Protoss imba?

Re: Protoss imba?

ViestiKirjoittaja Malecious » 04 Touko 2011, 18:26

Ja kun osaatte katsoa niitä käyriä täysin niin huomaatte, että se miksi zerg ollu niin matalalla on pääasiassa ollut tvz matchupin ansiota (non korean käyris siis), ja jos katsotte tämän hetkistä tilannetta niin näette, että zerg on aikalailla tasoilla overall tossin ja terranin kanssa. Sitten voimme myös huomata sen, että terran ollu ykkösenä koko ajan. Joten turha valittaa, että toss op, ainakaan pro tasolla.
Kuva
Proud member of Clan SupR
Avatar
Protoss Malecious
 
Viestit: 457
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 16:04

Re: Protoss imba?

ViestiKirjoittaja Mairou » 04 Touko 2011, 20:51

Pinna kirjoitti:
AxUU kirjoitti:Protoss: 1. Puolusta terranin op ensimmäinen MM pushi, joka käytännössä jyrää ylitsesi (koska stimpack.) 2. Expo 3. Pump colossi 3. Puolusta terranin/zergin harrassi. 4. Yritä pushata baseen (terrania vastaan ei onnistu koska tankit asdas)
5. Ehkä success, ehkä ragequit.

(kohta 1 ei tietenkään ole olemassa zergiä vastaan pelattaessa -_-)

Ei pelissä ole kauheasti unbalancea, Z pystyy voittamaan minut, T pystyy voittamaan minut, pystyn voittamaan Z ja T.
Ja mitä jossain mainittuun deathballiin tulee, sen saa estettyä tai ainakin delayattua (Z) mutaliskeilla erittäin hyvin (mutaliskeilla saat myös vastustajasi heittämään näppäimistön seinään) tai (T) sinun pitää hyökätä marine marauderilla suht aikasin (10min) ja dropata myös joukkojasi P:n joukkojen taakse.


Eli tässä kerroit hieman kauniimmilla sanoilla / Toss UP sanoilla sen, mitä TOssin pitää tehdä. Eli siis istua omassa basessaan niin kauan kunnes tulee deathball, samaan aikaan kun muitten rotujen pitää ottaa riskihyökkäyksiä, esim. 1base MM stim-puskuja, ja jos tämän puskun häviää, on hirveästi jäljessä. Harassin puolustaminen on todella helppoa, varsinkin T:ltä, koska eihän sieltä tule mitään muuta kuin 1-3 medivaccia täynnä MM. Miten tähän pitää suhtautua? Jos T tykkää tiputtaa suoraan mineraalilinjan taakse, sinne pari tykkiä ja ehkä pari tykkiä basen rajoille etteivät pääse baseen sisään.

Ja niinkuin itsekin sanoit, T:n pitää hyökätä sekä dropata samaan aikaan, jotta olisi edes pieni mahdollisuus voittaa. Onkos tämä reilua, pitää T:n osata multitaskaa 3:ssa eri paikassa: Oma base (supplydepot, apujoukot) sinun armeijasi luona (micro, stimpack, jne) sekä vielä linjojesi takana, kun itse samalla keskityt vain hänen armeijaansa sekä droppiin?

Ja Z:llä taas. Kun Z tekee mutaliskeja, sinne menee todella paljon kaasua. Jos näillä ei saa mitään tuhoa aikaiseksi, olet käytännössä voittanut pelin, vain istumalla kotona. Myös Z:n harassin voi counteraa parilla cannonilla.


Kun mennään korkeaamman tason peleihin niin ei protoss voi millään istua koko peliä basessaan ja vain koota 200/200armeijaa. Se ei todellakaan tule toimimaan kun mennään master liigasta ylöspäin. Kyllä se toimii huonommissa liigoissa varmasti ja on ehkä hieman OP siellä jopa, mutta onneksi blizzard balancee tätä peliä vain top pelaajia ja esportseja varten.

Ja eikö muka protossina pidä multitaskaa ? Isoissa tappeluissa protossin pitäisi ohjata 5 eri unittia erikseen. Protossilla pitää olla oma controll group zealotteja varten, samalla lowhp stalkereita pitäisi kokoajan blinkkailla taakse, colossuksilla pitää ehdottomasti olla oma controll group jotta voit ohjata niitä pois viking/corruptoreista. Samalla pitäisi saadaa sentryn forcefieldeillä jotain aikaiseksi ja pitää guardian shieldiä pystyssä ja high templarilla pitäisi keretä vielä stormia heittämään samaan aikaan. Hyvä pelaaja on vielä vienyt warp prismin vihollisen mineral linen taakse ja warppaa sinne zealotteja taistelun aikana. Jos ajattelee uudestaan, niin voidaan sanoa että protoss vaatii eniten multitaskia isoissa tappeluissa.
Protoss Mairou
 
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Huhti 2011, 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Protoss imba?

ViestiKirjoittaja azhrak » 04 Touko 2011, 22:42

Jos ajattelee uudestaan, niin voidaan sanoa että protoss vaatii eniten multitaskia isoissa tappeluissa.

T:llä ja Z:llä voi myös tehdä melkein äärettömän määrän toimintoja tappelun aikana. Niilä joutuu jopa tekemään yksiköitä taistelun aikana, kun P voi vaan bankkaa ja warpata sitten taistelun jälkeen läjän ukkoja kehiin. :)
Avatar
Terran azhrak
Ylläpito
 
Viestit: 1317
Liittynyt: 07 Syys 2010, 11:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Protoss imba?

ViestiKirjoittaja Malecious » 04 Touko 2011, 23:13

Kyl tossinki pitää reinforcee, jos et reinforcee heti kun tappelu alkaa, saattaa joukot tulla yhen warp in myöhäs jopa peliin.
Kuva
Proud member of Clan SupR
Avatar
Protoss Malecious
 
Viestit: 457
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 16:04

Re: Protoss imba?

ViestiKirjoittaja Mairou » 04 Touko 2011, 23:29

azhrak kirjoitti:
Jos ajattelee uudestaan, niin voidaan sanoa että protoss vaatii eniten multitaskia isoissa tappeluissa.

T:llä ja Z:llä voi myös tehdä melkein äärettömän määrän toimintoja tappelun aikana. Niilä joutuu jopa tekemään yksiköitä taistelun aikana, kun P voi vaan bankkaa ja warpata sitten taistelun jälkeen läjän ukkoja kehiin. :)



Puhuin kyllä nyt enemmän joukkojen multitask microttamisesta mutta nyt kun otit asian puheeksi niin täytyy sanoa että terranilla on kyllä helpoin rakentaa lisää joukkoja taistelun aikana koska voi laittaa unitteja helposti que eikä sinun tarvitse liikuttaa kameraa pois taistelupaikalta ja voit keskittyä 100% taisteluun. Protossilla jouttuu liikuttamaan kameran pois taistelu alueelta pariksi sekunniksi jos ei ole pylonia lähellä, jos on tiukka paikka et millään kerkeä mennä warppaamaan unitteja. Mutta vaikeinta se on kyllä zergillä koska sinun pitäisi inject larva jokaisessa basessa erikseen jos haluat nopeasti lisää joukkoja, voisi blizzard muuttaa tuota inject larvaa siten että se automaattisesti heittäisi sen lähimpään hatcheryyn, eikä sinun tarvitsisi liikuttaa kameraa baseen ja clickata sitä hatcherya.
Protoss Mairou
 
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Huhti 2011, 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Protoss imba?

ViestiKirjoittaja kKo » 04 Touko 2011, 23:33

azhrak kirjoitti:
Jos ajattelee uudestaan, niin voidaan sanoa että protoss vaatii eniten multitaskia isoissa tappeluissa.

T:llä ja Z:llä voi myös tehdä melkein äärettömän määrän toimintoja tappelun aikana. Niilä joutuu jopa tekemään yksiköitä taistelun aikana, kun P voi vaan bankkaa ja warpata sitten taistelun jälkeen läjän ukkoja kehiin. :)


Toi warppaus toimii vain gateway unittien kanssa, joutuu P:kin laittaan stargate/robo ukot tulemaan, eli esimerkiksi T joutuu taistelun aikana painamaan yhtä Control Group -nappia enemmän, sekä pitämään pohjassa/näpyttämään kahta hotkeytä enemmän?

Mairou kirjoitti:voisi blizzard muuttaa tuota inject larvaa siten että se automaattisesti heittäisi sen lähimpään hatcheryyn, eikä sinun tarvitsisi liikuttaa kameraa baseen ja clickata sitä hatcherya.


No ei kyllä automaattiseksi tuota? Z etu on kuitenkin tosi nopea rebuild joukoillaan esim. sulla on 4 basea, 200/200 armeija, niin keräät sitä larvaa niin paljo ku pystyt/kerkeät, niin sitämukaa kun armeija kuolee niin laittaa joukkoja tulemaan, hyvällä tuurilla saat n. 80foodin armeijan 27sekunnissa kun vitun moni vetää vaan mass roach, eikä niitä tarvi juurikaan mikrota.
~10larvaa/base, 4 basea = 40 larvaa, roach vie 2supplyä = 80food
Avatar
Protoss kKo
 
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 18:37

Re: Protoss imba?

ViestiKirjoittaja Mairou » 05 Touko 2011, 00:00

kKo kirjoitti:No ei kyllä automaattiseksi tuota? Z etu on kuitenkin tosi nopea rebuild joukoillaan esim. sulla on 4 basea, 200/200 armeija, niin keräät sitä larvaa niin paljo ku pystyt/kerkeät, niin sitämukaa kun armeija kuolee niin laittaa joukkoja tulemaan, hyvällä tuurilla saat n. 80foodin armeijan 27sekunnissa kun vitun moni vetää vaan mass roach, eikä niitä tarvi juurikaan mikrota.
~10larvaa/base, 4 basea = 40 larvaa, roach vie 2supplyä = 80food


Ei auttomaattisesti tietenkään, muutenhaan se olisi aivan liian helppoa, mutta tarkoitin vain että kun valitset queenin ja painat inject larva niin se heittäisi sen automaattisesti lähimpään hatcheryyn eikä tarvitsisi liikuttaa kameraa omaan baseen ja painaa sitä hatcherya. Siinä vaiheessa kun sinulla on esim 5 basea ja olet tiukassa taistelussa jossa joudut kokoajan microttamaan joukkojasi niin et millään kerkeä käymään jokaisessa basessa erikseen ja inject larva.
Protoss Mairou
 
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Huhti 2011, 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Protoss imba?

ViestiKirjoittaja Xeanrot » 05 Touko 2011, 08:32

Tosta injekt larva hommelista voin antaa sellatteen kivan vinkin joka helpottaa TODELLA paljon.
1. Starcraft 2 multiplayerpagella paina esc aukasee optionssin, siitä paina hotkeys.
2. Paina global ja etsi kameraoptionseista basekamera ja muuta sen hotkey johonkin mukavaan nappulaan (esim. space(huom. useimmissa hotkeyssä kuten spacessa on jokin komento, muista laittaa komento uuteen näppäimeen))
3. paina mene peliin ai:ta vastaan (very easy) ja tee todella monta basea
4. controlgrouppaa kaikki queenit YHTEEN hotkeyhin, esim minulla oli 3 (lol olin zergi :D;D)
5. ota queenit ja paina aina space+v+click hatch.+space+v+click hatch.
6. zergimacrosi on parempi huomattavasti kun osaat tämän :D:D

Antoisia zergipelejä toivottaa Master Protoss :D:D:D:D:D:D
Protoss Xeanrot
 
Viestit: 16
Liittynyt: 25 Tammi 2011, 18:49

Re: Protoss imba?

ViestiKirjoittaja Foxterran » 05 Touko 2011, 11:31

Kai tarkoitit backspace?

välilyönti palaa viimeisimpään toimintoon, ei suinkaan kelaa basejen välillä

btw tuo backspace ei toimi muissa kuin oikeissa peleissä. Eli ei toimi unit tester mapeissa yms
Random Foxterran
 
Viestit: 46
Liittynyt: 14 Syys 2010, 16:55

Re: Protoss imba?

ViestiKirjoittaja Pleddy » 05 Touko 2011, 13:04

Kuva
Tulin vain kertomaan että 3 ensimmäistä viestiä tähänkin postiin kertoo sen miksen käy täällä lukemassa keskusteluja kovinkaan usein.
Kiitän ja kuittaan
Kuva
Pleddy
 
Viestit: 63
Liittynyt: 16 Touko 2010, 14:47

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa