PikQ

PikQ

ViestiKirjoittaja PikQ » 20 Syys 2010, 21:16

Morjensta vaan kaikille!

Pitihän sitä tämmönenkin postaus tehä; ehkä auttaa alkuun tehtävässä tulla aktiivisemmaksi tällä sivustolla :D Loppujen lopuksi tästä tuli hiukan blogimainen, mutta koska en aio kirjoitella enempää, jääköön tälle alueelle

Olen 1993 syntynyt, siis 17-vuotias toisen vuoden lukiolainen etunimeltään Ilpo Tampereelta päin. Pelailen tietokonepelejä, pääasiassa tällä hetkellä SC2 sekä WoWia silloin kun ei ole muuta, sen mitä ehdin puolivakavalta musiikkiharrastukselta (sello ja rumpusetti) ja koulutyöltä. Olen myös erittäin kiinnostunut matematiikasta ja luonnontieteistä, ja ehtiessäni luen niihin liittyvää kirjallisuutta myös koulun ulkopuolella. Vapaa-aikani on siis melko täyteenahdettu, mutta ei niin etteikö pariakymmentä matsia viikossa ehtisi pelata :)

Pelejä olen pelannut niin kauan, kuin jaksan muistaa. Pääasiassa ne olivat tosin sellaisia, kuin Pokémonit, Ratchet & Clankit, Chrashit ym, ja pelaaminen oli pelkkää satunnaista hauskanpitoa, ei suorittamista. Seiskaluokalla aloitin WoWin pelaamisen samalla fiiliksellä, mutta parin vuoden kuluessa aloin ottaa sen aina vaan vakavammin. Välissä kokeilin myös LotrOa, mutta kaverit painostivat takaisin wowiin. :roll: Sitten tajusin, että pelaamisessa voi olla oikeasti hyvä, ja että voi voittaa. Muita ihmisiä. Olla parempi, kuin toinen. Ja sitähän minä halusin. WoWin PvP-puoli ei tosin koskaan jaksanut innostaa, joten kilpailu kyseisen pelin puolella jäi dps-mittareihin. (niille, joita kiinnostaa, maini on Pikq-niminen rogue atm EU-Balnazzarilla, nimi oli Pikkuorava ennen servun vaihtoa Boulderfistilta jos vaikka vanhat kiltakaverit bongaa :D)

Sitten katselin, että Blizzulta oli tulossa tällainen uusi peli kun Starcraft 2. Olin ollut siitä tietoinen tietysti jo pitkään, mutta en ollut kiinnittänyt siihen paljoa huomiota. Strategiapelit olivat minulta jääneet vähän sivu suun; mitä nyt Civilization kakkosta ja nelosta oli tullut satunnaisesti pelailtua, eivätkä nekään ole RTS:iä. Oikeastaan ainoa RTS-kokemukseni ennen SC2:ta oli Warcraft 3 -demo, jonka olin huvin vuoksi ladannut. SC2:n betaan en huomannut edes hakea, mutta ostin pelin silti heti ensimmäisenä päivänä. Ja jäin koukkuun. Eeppisen kamppanjan jälkeen päätin kokeilla liigapelejä, ja siitähän kicksit sai kun voitti kolme viidestä placement-matsista ja sijoittui hopealiigaan. Jonkin takia innostuin protosseista kamppanjan Prophecy-tehtävälinjan aikana, ja ne ovatkin ainoa laji jolla olen edes opetellut pelaamaan kunnolla. Hopealiigassa viihdyin melko pitkään, mutta saadessani pikku hiljaa pelin saloja selville, alkoi voitto/häviö -suhdekin nousta 50 %:n yläpuolelle ja pari päivää sitten tuli kauan odotettu ylennys kultaan. Pitkän tähtäimen tavoite olis seuraavaksi timanttiin ennen WoW: Cataclysmiä, jos innostus kestää. Ja uskon kyllä sen kestävän.

Vaikkei mulla viikonloppujen ulkopuolella olekaan yleensä mahdollisuuksia kovin pitkiin pelisessioihin, saa kuka tahansa ihan mielelläänkin kysästä vaikka pariin 2v2-matsiin tai muuhun vastaavaan. Vaihtelu vaan virkistää! :D (char-koodi on kyllä tuolla nimithreadis, mutta mainitaan se 717 nyt tässäkin)


En Taro Adun ja nähdään toivottavasti paitsi tällä sivustolla myös pelissä! :P
Avatar
Protoss PikQ
 
Viestit: 22
Liittynyt: 31 Elo 2010, 18:58

Re: PikQ

ViestiKirjoittaja Viitapiru » 21 Syys 2010, 11:14

Tervetuloa mukaan, kannattaa myös liittyä irc-kanavalle #starcraft2.fi @ qnet.
Viitapiru - #starcraft2.fi @ Quakenet

“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning.”
(Rich Cook)
Avatar
Protoss Viitapiru
Perustaja
 
Viestit: 298
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 19:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: PikQ

ViestiKirjoittaja LiLDeZ » 01 Loka 2010, 10:30

Tervetuloa tänne :) hyvä saada jotain tuttuja tännekkin :) T: Joni Kaski muistat varmaan ylä asteelta ;D
Avatar
Terran LiLDeZ
 
Viestit: 11
Liittynyt: 17 Kesä 2010, 00:13


Paluu Esittely

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron