Päivitys 5.0.14 julkaistu testipalvelimelle

Valvoja: Uutistenkirjoittajat

Päivitys 5.0.14 julkaistu testipalvelimelle

ViestiKirjoittaja azhrak » 24 Loka 2024, 23:59

Kuva
StarCraft II -moninpeli on saamassa uuden balanssipäivityksen! Maanantaina lokakuun 21. päivä julkaistiin testauspalvelimelle eli PTR:lle (public test realm) uusi päivitys versionumerolla 5.0.14. Edellisestä päivityksestä on kulunut jo seitsemän kuukautta. Tässä päivityksessä on paljon muutoksia ja poikkeuksellisesti kaksi uutta aktiivista ominaisuutta.

Blizzard tiedotti päivityksestä blogissaan. Pelin balanssista vastaa kuitenkin edelleen balanssineuvosto, johon kuuluu aktiivisia ammattipelaajia ja kartantekijöitä. Tämän päivityksen sisällön on laatinut balanssineuvosto, joka kertoo, että tavoitteena on ollut estää kilpikonnapuolustusta muistuttavaa pelityyliä. Toinen tavoite on ollut Protossin uudelleenmuotoilu erityisesti huippupelaajien etuja silmällä pitäen.

Kaikki esitellyt muutokset eivät todennäköisesti päädy sellaisenaan tuotantoon. Muutokset ovat nyt testipalvelimella, ja palautteen ja testaamisen perusteella muodostetaan lopullinen 5.0.14-päivitys. Tällä hetkellä peli ei saa päivityksiä kovin tiuhaan, joten muutokset otetaan yleensä hyvin vastaan, vaikka ne aiheuttaisivatkin pieniä ongelmia.

Testipalvelimelle viedyt muutokset
  • :protoss: Protoss
    • Nexus
      • Shield Battery Overcharge -kyky poistettu.
      • Uusi kyky lisätty: Energy Overcharge. Kyky maksaa 50 energiaa ja antaa 100 energiaa kohteena olevalle yksikölle tai rakennukselle, kantama maksimissaan 8.
    • Shield Battery
      • Shield ja HP kasvatettu 150/150 -> 200/200.
    • Colossus
      • Shield ja HP muutettu 150/200 -> 100/250.
    • Tempest
      • Supply-kustannus laskettu 5 -> 4.
      • Damage Point laskettu 0.119 -> 0.0857 (28% vähennys).
      • Hyökkäyskantamaa ilmaa vastaan pienennetty 14 -> 13.
    • Immortal
      • Mineraalikustannusta laskettu 275 -> 250.
      • Aseiden latautumisaikaa kasvatettu 1.04 -> 1.14 (9.6% kasvu).
    • Disruptor
      • Purification Nova -räjähdyksen sädettä kasvatettu 1.375 -> 1.5.
      • Purification Nova -vahinkoa laskettu 145 (+55 vs shieldit) -> 100 (+100 vs shieldit).
    • Mothership
      • Mineraali-, kaasu- ja supply-kustannukset nostettu 300/300/6 -> 400/400/8.
      • Shield ja HP kasvatettu 250/250 -> 350/350.
      • Maksimivahinko kasvaa 6 (damage) x 6 (beam) -> 6 (damage) x 4 (beams) x 4 (maksimimäärä kohteita), eli Mothership voi nyt kohdistaa neljään yksikköön samanaikaisesti.
  • :zerg: Zerg
    • Queen
      • Mineraalikustannusta nostettu 150 -> 175.
    • Hatchery
      • Mineraalikustannusta laskettu 300 -> 275.
    • Spine Crawler
      • Rakennusaikaa laskettu 36 -> 32.
      • Vahinkoa nostettu 25 (+5 vs panssaroitu) -> 30.
    • Spore Crawler
      • Vahinkoa nostettu 15 -> 20.
      • HP:ta laskettu 400 -> 300.
    • Hydralisk
      • Liikkumisnopeus creepillä Muscular Augments -päivityksen jälkeen laskettu 5.11 -> 4.83 (5.5 % vähennys).
      • Uusi kyky lisätty: Dash. Tutkitaan Hydralisk Denissä, vaatii Hiven; päivityksen hinta on 100 mineraalia ja 100 kaasua, kesto 64 sekuntia.
      • Dash on aktiivinen, ei-kohdistettu kyky, jolla on 10 sekunnin latausaika. Kun sitä käytetään, Hydralisk saa 60 % liikkumisnopeusbonuksen 0.71 sekunnin ajaksi. Vähän kuin Stim Marineilla.
    • Infestor
      • Microbial Shroud tarttuu nyt yksiköihin, antaen niille vaikutuksen 3.6 sekunniksi, vaikka ne poistuisivat Shroudin alueelta.
    • Ultralisk
      • Liikkuessaan Ultralisk pystyy nyt työntämään liittolaisjoukkoja.
    • Broodlord
      • Broodlingien HP:ta nostettu 20-> 30.
      • Broodlingin ampumisen latausaikaa laskettu 0.57 -> 0.46.
      • Korjattu bugi, joka esti Brood Lordia tekemästä täyttä vahinkoa, kun se ampui maksimietäisyydeltä.
  • :terran: Terran
    • Bunker, Missile Turret, Sensor Tower
      • Salvage-kyky lisätty Missile Turretille ja Sensor Towerille (palauttaa 75 % niiden kustannuksista).
      • Salvage peruuntuu, jos rakennus ottaa vahinkoa.
    • Planetary Fortress
      • Panssaria vähennetty 3 -> 2.
    • Sensor Tower
      • Mineraali- ja kaasukustannuksia laskettu 125/100 -> 100/50.
      • Tutkan kantamaa laskettu 27 -> 22 (34 % aluepienennys).
    • Orbital Command
      • Extra Supplies Calldown lisää nyt myös Supply Depotin HP:ta 500 ja korjaa sen välittömästi.
    • Hellion
      • Blue Flame -päivityksen lisävahinko light-yksiköitä vastaan nostettu +5 -> +9.
    • Liberator
      • Advanced Ballistics -vaikutusta muutettu antamaan +2 kantaman sijaan Defender -moodissa säteen kasvun 5 -> 6.25 (56 % alueenlisäys).
      • Smart Servos -päivitys vaikuttaa nyt myös Liberatoreihin. Smart Servosin avulla Liberatorin siirtymäaika siegestä pienenee 2.89 -> 2.12 (26.6 % vähennys) ja siirtymäaika pois siegestä pienenee 1.46 -> 1.13 (23 % vähennys).
    • Thor
      • Explosive Payload (“spash-moodi”) -vahinkoa nostettu 6 (+6 vs kevytlight) -> 8 (+4 vs light).
      • Explosive Payloadin roiskeen sädettä nostettu 0.5:stä jossa 100 % roiskevahinkoa -> 0.5 jossa 100 % vahinkoa, 0.75 jossa
        75 % vahinkoa ja 1.25 jossa 50 % vahinkoa.
      • Explosive Payloadin kantamaa laskettu 10 > 7:ään.
  • Yleisiä muutoksia
    • Orbital Command Scanner Sweep -visuaali käyttää nyt tiimiväriä.
    • Sensor Tower Radar minimap-visualisointi käyttää nyt tiimiväriä.
    • Command Center, Nexus ja Hatchery automaattiohjaavat mineraalikentille.
    • Työläisiä, jotka odottavat Refineryn, Extractorin tai Assimilatorin valmistumista, ei lasketa toimettomiksi.
    • SCV satunnaiset viiveet siirtyessä rakentamisen aikana muutettu arvoista 3.57-7.14 arvoihin 4.64-6.07 (sama keskiarvo).
    • Lisätty kuvake Infestorille, Hellionille, Hellbatille ja Liberatorille, joka näyttää passiiviset päivitykset ilman päivityksiä.
    • Siege Tankin ja Immortalin aiemman päivityksen kohdistusmuutos peruttu, koska se aiheutti tahattomia uudelleenkohdistuksia.
    • Korjattu ongelma, jossa blinding cloud esti tiettyjen lähitaisteluyksiköiden hyökkäyksiä helpommin peruutettavaksi.
    • Korjattu ongelma, jossa blinding cloud saattoi estää Planetaaria hyökkäämästä yksiköihin lähietäisyydellä tietyistä kulmista.
    • Korjattu ongelma, joka koski tiettyjen kallioiden päälle tehtyjä käskyjä sumussa.
    • Korjattu ongelma Changeling zealotin liikeanimaation nopeudessa.
    • Säädetty Hydraliskin liikeanimaation nopeutta vastaamaan sen todellista liikkumisnopeutta (vain taidetta).
Avatar
Terran azhrak
Ylläpito
 
Viestit: 1307
Liittynyt: 07 Syys 2010, 11:03
Paikkakunta: Helsinki

Paluu Uutiset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa