Legacy of the Void -ensiesittely

Valvoja: Uutistenkirjoittajat

Legacy of the Void -ensiesittely

ViestiKirjoittaja azhrak » 08 Marras 2014, 21:01

Kuva
Eilen 7. marraskuuta Blizzcon 2014 -tapahtumassa Blizzard julkaisi StarCraft II -pelin kolmannen ja todennäköisesti viimeisen lisäosan nimeltä Legacy of the Void. Pelin julkaisupäivä tai avoin beta-testausvaihe ei ole vielä tiedossa. Protoss-rodulle omistettu lisäosa oli yleisön pelattavissa Blizzcon-tapahtumassa. Uuden single player -kampanjan lisäksi julkaistiin radikaaleja muutoksia moninpeliin sekä tieto, että peliä palatakseen ei tarvitse ostaa vanhoja versioita.

StarCraft II: Legacy of the Void -trailer
Moninpelin yleiset muutokset
On syytä muistaa, että alla olevat muutokset moninpeliin eivät ole täysin varmoja, sillä peli on pitkän aikaa vielä kehitysvaiheessa. Edellisen lisäosan Heart of the Swarmin julkaisun yhteydessä esiteltiin uudet yksiköt Shredder, Warhound ja Replicator, joita ei julkaisupäivänä pelissä enää ollut mukana.
  • Uudet ominaisuudet
    • Automaattiset päivittäiset turnaukset
    • Archon mode - kaksi pelaajaa, yksi tukikohta
    • Allied commanders - jatkuva kampanjatyylinen kaksinpelimoodi
  • Muut muutokset
    • Aloituskerääjien määrä on nostettu kuudesta kahteentoista
    • Mineraaliesiintymässä nyt vain 1000 mineraalia 1500 asemesta

:terran: Terranin muutokset
  • Uudet yksiköt
    • Cyclone
      • Lukittuu yhteen kohteeseen ja tekee siihen suurta vahinkoa
      • Osaa ampua liikkeestä kuten kampanjasta tuttu Diamonback
      • Hyvä alkupelin yksikkö
      • Suuri aseen kantama
    • Herc
      • Rakennetaan barracksista
      • Ninja-rope-tyylinen hyppy lähemmäs kohdetta
      • Saa aluevahingon kehityksen kautta
      • Hyökkää vain maa-yksiköihin
      • Paljon hit-pointeja mutta vähäinen armor
  • Muut muutokset
    • Tankki
      • Voidaan nostaa ja pudottaa maahan Medivacista siege mode päällä
    • Thor
      • Saa kyvyn korjata itse itsensä, mutta ei voi ampua eikä liikkua korjauksen aikana
    • Banshee
      • Aseen kantamaa on parannettu
      • Cloack on kehitetty valmiiksi
      • Liikkumisnopeutta voi kasvattaa uudella kehityksellä
    • Battle Cruiser
      • Paljon energiaa vievä teleporttaus mihin tahansa kartalla (ei tarvitse näkyvyyttä)
Kuvat uusista Terranin yksiköistä
Kuva
Kuva
:vod: Video Terranin muutoksista

:protoss: Protossin muutokset
  • Uudet yksiköt
    • Disruptor
      • "Liikkuva maamiina", joka rakennetaan Robotics Baystä
      • Kyky muuntautua haavoittumattomaksi ja hetken kuluttua räjähtää aiheuttaen suurta aluevahinkoa kuitenkaan itse kuolematta
    • Muut muutokset
      • Immortal
        • Passiivinen kyky Hardened Shield on poistettu ja korvattu uudella manuaalisesti aktivoitavalla kyvyllä, joka heikentää vastustajan hyökkäyksiä tietyn ajan
      • Warp Prism
        • Voi nyt nostaa yksiköitä kyytiin pidemmän matkan päästä
      • Tempest
        • Voi enää hyökätä vain maayksiköihin
        • Liikkumisnopeutta on lisätty
        • Uusi kyky ampua pitkän kantaman panos joka tekee vahinkoa tietyn ajan (500 dmg 50 sekunnissa)
      • Carrier
        • Interceptoreita voi lähettää määriteltyihin kohteisiin, ja ne voidaan lähettää kaiki kerralla
        • Interceptorit jatkavat taistelua Carrierin kuoltuakin
        • Liikkumisnopeutta on lisätty
        • Rakennusaikaa on vähennetty 120 sekunnista 90 sekuntiin
      • Nexus
        • Antaa 14 supplyä eikä 10 kuten ennen
      • Warp-in
        • Kestoaikaa nostettu 5 sekunnista 8 sekuntiin
        • Sisään varpattavat yksiköt ottavat tuplasti vahinkoa
      • Oracle
        • Revelation- ja Envision-kyvyt on yhdistettu yhdeksi uudeksi kyvyksi joka antaa näkyvyyden ja paljastaa näkymättömät yksiköt
        • Uusi kyky nimeltä Stasis Ward, joka toimii ansan tapaan muodostaen liikkumisen, taistelun ja haavoittumisen estävän voimakentän sen laukaisevan vihollisjoukon ympärille
Kuva uudesta Protossin yksiköstä
Kuva
:vod: Video Protossin muutoksista

:zerg: Zergin muutokset
  • Uudet yksiköt
    • Lurker
      • Tekee suurta aluevahinkoa
      • Kantama suurempi kuin Photon Cannoneilla, Bunkereilla ja Spine Crawlereilla
    • Ravager
      • Kehittyy Roachista
      • Kyky ampua tykkimäinen keskitetty laukaus, jossa on viive ennen iskun perille menemistä ja joka tuhoaa Force Fieldit sekä osuu myös ilmayksiköihin
  • Muut muutokset
    • Nydus Worm
      • Mato on nyt näkymätön (ei havaittavissa edes Photon Cannoilla) kaivautuessaan maasta ylös ja haavoittumaton nostessaan pintaan
    • Swarm Host
      • Ei tarvitse mennä maan alle lähettääksee locusteja
      • Uusi kehitys mahdollistaa lentävät locustit (kuten kampanjassa)
      • Locustit pitää nyt lähettää manuaalisesti
    • Corruptor
      • Uusi kyky, jolla voi tehdä vahinkoa myös maayksiköihin
    • Infestor
      • Uusi heitettävä kyky, jossa lähellä oleville omille yksiköille voi antaa hetkeksi vahvemman hyökkäyksen (+dmg)
Kuvat uusista Zergin yksiköstä
Kuva
Kuva
:vod: Video Zergin muutoksista
Avatar
Terran azhrak
Ylläpito
 
Viestit: 1294
Liittynyt: 07 Syys 2010, 11:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Legacy of the Void -ensiesittely

ViestiKirjoittaja Jusba » 08 Marras 2014, 22:56

Niin hyviä muutoksia. Starcraft taitaa muuttua jopa hauskaksi.
http://www.northernmaniacs.net
bnet: Northern Maniacs
Random Jusba
 
Viestit: 77
Liittynyt: 27 Huhti 2010, 22:31

Re: Legacy of the Void -ensiesittely

ViestiKirjoittaja azhrak » 09 Marras 2014, 14:55

Jänniä mutta hauskankuuloisia muutoksia tulossa. Toivottavasti Heart of the Swarm -julkaisu opetti Blissulle jotain ja nyt ei enää saada uusia Warhoundeja tai staattisia Swarmhosteja mukaan.
Avatar
Terran azhrak
Ylläpito
 
Viestit: 1294
Liittynyt: 07 Syys 2010, 11:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Legacy of the Void -ensiesittely

ViestiKirjoittaja Seiska » 09 Marras 2014, 20:16

Eikös tuossa videossa sanota että BC pystyy teleporttaamaan mihin tahansa mapilla _ilman_ visiota?
Terran Seiska
 
Viestit: 13
Liittynyt: 29 Elo 2010, 17:22

Re: Legacy of the Void -ensiesittely

ViestiKirjoittaja azhrak » 09 Marras 2014, 22:31

Seiska kirjoitti:Eikös tuossa videossa sanota että BC pystyy teleporttaamaan mihin tahansa mapilla _ilman_ visiota?

Joo niin sanotaan, mutta TeamLiquid.netistä luin, että ei ollut täysin selvää pelaajien mukaan. Esim, tässä paikalla olleen inFeZan twiitti. Korjasin uutiseen epäselvyyden.

Edit: SC2-paneelissa käy ilmi, että näkyvyyttä ei tosiaan tarvita (ainakaa tällä hetkellä).
Avatar
Terran azhrak
Ylläpito
 
Viestit: 1294
Liittynyt: 07 Syys 2010, 11:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Legacy of the Void -ensiesittely

ViestiKirjoittaja SnakeQ » 10 Marras 2014, 20:56

On myös muutoksia joista ei kerrottu. Esim ravenin se PDF (vai PDD, mikä lie) niin sen aikaa on vähennetty ainakin puolella. Tämä näkyi niissä esittelymatseissa
Protoss SnakeQ
 
Viestit: 195
Liittynyt: 12 Tammi 2011, 19:09

Re: Legacy of the Void -ensiesittely

ViestiKirjoittaja Seiska » 23 Marras 2014, 20:21

azhrak kirjoitti:
Seiska kirjoitti:Eikös tuossa videossa sanota että BC pystyy teleporttaamaan mihin tahansa mapilla _ilman_ visiota?

Joo niin sanotaan, mutta TeamLiquid.netistä luin, että ei ollut täysin selvää pelaajien mukaan. Esim, tässä paikalla olleen inFeZan twiitti. Korjasin uutiseen epäselvyyden.

Edit: SC2-paneelissa käy ilmi, että näkyvyyttä ei tosiaan tarvita (ainakaa tällä hetkellä).


Toisaalta eipä sen väliä, visiolla tai ilman, scanni ja teleportti sinne... :)
Terran Seiska
 
Viestit: 13
Liittynyt: 29 Elo 2010, 17:22


Paluu Uutiset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa

cron