Alottelija SC2 ammattilaiseksi!

Alottelija SC2 ammattilaiseksi!

ViestiKirjoittaja Xandirs » 20 Syys 2011, 16:44

Morjesta!

Minulla olisi pari kysymystä SC2:seen liittyen. Ostin tämän kyseinen pelin tammikuun paikkeilla ja olen pelannut sillontällön ja nyt olen saanut taas tosi kovan kipinän ja olen pelannut noin 2vko joka päivä. Ja olen vielä pronssiliigassa. Ajattelin kysyä että onko minulla vielä mahdollisuus päästä ammattipelaajaksi joka kiertää laneilla ja jne.. Ajattelin ruveta nyt pelaan joka päivä vähintään 8-10h kun kouluni loppuu tässä vähän ajan päästä. Ja ikää minulla on 18v.

Sitten olisi peliin liittyviä kysymyksiä:

- Miten saa ton patrollin laitettua moneen paikkaan? Oon kattonu noit streamejä aikas paljon ja kaikki laittaa aina sen patrollin kiertään vastustajan basessa ja muita paikkoja.

- Mitä näppäimiä nuo ''pro pelaajat'' käyttää kun en oikeen tajua kun ne vetää niin kauheeta vauhtia :D.

- Miten tuossa saa niihin pieniin laatikkoihin jtn juttuja? Ja mitä niihin kannattaa laittaa?

- Ja voisiko joku kertoa minulle termejä ja taktiikoita mitä kannattaa käyttää? Rotuni on Terran.

Toivon asiallisia vastauksia! Kiitos :D!
Terran Xandirs
 
Viestit: 2
Liittynyt: 20 Syys 2011, 16:33

Re: Alottelija SC2 ammattilaiseksi!

ViestiKirjoittaja Shadow » 20 Syys 2011, 16:57

Opettele 1/1/1 ni pärjäät pronssissa
Kuva
Proud member of supR
Protoss Shadow
 
Viestit: 45
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 14:00

Re: Alottelija SC2 ammattilaiseksi!

ViestiKirjoittaja ropo » 20 Syys 2011, 17:00

-shift näppäimellä saat pistettyä käskyjä "jonoon", jos käytät shiftiä patrollin kanssa niin unitti alkaa kiertämään kehää
-ihan tuon näppäimistön näppäimiä?
-oletan että tarkoitat "control groupeja", valitset yhden tai useamman unitin painat ctrl+numero1-0, niin valinta "tallentuu" ja sen jälkeen kun painat samaa numeroa ilman ctrl nappia niin valitset kyseisen unitin/unitit. Itse käytän control groupeja lähinnä tuotanto rakennuksiin.
-youtubesta haet "basic terran build order" niin veikkaan että löytyy apua
Zerg ropo
 
Viestit: 9
Liittynyt: 14 Heinä 2011, 12:36

Re: Alottelija SC2 ammattilaiseksi!

ViestiKirjoittaja azhrak » 20 Syys 2011, 17:10

Xandirs kirjoitti:onko minulla vielä mahdollisuus päästä ammattipelaajaksi joka kiertää laneilla ja jne..

Ammattipelaaja saa elantonsa pelaamisesta. Siihen on pitkä matka, vaikka olisi lahjojakin. Laneilla pelaavat niin ammatilaset, puoliammattilaset (saavat rahaa/etuuksia, mutta eivät tarpeeksi elääkseen sillä) kuin harrastelijatkin. Ts. sinulla on vielä mahdollisuus tulla ammattilaseksi (esports ei katso ikää), mutta laneille saat mennä toki jo sitä ennen.

Xandirs kirjoitti:Miten saa ton patrollin laitettua moneen paikkaan?

Shift pohjassa voi jonottaa komentoja, myös patrol komentoa. Uskoisin, että olet streameissa nähnyt, kun jonotetaan move-komentoa, jolloin yksikkö saadaan kulkemaan haluttu reitti, esim scouttaamaan kaikki mapin oikeanpuoleset baset. Tämän saisi aikaan valitsemalla yksikön, painamalla shiftin pohjaan ja right-klikkailemalla minimapissa (tai maastossa) kaikki halutut kohteet, mihin yksikön on kuljettava.

Xandirs kirjoitti:Mitä näppäimiä nuo ''pro pelaajat'' käyttää kun en oikeen tajua kun ne vetää niin kauheeta vauhtia.

Monilla on omat custom hotkeyt, jotka voi asettaa asetuksista, mutta hyvin monet pelaavat myös oletusnäppäimillä. Nopeus ei ole näppäimistä kiinni vaan tottumisesta. Kun jokainen komento on selkärangassa, niin niiden toteuttaminen on nopeaa.
Avatar
Terran azhrak
Ylläpito
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 07 Syys 2010, 11:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alottelija SC2 ammattilaiseksi!

ViestiKirjoittaja MeteoRain » 20 Syys 2011, 17:10

Shadow kirjoitti:Opettele 1/1/1 ni pärjäät pronssissa

Turha kommentti sillä kyseinen henkilö sanoi...
- Ja voisiko joku kertoa minulle termejä ja taktiikoita mitä kannattaa käyttää? Rotuni on Terran.

Termeistä voisi sanoa että jos joku sanoo...
10 supply depot
12 barracks
niin ne numerot meinaa sitä, että montako foodia sillä hetkellä sulla on kun aloitat rakentaa X asian.
Elikkä numero viittaa foodiin ja sen oikealla oleva asia tehdään silloin kun foodi on sen kohalla.
Näin ymmärrät kaikki strategiat mitä esim. Team Liquidissa on.
Avatar
Protoss MeteoRain
 
Viestit: 229
Liittynyt: 26 Heinä 2010, 21:28

Re: Alottelija SC2 ammattilaiseksi!

ViestiKirjoittaja feeble » 20 Syys 2011, 18:55

Jos englanti taipuu suosittelen lukemaan http://www.teamliquid.net/forum/starcraft2

Löytyy kissasta hiireen tietoa ja taktiikoita :p hfgl
Terran feeble
 
Viestit: 3
Liittynyt: 09 Marras 2010, 04:00

Re: Alottelija SC2 ammattilaiseksi!

ViestiKirjoittaja Shadow » 20 Syys 2011, 21:04

Sori mete mutta Bronzes pärjää tolla winrate tulee oleen 75-85% , ainakin :D
Ja google on kaveri ;D
Kuva
Proud member of supR
Protoss Shadow
 
Viestit: 45
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 14:00

Re: Alottelija SC2 ammattilaiseksi!

ViestiKirjoittaja Xandirs » 20 Syys 2011, 22:17

Okei! Kiitti kaikille kyä tää täst! :D
Terran Xandirs
 
Viestit: 2
Liittynyt: 20 Syys 2011, 16:33

Re: Alottelija SC2 ammattilaiseksi!

ViestiKirjoittaja Mayd » 21 Syys 2011, 19:08

Jos oot päätyny ylipäätänsä bronzeen, niin todella suuret mahdollisuudet, että susta ei tuu ikinä prota, vaikka kuinka paljon harjoittelisit.
Terran Mayd
 
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 21:25

Re: Alottelija SC2 ammattilaiseksi!

ViestiKirjoittaja nipu » 21 Syys 2011, 19:45

Empä nyt tiedä, itte päädyin kanssa pronzeen joskus aikanaan, kaverin acolla hakkasin placementit päädyin timanttiin. Tämä s1.
Protoss nipu
 
Viestit: 9
Liittynyt: 05 Elo 2010, 11:21


Paluu Yleinen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa