Pinna kirjoitti:AxUU kirjoitti:Protoss: 1. Puolusta terranin op ensimmäinen MM pushi, joka käytännössä jyrää ylitsesi (koska stimpack.) 2. Expo 3. Pump colossi 3. Puolusta terranin/zergin harrassi. 4. Yritä pushata baseen (terrania vastaan ei onnistu koska tankit asdas)
5. Ehkä success, ehkä ragequit.
(kohta 1 ei tietenkään ole olemassa zergiä vastaan pelattaessa -_-)
Ei pelissä ole kauheasti unbalancea, Z pystyy voittamaan minut, T pystyy voittamaan minut, pystyn voittamaan Z ja T.
Ja mitä jossain mainittuun deathballiin tulee, sen saa estettyä tai ainakin delayattua (Z) mutaliskeilla erittäin hyvin (mutaliskeilla saat myös vastustajasi heittämään näppäimistön seinään) tai (T) sinun pitää hyökätä marine marauderilla suht aikasin (10min) ja dropata myös joukkojasi P:n joukkojen taakse.
Eli tässä kerroit hieman kauniimmilla sanoilla / Toss UP sanoilla sen, mitä TOssin pitää tehdä. Eli siis istua omassa basessaan niin kauan kunnes tulee deathball, samaan aikaan kun muitten rotujen pitää ottaa riskihyökkäyksiä, esim. 1base MM stim-puskuja, ja jos tämän puskun häviää, on hirveästi jäljessä. Harassin puolustaminen on todella helppoa, varsinkin T:ltä, koska eihän sieltä tule mitään muuta kuin 1-3 medivaccia täynnä MM. Miten tähän pitää suhtautua? Jos T tykkää tiputtaa suoraan mineraalilinjan taakse, sinne pari tykkiä ja ehkä pari tykkiä basen rajoille etteivät pääse baseen sisään.
Ja niinkuin itsekin sanoit, T:n pitää hyökätä sekä dropata samaan aikaan, jotta olisi edes pieni mahdollisuus voittaa. Onkos tämä reilua, pitää T:n osata multitaskaa 3:ssa eri paikassa: Oma base (supplydepot, apujoukot) sinun armeijasi luona (micro, stimpack, jne) sekä vielä linjojesi takana, kun itse samalla keskityt vain hänen armeijaansa sekä droppiin?
Ja Z:llä taas. Kun Z tekee mutaliskeja, sinne menee todella paljon kaasua. Jos näillä ei saa mitään tuhoa aikaiseksi, olet käytännössä voittanut pelin, vain istumalla kotona. Myös Z:n harassin voi counteraa parilla cannonilla.
Jos ajattelee uudestaan, niin voidaan sanoa että protoss vaatii eniten multitaskia isoissa tappeluissa.
azhrak kirjoitti:Jos ajattelee uudestaan, niin voidaan sanoa että protoss vaatii eniten multitaskia isoissa tappeluissa.
T:llä ja Z:llä voi myös tehdä melkein äärettömän määrän toimintoja tappelun aikana. Niilä joutuu jopa tekemään yksiköitä taistelun aikana, kun P voi vaan bankkaa ja warpata sitten taistelun jälkeen läjän ukkoja kehiin.
azhrak kirjoitti:Jos ajattelee uudestaan, niin voidaan sanoa että protoss vaatii eniten multitaskia isoissa tappeluissa.
T:llä ja Z:llä voi myös tehdä melkein äärettömän määrän toimintoja tappelun aikana. Niilä joutuu jopa tekemään yksiköitä taistelun aikana, kun P voi vaan bankkaa ja warpata sitten taistelun jälkeen läjän ukkoja kehiin.
Mairou kirjoitti:voisi blizzard muuttaa tuota inject larvaa siten että se automaattisesti heittäisi sen lähimpään hatcheryyn, eikä sinun tarvitsisi liikuttaa kameraa baseen ja clickata sitä hatcherya.
kKo kirjoitti:No ei kyllä automaattiseksi tuota? Z etu on kuitenkin tosi nopea rebuild joukoillaan esim. sulla on 4 basea, 200/200 armeija, niin keräät sitä larvaa niin paljo ku pystyt/kerkeät, niin sitämukaa kun armeija kuolee niin laittaa joukkoja tulemaan, hyvällä tuurilla saat n. 80foodin armeijan 27sekunnissa kun vitun moni vetää vaan mass roach, eikä niitä tarvi juurikaan mikrota.
~10larvaa/base, 4 basea = 40 larvaa, roach vie 2supplyä = 80food
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa