Blizzard on julkaissut tiedotteen moninpelin muutoksista, jotka otetaan käyttöön BlizzConin jälkeen marraskuussa. Muutoksissa Blizzard perehtyy erityisesti eri rotujen loppupelin yksiköihin ja kompositioihin sekä pyrkii hankaloittamaan liian puolustuksellista pelityyliä. Muutoksia tehdään joka rotuun. Surin osa muutoksista tehostaa yksiköitä jollain tavalla, mutta mukana on myös heikennyksiä ja yksikön toimintatavan muutoksia.
Alla listattuna muutosten vaikutukset eri yksiköihi ja kykyihin. Lue Blizzardin perustelut muutoksille heidän blogistaan, josta löytyy myös muutamista muutoksista havainnollistavat videot.
Terranin muutokset Mukana Battlecruiser, Widow Mine, Cyclone, Thor, Medivac, Banshee, Raven ja Neosteel Frame.
Battlecruiser
Satunnainen viive panosten välissä poistettu (+20% dps).
Ilmasta ilmaan -panoksien vahinkoa pienennetty arvosta 6 arvoon 5 (-17%).
Kehittyessään Nydus Worm ei ole enää tuhoutumaton, vaan sillä on 6 suojapistettä.
Burrow / unborrow
Burrow ja Unburrow -kyvyt erotetaan omiksi pikanapeikseen.
Maanalla ja -päällä olevat Zerg-yksiköt ovat nyt samalla valintalehdellä ja molemmat valitaan tuplaklikattaessa yksiköitä.
Protossin muutokset Mukana Nexus, Sentry, High Templar, Robotics Facility, Colossus, Disruptor, Tempest, Carrier, Mothership, Shield Battery, Assimilator ja Gateway.
Nexus
Nexuksen Mass Recall -kyky nimetty uudelleen nimelle Strategic Recall.
Mothershipin Strategic Recall -kyky nimetty uudelleen nimelle Mass Recall.
Tykkitorni seuraa nyt kohteitaan kuten Immortal, joten perääntyvä Colossu voi ampua helpommin taakseen.
Disruptor
Purification Nova -kyky muutettu takaisin kuten se oli ennen 4.0 -päivitystäs eli kyky ampuu energiapallon, joka räjähtää 2 sekunnin kuluttua ja tekee 155 vahinkoa ja lisäksi 55 kilpivahinkoa ympärillään oleviin yksiköihin.
Purification Nova ei enää räjähdä osuessaan vihollisyksiköihin.
Purification Nova lähettää nyt vastustajalle hyökkäysilmoituksen vasta, kun pallo räjähtää eikä kun pallo laukaistaan.