nautin aikakirjat

Re: nautin aikakirjat

ViestiKirjoittaja Jusba » 31 Elo 2011, 23:42

Ei tosiaan liikaa kantsi jumittaa reploissa ja omassa mielikuvitusmaailmassa. Tätä peliä pitää vaan pelata ja pelata, jotta kehityy ja taidot säilyy.
Jossain vaiheessa tulee se raja kun pelaaminen ei enää kehitä ja sillon on aika matkustaa syvälle reploihin ja kokeilla eri taktiikoita customissa.

Ite just ~viikon tauon pitäneenä voin sanoa, että hajottaa vitusti alottaa taas pelaamaan kun aivot ei oo yhtään mukana ja kontrolli kaikkeen heikkenee :mrgreen:
http://www.northernmaniacs.net
bnet: Northern Maniacs
Random Jusba
 
Viestit: 77
Liittynyt: 27 Huhti 2010, 22:31

Re: nautin aikakirjat

ViestiKirjoittaja Nadazan » 01 Syys 2011, 09:51

On kyllä hyvä blogi sulla Nautti. Itelläki on sama fiilis aina välillä, ettei kehtaa 1v1 pelata ku saa kuitenki turpaansa. Sillon kannattaa just keksii jotain muuta, että saa taas hauskuuden ja mielenkiinnon mukaan tahkoamiseen.

Ei muuta kuin Good Luck & Have Fun. Muista kirjotella edistymisestäsi, sillä ainakin minua se kiinnostaa. Ehkä itsekin saan vinkkejä, miten saada motivaatio 1v1 pelaamiseen.
Respect is earned not given o_O
Kuva
Avatar
Zerg Nadazan
 
Viestit: 8
Liittynyt: 30 Loka 2010, 10:07

Anna adrenaliinin virrata!

ViestiKirjoittaja nautti » 06 Syys 2011, 23:08

Alan vihdoin ymmärtää mikä tästä pelistä tekee niin hyvän. Eikä pelkästään yleisölle viihdyttävän, vaan myös itse pelaajille. Ensimmäiset 14 laddermatsiani ovat olleet todella mieleenpainuvia ja ennen kaikkea opettavaisia. Joka kerta kun painan "Find Match" -painiketta, alkaa pulssini kiihtyä ja kämmenet hikoilla. Pidän tästä tunteesta. En ole tuntenut näin pitkiin aikoihin pelatessani muita pelejä. Mutta se tunne ei suinkaan jää tähän. Pelin alkaessa siirryt tällaiseen outoon hyperaktiiviseen tilaan jossa pyrit tekemään useita asioita yhtaikaa ja mahdollisimman nopeasti. Tässä ei ole hirveästi aikaa ajatella - täytyy vain toimia! Olet todella keskittynyt. Jos jostain syystä hävitä, kirjoitat GG ja olet kiitollinen saamasta oppitunnista. Aika miettiä mikä meni vikaan ja kuinka estät sitä tapahtumasta uudelleen. Mutta jos voitat, se onkin täysin eri tarina. Kaikki se keskittyminen ja adrenaliini purkautuu kun näet vastustajan kirjoittavan GG. Kädet tärisevät ja pulssi on lähemmäs 200. Voitko tulla riippuvaiseksi tästä tunteesta? Katoaako se jonkin ajan kuluttua?

Olen ehtinyt kohdata jo todella monia erilaisia taktiikoita ja strategioita ensimmäisten pelieni aikana pronssiliigassa. Et voi juurikaan ennustaa tai tietää mitä odottaa vastustajalta joten varaudu ihan mihin vain - myös juustoihin. Scouttaaminen on tärkeää ja sinun on hyvä opetella tunnistamaan muutamia yleisimpiä buildejä. Tunne, kun olet onnistunut tekemään jotain oikein saati kehittymään, on todella sen arvoista.

Enimmäinen viikkoni 1vs1 ladderissa on nyt takana. Olen pelannut 14 peliä saldolla 7 tappiota ja 7 voittoa. Olen melko yllättynyt tästä ottaen huomioon rajallisen vapaa-aikani sekä aiemman RTS pelikokemuksen puutteen. Haluaisin kyllä pelata enemmän, mutta uskon tämän rauhallisen tahdin olevan vain hyväksi. Tällä tavalla mielenkiintoni peliin säilyy pidempään. Olen jopa huomannut kehittyväni tietyissä asioissa. Muistan tehdä ja rakentaa asioita tehokkaammin joka taas vapauttaa enemmän aikaa keskittyä muihin tarpeellisiin asioihin. Olen edelleen pronssiliigassa, mutta sijoitukseni on nyt 34:s. Pidän todella tästä tunteesta, jonka SC2 matsit tarjoavat - jännitys ja adrenaliiniryöpyt. Ladderin aloittaminen oli ehdottomasti oikea valinta!

Eräs asia tässä kuitenkin askarruttaa... millaista tämä on 1500 pelin jälkeen? Onko mitään näistä tuntemuksista enää jäljellä? Mistä saat parhaat fiilikset ja kiksit kun alkuviehätys on laantunut?

Koko postaukseni on jälleen nähtävillä blogistani osoitteessa http://sc2.nautti.fi/?p=146
Protoss nautti
 
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 19:47

Re: nautin aikakirjat

ViestiKirjoittaja SnakeQ » 07 Syys 2011, 17:45

Samallalailla pulssi kiihtyy ja kädet hikoaa ku painaa 1v1 :D

Ku on rank 1 niin sitä tulee ajateltua paljon että jos häviääkin niin sitten ei ole enään rank 1 :lol:
Protoss SnakeQ
 
Viestit: 195
Liittynyt: 12 Tammi 2011, 19:09

Re: nautin aikakirjat

ViestiKirjoittaja Sirio » 08 Syys 2011, 00:52

Moro,
oli mielenkiintoista ja hauskaa lukea postauksiasi, sillä juuri tuolta tuntui itsellänikin...Aloitin aikoinani sc orig. pelaileen netissä ja eniten varmaan 2v2 at Lost Temple. Hirveästi siin oppinut mitään.
Tuli kuitenkin fiilis, että pitäis olla hyvä sc2 peluri ja hermostutti vitusti alottaa ladder...pelasin ne 50 harjottelupeliäkin (en tiedä onko niitä enää)...tajusin että niistä en loppupeleissä oppinut mitään :D No sijoitus oli silver ja sieltä nousin puolessa vuodessa platiin. Nyt tuli season 2 verran taukoa. Viime viikolla pelasin season 3 placementit ja 5-0 tuli voitot yllättäen...sijoitus timantti. Nyt sitten tuntuu etten ansainnu sitä ja pelottaa pelata ladderia :D Pitäs päästä yli...mitä sitte jos platinumiin joutuis takas? Ei sitä vaan halua kokea epäonnistumisia ku elämä muutenki on jo perseestä.
Nauti nyt tuosta ajasta ku treenaat! Se on oikeasti pirun hauskaa ja palkitsevaa!
Kuva
Terran Sirio
 
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Elo 2010, 13:26
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: nautin aikakirjat

ViestiKirjoittaja Jonett » 01 Joulu 2011, 04:57

Hyvä blogi sulla ^^ !

Kiva tietää et muillakin on samoja tuntemuksia kun mulla. (pulssi nousee ja kädet hikoo!)

Gl Hf!
Avatar
Terran Jonett
 
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Syys 2011, 06:40
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: nautin aikakirjat

ViestiKirjoittaja Morality » 02 Joulu 2011, 02:49

Nautilta voisin kysäistä, olisiko sinulla kiinnostusta/tarvetta treenikumppanille? Itse tällä hetkellä olen silverissä, kovasti tavoitellen promootiota kultaan (platinum vastustajia even matcheissa), voisin tarjota sinulle tapoja ja asioita, mitä/miten olen itse oppinut matkalla pronssin pohjalta ylöspäin ja sinä voisit tarjota minulle vähänkään kilpailumielisemmän treenikumppanin :) Lisäksi, mikäli kaipaat harjoitusta jossain tietyssä match-upissa, minulta sujuu kyllä kaikki 3 rotua jotenkuten, että voin toki siinäkin olla avuksi.
Protoss Morality
 
Viestit: 4
Liittynyt: 09 Marras 2011, 21:54

Edellinen

Paluu Blogit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron