ZvP 4gate push

ZvP 4gate push

ViestiKirjoittaja Aktivisti » 12 Elo 2010, 12:31

Eli en tiedä onko oikea alue kyseessä mutta silti kysäsen täällä.

Elikkäs pyytäisin apua kuinka counteroida Protossin 4gate pushi ollessani itse zerg? Olen järjestään hävinnyt otteluni joissa olen randomannut zergin ja vihollisella protoss->4gate ja mass stalkers.

olen räpiköinyt milloin mass zergling, roach ja viime pelissä yhden aiemman tipin avituksella techasin nopeasti hydroihin mutta silti hänen stalkkerinsa ylijuoksivat minut ja kitesivät expani pois.

Elin kysyn siis että mikä on oikeaoppinen tapa torjua 4gate pushi zerginä?
Avatar
Protoss Aktivisti
 
Viestit: 15
Liittynyt: 05 Elo 2010, 20:05

Re: ZvP 4gate push

ViestiKirjoittaja Malecious » 12 Elo 2010, 12:42

Protoss pelaaja olen, mutta:

1base, base defensee ja roach varmaankin paras unitti.
Kuva
Proud member of Clan SupR
Avatar
Protoss Malecious
 
Viestit: 457
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 16:04

Re: ZvP 4gate push

ViestiKirjoittaja Aktivisti » 12 Elo 2010, 12:51

Luulen taas ettei se roach auta. Stalkkerit kiteevät roachini helposti ja samalla ampuvat rakennuksiani.

Jos rakennan liikaa spine crawlereita ja muutenkin sulkeudun yhteen baseen niin eihän siitäkään voi mitään hyvää tulla?
Avatar
Protoss Aktivisti
 
Viestit: 15
Liittynyt: 05 Elo 2010, 20:05

Re: ZvP 4gate push

ViestiKirjoittaja Fuzer » 12 Elo 2010, 13:06

En tiedä tästä matchupista mitään, mutta ajatellaan tilannetta: Teet expan. Huomaa, että vihu tekee 4 gatea. Ainoa tapa miten se pääsee baseesi on expan kautta. Sanot, että se kitee sinun roacheja.

Jos ajatellaan, että sinun tarvitsee vain puolustaa. Niin miksi et tee esim. 3-4 spinecrawleria (sinulla on expa etu) ja roachia. Roacheilla turha edes mennä kimppuun ennenkun vihollisesi hyökkää kimppuusi. Perjaatteessa, mitä itse ajattelen niin roacheilla puolustat niitä spinecrawlereita kun crawlerit puolustaa baseasi stalkkereilta.

Saat aikaa techata hydraliskeihin jne. Muista myös tehdä tämä "creep highway" expan ja basen välille, jolloin lisäjoukkojen saaminen on helppoa.
Terran Fuzer
 
Viestit: 91
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 15:30

Re: ZvP 4gate push

ViestiKirjoittaja Seinis » 12 Elo 2010, 13:07

Ainakin mapeissa joissa voit spineillä sulkea 2 basea on hyviä spineille. Esimerkiksi lost temple, steppes of war, ehkä myös metalopolis. 4 spineä expan eteen ja sitten techiä hydraan, spinejen kanssa menee vaikka ling roach.

Yleisestikkin speedling + roach combo tuntuu toimivan. Yleensä jos roacheja rupee olemaan, niin toss reagoi stalkereilla, jotka speedling syö.

Monet zergit tekevät fast expa buildin, mutta eivät tee ollenkaan droneja expalle, vaan tekevät 2 basesta mass speedling alkuun. Tossi luulee zergin expaavan ja rupee techailemaan 4 gatea, mutta pusketkin suoraa mass speedlingillä läpi!
Protoss Seinis
Uutistenkirjoittaja
 
Viestit: 219
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 19:34
Paikkakunta: Helsinki

Re: ZvP 4gate push

ViestiKirjoittaja Aktivisti » 12 Elo 2010, 13:22

okei kiitos neuvoista!

Oletetaan minun onnistuvan puolustamaan expaani ja pumppaamaan hydroja ulos. Tässä vaiheessa tossillakin saattaa olla expa tai hän saattaa ruveta tekemään hieman colosseja.
Eli onko minun vaihtoehdot vihollisen ryhtyessä tekemään colosseja A, infestor mind control tai B, Ultraliskit+hydrat?

E: Ja tietysti corruptor jolla epäonnistuin jo kerran
Avatar
Protoss Aktivisti
 
Viestit: 15
Liittynyt: 05 Elo 2010, 20:05

Re: ZvP 4gate push

ViestiKirjoittaja Fuzer » 12 Elo 2010, 13:35

Corruptoreilla colossukset alas, jos sinulla on hivetech niin tämänjälkeenhän voit muuntaa ne broodlordeiksi. Ultraliskit ovat hyviä siihenasti, kunnes vihollinen saa immortalit pystyyn, jolloin kannattaa techswapata broodlordeihin ja hydraliskeihin. Älä hyökkää kimppuun ennenkuin tuhoat colossukset corruptoreilla. Ei sillä ole mitään väliä kuolevatko ne corruptorit jos saat colossukset alas.
Terran Fuzer
 
Viestit: 91
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 15:30

Re: ZvP 4gate push

ViestiKirjoittaja ZhuGeLiang » 12 Elo 2010, 18:21

hiffasin tän just 14 pool 15 hatch and sit dronaat normisti 30-35 riippuu mapista ja sit vitusti speedling ja ootat vähä kun hydrat tulee ja queenit mukaan. eka 100 gas speed up toka 100 gas lair ja sit heti kun lair alottaa ota toinen gas. kun push tulee tapa sen probe tai pylon ja sit massaat vaan ite pitäs olla vitusti speedling ja 5-6 hydraa kun ne hyökkää, uploadaan replan joskus
Zerg ZhuGeLiang
 
Viestit: 78
Liittynyt: 18 Kesä 2010, 19:15
Paikkakunta: Vantaa

Re: ZvP 4gate push

ViestiKirjoittaja Aktivisti » 12 Elo 2010, 21:26

joo repla ois aika kova sana. Tosin aina ei tule edes proxy pylonia, mutta näillä neuvoilla luulen olevani paljon vahvemmilla ensi kerralla
Avatar
Protoss Aktivisti
 
Viestit: 15
Liittynyt: 05 Elo 2010, 20:05

Re: ZvP 4gate push

ViestiKirjoittaja bAkteeri » 13 Elo 2010, 07:59

Ite oon voittanut tota kyl mass roachilla (1 base). Uppaat nopee mainin tier2 ja heti roach speed tulemaan, niin saat stalkerit kii. Sit vaa imba micro. Sit oon viel tehny nydusin protosin basee, jos mahollista. Sit, jos protos osaa ottaa mukaa force fieldejä ni menee jo vaikeemmaks, sit tarvii varmaa hydraa.
Zerg bAkteeri
 
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Elo 2010, 21:04

Seuraava

Paluu Zerg

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron