Balanssipäivitys tammikuu 2018

Valvoja: Uutistenkirjoittajat

Balanssipäivitys tammikuu 2018

ViestiKirjoittaja azhrak » 08 Helmi 2018, 00:11

Kuva
Viime kuun lopulla tammikuun 29. päivä Blizzard julkaisi jälleen uuden päivityksen StarCraft II -moninpeliin. Päivityksessä on muutoksia joka rotuun. Suurimmat muutokset koskevat Ravenia, Ghostia, Stalkeria ja Hydraliskia.

Terranin lentävä tukiyksikkö Raven on ollut muutosten kourissa jo pari kuukautta, ja jälleen Blizzard yrittää löytää yksikölle sopivaa roolia. Nyt yksikköä tehostetaan lisäämällä sille takaisin Auto-Turret -kyky viime vuonna lisätyn Repair Drone -kyvyn tilalle ja muiden kykyjen tehokkuutta parannetaan. Blizzard kertoo foorumeillaan, että Ravenin tarvisema Tech Lab -lisäosa Starportissa hankaloittaa yksikön lisäämistä stategioihin, kun Starportissa halutaan yleensä pitää Reactor-lisäosaa. Tehostamalla yksikköä Blizzard toivoo, että sen arvo vastaisi paremmin siihen käytettyjä resursseja.

Päivityksessä Ghost palautetaan ennalleen, kun Personal Cloacking on jälleen kehitettävä yksikölle erikseen, jos haluaa pysyä näkymättömissä. Blizzardin mukaan aiemmin tehty muutos poistetaan, sillä sillä ei ollut toivottua vaikutusta, vaan se pikemminkin heikensi Ghostia turhaan. Pelaajat eivät hyötyneet EMP-kykyä samalla tavalla kuin Personal Cloackin -ajoituksia käytettiin.

Protossin perusyksikkö Stalker kokee päivityksessä pienen heikennyksen panostensa voimakkuuteen. Blizzardin perustelu on, että Stalker tuntui liian helposti karkoittavan kaikki alkupelin uhat antaen Protosseille edun keski- ja loppupeliin. Lisäksi Nexuksesta tai Mothershipistä tehtävä Recall saa pienen viiveen yksiköiden ilmaantumiseen uuteen paikkaan, jotta vastustajalla jäisi hieman enemmän aikaa reagoida Recalliin.

Zergillä Hydraliskin kehityksen palautetaan takaisin viime vuoden malliin, eli liikkumisnopeus ja ampumisnopeus ovat nyt jälleen erillisiä kehityksiä. Blizzardin mukaan Hydraliskit saatiin kehitettyä täyteen voimaansa liian nopeasti.

Toteutuneet balanssimuutokset
:terran: Terran
  • Raven
    • Interference Matrix -kyvyn kestoa pidennetty arvosta 5.7 arvoon 7.9 (+39%).
      • Yksiköt joihin kyky vaikuttaa näyttävät nyt tilannepalkin vaikutuksen kestosta.
    • Repair Drone -kyky on poistettu.
    • Auto Turret -kyky on lisätty.
      • Auto Turret -kyvyn kantamaa pienennetty arvosta 3 arvoon 1 (-66%).
      • Hi-Sec Auto Tracking -kehitys pidentää Auto Turretien kantamaa yhdellä.
    • Anti-Armor Missile
      • Anti-Armor Missile -kyvyn panoksella ei ole enää viivettä vaan se lentää kohdettaan kohti välittömästi.
      • Aluevaikutusta suurennettu arvosta 2.4 arvoon 2.88 (+20%).
      • Aluevaikutuksen vahinkoa muutettu:
        • 100% vahingon sädettä suurennettu arvosta 0.6 arvoon 0.72 (+20%).
        • 50% vahingon sädettä suurennettu arvosta 1.2 arvoon 1.44 (+20%).
        • 25% vahingon sädettä suurennettu arvosta 2.4 arvoon 2.88 (+20%).
      • Energiahintaa pienennetty 100:sta 75:een.
    • Enhanced Munitions -kehitys poistettu.
  • Ghost
    • Aloitusenergiaa lisätty 50:stä 75:een (+50%).
    • Ei enää saa Personal Cloaking -kehitystä valmiina.
  • Ghost Academy
    • Moebius Reactor -kehitys poistettu.
    • Personal Cloaking -kehitys lisätty:
      • Hinta 150 mineraalia / 150 kaasua / 85.7 kehitysaika.
:protoss: Protoss
  • Nexus & Mothership
    • Mass Recall ja Strategic Recall -kykyjen warp-in-aikaa pidennetty 0:sta sekunnista 0.7 sekuntiin.
  • Stalker
    • Panosten vahinkoa pienennetty arvosta 15 (21 vs. armored) arvoon 13 (18 vs. armored) (-13%, -14% vs. armored).
    • Ampumanopeutta nopeutettu arvosta 1.54 arvoon 1.34 (+13%).
    • Maa-aseiden kehitykset antavat nyt +1 perusvahinkoon ja armored-vahinkoon, kun aiemmin sai +2 perusvahinkoon.
  • Disruptor
    • Purification Nova -kyvyn pieni 1 sekunnin latausaika ennen laukaisua on poistettu.
    • Kun Disruptor pudotetaan kuljetusaluksesta, ja jos Purification Nova -kyky on laukaisuvalmiina, niin kyvyllä on pudotuksen jälkeen 0.7 sekunnin viive.
    • Kantaman indikaattorit näytetään nyt aina kun Disruptor on valittuna.
  • Shield Battery
    • Rakennuksella on nyt komento “Stop”, joka pysäyttää kilpien lataamisen.
  • Adept
    • Adeptit jatkavat viimeksi annettua komentoa eivätkä enää vain pysähdy, kun Psionic Transfer -kyky eli teleportaatio tapahtuu.
:zerg: Zerg
  • Hydralisk
    • The Muscular Augments -kehitys on pilkottu kahteen eri kehitykseen:
      • Muscular Augments
        • Hinta 100 mineraalia / 100 kaasua / 71.4 kehitysaika.
      • Grooved Spines
        • Hinta 100 mineraalia / 100 kaasua / 71.4 kehitysaika.
  • Viper
    • Parasitic Bomb -kyky alkaa tuottaa vahinkoa vasta 0.7 sekunnin viiveen jälkeen.
Avatar
Terran azhrak
Ylläpito
 
Viestit: 1292
Liittynyt: 07 Syys 2010, 11:03
Paikkakunta: Helsinki

Paluu Uutiset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron