Tällä buildilla et saa uusia ystäviä ladderissa, et todennäköisesti GG:tä, mutta tällä buildilla saat voittoja.
Monelle varmasti tuttu nopea hellbat pusku reaper expandin jälkeen, mahdollistaa pressuren mahdollisimman vähällä, 1 barracks, 1 factory, 1 starport. Tässä on nyt ohjeet siihen miten MINÄ tämän buildin toteutan.
Buildi:
Jatkuva scv production.
10-supply depot
12-barracks
12-gas, kun kaasu valmistuu pidä siinä 3 kerääjää koko pelin ajan
15-orbital
16-reaper
17-reactor ja CC
18-depot
19-factory
Tee 4 marinea reactorilla ennen kuin vaihdat factoryn reactoriin.
26-supply depot
Jatkuva hellion production ja pumppaa marineita barracksista ilman addonia.
@100 gas starport
100% starport medivac, armory, toinen kaasu mainista (follow uppia varten)
100% medivac, aloita viking.
Loadaa marinet medivaciin, pitäisi olla 7 ja lähde hellioneilla kartalle.
Aloita reactor starporttiin heti kun mahdollista ja tech lab barracksiin.
8 hellion, 7 marine, 1 medivac puskun taustalla tee marauderia, hellbatteja, medivaceja.
Scouttaus
SCV scouttaus on 95% ajasta turhaa tällä buildilla joten älä vaivaudu.
Ensimmäisellä reaperillä on tärkeää selvittää muutama asia, ihan ensimmäisenä näkyykö creeppiä zergi natulla (hatch first), toiseksi kun hyppäät zergin mainiin haluat tietää onko siellä speediä tulossa vai ei, jos zergi avaa "gasless" niin on mahdollista että sieltä on tulossa massa roach buildia jolloin tätä buildia ei kannata tässä muodossa toteuttaa, yleensä on hyvä jättää armory tekemättä ja esimerkiksi vaan dropata marineja ja tehdä hellion runby hyökkäyksiä, tai muuttaa suunnitelmaa kokonaan.
Jos taas näet että zergi on avannut todella nopealla speedillä, speed ennen natun hatchia on hyvä idea rakentaa bunker natural CC:n ja kaasun väliin mahdollisimman nopeasti ja viedä marinet sinne, näin et joudu cancelaan CC:tä speedling hyökkäystä vastaan.
Kun hellioneita valmistuu on hyvä käydä vähän kartalla katselemassa, voit varmistua siitä että tekikö zergi speedin ja onko siellä 3:s hatchery tulossa vai ei. Myös jos voit pakottaa zergin tekemään muutaman lingin niin se ei ole pahitteeksi.
Puskun toteutus
Haluat päästä zergin basejen "väliin" ettei zerg pelaaja saa helposti unitteja tarpeeksi kasaan että saisi helposti tuhottua puskun, ihanne on jos pääset main rampin ala puolelle ja tapat kaiken mitä sieltä natun hatchista tulee ulos, zergi ei voi helposti tulla main ramppia alas vaikka ois roacheja jos hellionit on siellä alhaalla concavessa, jos tilanne alkaa näyttään huonolta pyrit ainakin pelastamaan medivacin ja mahdollisimman paljon unitteja jotta voit sillä dropilla pitää zergiä kotona kauemmin ettei se suoraan aja sun yli.
Transitio
Itse suosin hellbat, marauder, medivac droppeja tuon puskun jälkeen pitääkseni zergin kiireisenä jonka taustalla otan mahdollisimman nopeaa kolmannen CC ja lisään 5 barracksia, ebayt, kaasut, perus terran macroa. Jos kuitenkin käy sillain että zergi ei pysty pysäyttämään täysin ensimmäistä puskua voit alkaa rallyttaan hellioneita ja maraudereita kartan poikki ja jatkaa pressurea.
On hyvä huomata se että vaikka ensimmäinen pusku ei tee merkittävää damagea niin se kuitenkin vie zergin huomion ihan täysin eikä yleensä creep spreadi, overlord spread, eikä techi juuri etene tuon pressuren aikana.
Replayt:
http://drop.sc/389389
Jos haluat nähdä tämän ja monen muun hyvän buildin käytännössä suosittelen katsomaan http://www.twitch.tv/arttuyo1