C&C Tiberian Dawn - projekti

C&C Tiberian Dawn - projekti

ViestiKirjoittaja xrb » 13 Huhti 2011, 16:20

Booyah

Nyt tarvitaan raudankovaa tietotaitoa ja nostalgisuutta. Eiköhän laiteta porukalla projekti pystyyn ja isketä muutamat C&C 1 aiheiset mapit ulos bnetin custom map kiertoon.

Tarvis seuraavaa:

* 1-2 jantteria tekemään useita mappeja jotta saisi mukavan map packin kasaan
* porukkaa kirjottelemaan tarvittavia triggereitä ja unittien/rakennuksien customointia C&C 1 aiheiseksi ( Data valuet, modeleiden tekeminen ja säätäminen olisi jo aika iso urakka )
* mineraalit muokattuna ns.tiberiumiksi, jolloin bio unitit ottaisivat dmg, kun juoksevat mineraali kentän yli
* kehittää systeemi jolla voisi rakentaa rakennukset C&C 1 tyyliin ilman varsinaisia rakentajia, vaan suoraan pääbasen kautta.
Random xrb
 
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Elo 2010, 19:20

Re: C&C Tiberian Dawn - projekti

ViestiKirjoittaja Malecious » 13 Huhti 2011, 16:56

Tuon rakennus systeemi on niin helppo, että vain pistää sen niin, että päärakennus rakentaa kaiken. Ja se alua mille voi rakentaa vaan määritetään näkymättömällä zerg limalla.

Ja sc2 resurssi systeemi on siitä ihana, että ei tarvitse edes mineraaleja muuttaa sillä pelissä voi luoda omia resursseja :p
-----
itse ideasta, mistäs ajattelit kaikki tarvittavat modelit vääntää, varsinkin nodille.
Kuva
Proud member of Clan SupR
Avatar
Protoss Malecious
 
Viestit: 457
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 16:04

Re: C&C Tiberian Dawn - projekti

ViestiKirjoittaja xrb » 13 Huhti 2011, 17:08

Tuosta modeli asiasta olen miettinytkin, modelien importtaaminen ja 3dsmaxilla muokkaaminen olisi suht pitkäkestoinen homma lähteä tekemään tyhjästä.

http://www.upload.ee/image/1269572/nod-units.png

Tuosta vähän hahmottelua, unitit sitten oikeeseen kokosuhteeseen ja ehkä skinejä uusiksi
Random xrb
 
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Elo 2010, 19:20

Re: C&C Tiberian Dawn - projekti

ViestiKirjoittaja Malecious » 13 Huhti 2011, 19:47

Entäs sit gdi unitit kun tuossa menee paljon terran modeleit.
Kuva
Proud member of Clan SupR
Avatar
Protoss Malecious
 
Viestit: 457
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 16:04

Re: C&C Tiberian Dawn - projekti

ViestiKirjoittaja xrb » 13 Huhti 2011, 20:12

harvester, mcv, apc, engineer, bazooka, minigunner samalla modilla

Medium tank = isompi model size siege tank
Mammoth tank = single playeristä hireable siege tank model
orca = normaali banshee
grenadier = joku siviili osuvalla skinillä
Humvee = ???
MLRS = ???
sekä nodin artillery unitin model on vielä auki


Löytyikin aika osuvan näkönen model tiberiumille
Kuva
Random xrb
 
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Elo 2010, 19:20

Re: C&C Tiberian Dawn - projekti

ViestiKirjoittaja Alter_ego- » 13 Huhti 2011, 20:15

MVC ja Harvester toisin päin? musta ainakin näyttäs paremmalt....

Tibernium näytää coolilta :)

Ja jos Osaat tunkee modeleita sisäkkäin, niin toi FlameTank vaatii vatmaa jonku "heittimen", esim. tankin tykki siihe päälle... / sisälle
Kuva
I am the underdog
Avatar
Random Alter_ego-
 
Viestit: 190
Liittynyt: 24 Elo 2010, 07:04
Paikkakunta: j-koski

Re: C&C Tiberian Dawn - projekti

ViestiKirjoittaja xrb » 13 Huhti 2011, 20:26

En osaa laittaa modeleita päällekkäin :(

Mutta 2x hellionin liekinheittimethän tohon flametankkiin pitäis saaha.

http://www.upload.ee/image/1269791/GDI-units.png

Siinä olis GDI yksikköjä, humveelle ja nodin artillerylle pitäis keksiä joku model.
Random xrb
 
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Elo 2010, 19:20


Re: C&C Tiberian Dawn - projekti

ViestiKirjoittaja xrb » 16 Huhti 2011, 10:42

TO DO

Resurssit

-Tiberium resurssina toimivaksi
- Model ja scaalaus
- Bio unitit ottavat dmg jos juoksevat tiberiumin ylitse
- Armored unitit voivat ajaa tiberiumin ylitse

Rakennukset

- Hinnoittelu, rakennusaika systeemi keksittävä / kehitettävä c&c 1 vastaavaksi
- Rakennuksien scaalaaminen fiksuihin mittasuhteisiin
- Rakennuksien hp / armor - valuet
- Toiminnat
- Puolustustorneille ( Guard tower, Adv. Guard tower, turret, sam site, obelisk) toimiviksi + dmg ja dmg tyypit kuntoon.
- Myymis toiminto käyttäen bunker-salvage triggeriä siten, että myydessä rakennuksista tulisi bio unitteja ulos.

Yksiköt

- Hinnoittelu, rakennusaika, scaalaaminen
- Yksiköiden data valuet
- HP + armor tyyppi
- DMG + dmg tyyppi eri armor tyyppejä vastaan ( esim, minigunner tekee minimaalista damagea tankkia vastaan)
- Projectilet sinkoon / tankeille c&c 1 tyyliset projectilet jotka voivat mennä ohi kohteen väistäessä
- Yksiköiden nopeus
- Armored yksiköt voivat ajaa bio unittien ylitse C&C1 tyylisesti. ( Pois lukien Hum-vee ja Nod buggy )

Triggerit

- Rakentamis systeemi + mahdollinen custom UI jos mahdollista (?)
- Tiberiumin toimivuus


Tuossa muutama asia mitä olisi tehtävä seuraavaksi. Jos osaat map editoria käyttää ja kiinnostusta olisi niin kaikki apu on tarpeen :-)
Random xrb
 
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Elo 2010, 19:20

Re: C&C Tiberian Dawn - projekti

ViestiKirjoittaja tonttu » 16 Huhti 2011, 16:18

Jaksaiski joskus alkaa pelleilee editorin kanssa että oppis puuhailee.. :|
mut iha jännä idea tää ja GLHF

Voin sit vaikka testailla joskus jos tarvii porukkaa siihe :P
Bnet ID: suprTonttu#136
Bnet Channel: Micronae Supremacy
http://supr.rantapallo.org/
Irc: SupR|Tonttu
Terran tonttu
 
Viestit: 198
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 11:37

Seuraava

Paluu Custom Mapit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron