niin ja on meitä kaikkia parempi. Ja olet tämän kunniaksi ottanut osaa zvp deathball keskusteluun.

- NASL selostajat kommentoivat osuvasti Idran matsia erästäkin protossia vastaan näin.. "jos protoss tekee deathballin.. idra häviää" ja tästähän Idralla on surullista tilastoa paljonkin. Lainatakseni eläinkuntamme keisaria, Nestea toteaa seuraavasti: "En voi ymmärtää mitä ongelmaa kanssa zergeilläni on protossia vastaan pelatessa". Kumpi on kovempi jätkä ja samalla määrittelee sen mihin meidän tulisi uskoa - Idra vai Nestea? (Haluan tällä ennenkaikkea osoittaa kuinka absurdia on perustaa väitteitä jonkun puheisiin)

- zvp Deathball taasen on vain yksi taktiikka mikä toki on osa peliä jokatapauksessa, kun limitti lähenee 200. Jos Deathball olisi op, eikö pelaajajakaumamme eri laddereissa tulisi olla hivenen toisenlainen? http://www.sc2ranks.com/ranks sivustolla voi kuitenkin todeta, että EU:n Grandmaster sarjassa on 65 protossia, kun taas zergejä löytyy 86 kappaletta samasta sarjasta. Ja miksi näiden kirkkain kärki kansoittuu terraneista ja zergeistä?

Tähän liittyy myös se, että jokainen meistä vääntää sarjassa mikä määräytyy todellisen taitotasomme mukaan. Sinä väännät kultaliigassa, minä väännän masterissa. zvp deathball taktiikkaan törmää jokaisessa sarjassa mutta kehittyminen deathballin torjumisessa taikka kehittyminen deathballin toteuttamisessa on kehitystä pelaajana.

Zergit ovat löytäneet keinon pysäyttää deathball grandmasterissa, masterissa ja timantissa ja hitto vie.. myös platinumissa. Ehkä se aurinko paistaa vielä kultaisillekin zergpelaajille!

Eräs muusikko tuttuni totesi hänen jazz-opettajallaan (ulkomaalainen) olleen eräs motto minkä jätän oman kommentointini loppusanoiksi: "Excuses are for losers"
Kuva

"high templar on temppeliherra unit"
-pararin @ assembly/SETTiStreaM
Random trolli
 
Viestit: 59
Liittynyt: 19 Elo 2010, 11:20

Re: ZvP deathball

ViestiKirjoittaja ErikPel » 08 Marras 2011, 18:26

JackDuran kirjoitti:
ErikPel kirjoitti:Ihan balanseen ´kantaa ottamatta suurin osa noista "counttereista" on aika hupsuja [...]


Kylläkyllä, jokainen pointtisi on totta. Mutta harvemmin vihollisesi pystyy reagoimaan kaikkiin näihin listaamiini "counttereihin" saman pelin aikana. Jos esimerkiksi annat vihollisesi tehdä Colossus deathballin ja siihen vielä Void Ray armeijan perään, niin silloin hävisit pelin todennäköisesti jo ensimmäisen 10min kohdalla antamalla hänen macrota niin pitkään.

Eikä mikään unitti ikinä kyseenalaistamatta voita jotain toista unittia, Starcraft on onneksi monimutkaisempi peli. Muutenhan tämä olisi kuin kivi-paperi-sakset -strategiasta kiistelemistä. "Mut josse laitteeki kiven ni saksilla ei tee mitään....!"

No esimerkiksi toi tunneling claws juttu ei ole mitenkään edes mahdollinen.
Zerg ErikPel
 
Viestit: 44
Liittynyt: 03 Marras 2010, 22:56

Re: ZvP deathball

ViestiKirjoittaja Mairou » 09 Marras 2011, 04:24

En kyllä tajua miksi tämäkin thread piti taas herättää henkiin. Kaikki tietävät että zergillä ei ole mahdollisuutta voittaa protossin deathballia eillei zergillä ole broodlordeja paljon, mutta se ei tarkoita sitä että ZvP olisi imbalanced koksa zergillä on monia tapoja estää deathballin saaminen.

ZvP on itseasiassa tällähetkellä ja on ollut pitkään zerg favored kuten näette näistä tilastoista:

Korean: http://i.imgur.com/w8nXZ.png
International: http://i.imgur.com/JW38u.png

Nuo tilastot on siis otettu team liquidin databasesta eli siellä on kaikki tilastot high level online/offline turnauksista/liigoista.
Protoss Mairou
 
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Huhti 2011, 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: ZvP deathball

ViestiKirjoittaja JackDuran » 09 Marras 2011, 12:54

Trollin postaukselle +1. Mukava kuulla näin perehtynyt mielipide.

Yhdyn siihen mielipiteeseen, että tässä keskustelussa on myös se puoli, että SC2 on paljon muutakin kuin sen pro-tason pelit. Jokaisessa liigassa ja ladderissa vallitsee oma mikrokosmoksensa joihin 5% edut jollain rodulla ei välttämättä vaikuta juurikaan. Mielestäni myös tästä syystä on turha vetää hernettä liikaa nenään näistä, ettei tule ryssittyä omia pelejä turhaan koska on uskotellut itselleen että mahdollisuuksia voittaa ei ole.

Ne jotka oikeasti pelaavat niin kovalla tasolla että näillä asioilla on voiton ja häviön kaltainen merkitys, niin hats off tietenkin teille.
--
Kulta Zergi eli ei, en kuvittele tietäväni mistään mitään.
Zerg JackDuran
 
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Marras 2011, 19:19

Re: ZvP deathball

ViestiKirjoittaja rast-afari » 20 Maalis 2012, 16:33

ootteko kukaan kokeillu vaikka late game ultra infestor ja hydra comboa? death ball, siis ainakin jos siinä on se perus colossi VR ja gateway unitteja
Zerg rast-afari
 
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Elo 2011, 14:54

EdellinenSeuraava

Paluu Zerg

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron