TeeKoo

TeeKoo

ViestiKirjoittaja TeeKoo » 25 Loka 2010, 22:57

Terve kaikille tasapuolisesti!

Netissä olen kulkenut TeeKoo-nickillä jo vuosien ajan. Eli jos nimimerkki kuulostaa tutulle, niin saatetaan olla törmätty aiemminkin. Starcraftin pelaajana alan olla jo ikäloppu 27 vuoden iällä, mutta ei anneta sen häiritä menoa. Peliä pelataan tosissaan, muttei veren maku suussa. Tarkka buildorder saa olla, mutta ei sitä nyt prkl aleta tuntikausia asiakseen hiomaan. Olenkin selkeästi enemmän makro- kuin mikro-orientoitunut pelaaja.

SC2ssa kampanjan juoni piti otteessaan, kunnes erehdyin kokeilemaan yhden placement matchin. Se oli oli sillä selvä. Kampanja on edelleen samassa pisteessä. Roduksi valikoitus :protoss: , koska olinhan jo aiemmin onnistunut kerran voittamaan CPU easyn protossia käyttäen. Vähemmän yllättävästi placementmatchit menivät hienosti 1-4, joten pronssiliiga kutsui. Muutamassa ensimmäisessä ottelussa en tiennyt mikä on se protossien rakennus, joka avaa muitakin yksikkövaihtoehtoja kuin zealotit ja cannonit :roll:

Tällä hetkellä olen hopealiigassa. Kone arpoo minulle vastustajiksi pääsääntöisesti joko itseäni parempia kultapelaajia tai äärimmäisen surkeita platina(terran)-pelaajia.

Tämän yhteisön kautta olisi haussa sopivia AT- ja harjoituspartnereita. Jos joku jaksoi lukea tänne saakka, niin saa lisätä bnet-nickin TeeKoo#450 kaverilistalle.
Zerg TeeKoo
 
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Loka 2010, 20:33

Re: TeeKoo

ViestiKirjoittaja MeteoRain » 26 Loka 2010, 16:20

Moi, ei siis mitään haittaa vaikka jouduit pronssiin, itse asiassa saat sieltä sen tarvittavan lisä tehon. Jota et vielä omista että pärjäät paremmissa liigoissa, ainakin tämä oli itselle aika totta.
Avatar
Protoss MeteoRain
 
Viestit: 229
Liittynyt: 26 Heinä 2010, 21:28

Re: TeeKoo

ViestiKirjoittaja Twizi » 26 Loka 2010, 17:07

Itsekkin alottelin pari kuukautta sitten pronssista ja sitä mukaan kun matseja keräänty ja kokemusta tuli niin nousin hopeaan ja sieltä sitten kultaan. Tällä hetkellä vahvasti divisioonan kärjessä ja luultavasti platina kutsuu tässä lähiaikoina. :) Mutta munkin puolesta vaan tervetuloa. :D
Kuva
Terran Twizi
 
Viestit: 26
Liittynyt: 22 Elo 2010, 14:51

Re: TeeKoo

ViestiKirjoittaja TeeKoo » 26 Loka 2010, 19:40

Ohoh, vastauksia on kertynyt kaksi enemmän kuin mitä odotin 8-)

Ehdottomasti pronssiliiga oli oikea osoite mulle sijoitusotteluiden säälittävien esitysten perusteella. Pronssissa pääsi mukavasti harjoittelemaan perusmekaniikkoja, kun vastustajatkin olivat yhtäläisen surkeita. Pienen harjoittelun myötä edistystäkin on tapahtunut. Hartaasti odotettu kultaliigaan nousu toteutui 77 matsin jälkeen.
Zerg TeeKoo
 
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Loka 2010, 20:33

Re: TeeKoo

ViestiKirjoittaja Velz » 14 Marras 2010, 22:46

Jos en ihan täysin erehy henkilöstä, niin taidan jopa toisaalta tietää sinut! :D

Itse oon tällä hetkellä Platinumissa, mutta harkka vastus ei olisi koskaan pahitteeksi. Mä lisäilen sut kaverilistaan ku aika rääpyä löytyy. Itse pelaan alltime- :random: , joten varmaan samalla opit pelaamaan racea ku racea vastaan.
Kuva
Random Velz
 
Viestit: 8
Liittynyt: 14 Marras 2010, 15:52

Re: TeeKoo

ViestiKirjoittaja TeeKoo » 15 Marras 2010, 22:33

Platinassa minäkin tällä hetkellä. Ennenkuulumatonta 5 pelin häviöputkea pukkaa, joten harjoitusseura tulee hyvään saumaan. Ladderissa vastaan asettuu platinoita ja timantteja ihan sekaisin taitotasoilta "hyvä" ja "helvetin hyvä", joten ei ihmekään, että turpaan tulee.
Zerg TeeKoo
 
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Loka 2010, 20:33

Re: TeeKoo

ViestiKirjoittaja Malecious » 16 Marras 2010, 00:21

Sellanen vihje kaikille yleisesti pelaamiseen, että jokainen häviö opettaa enemmän kuin voitto. Hävitessä pystyt analysoimaan miksi hävisit, ja harvoin syy on 100% se, että pelaaja on vain parempi. Toki jos diamond vs bronze niin diamond voittaa skillillä, mutta diamond vs plati/plati vs plati on omalla panoksella jo paljon vaikutusta. Ite löydän yleensä häviön syyt, mut APM on mun tappaja atm ;(
Kuva
Proud member of Clan SupR
Avatar
Protoss Malecious
 
Viestit: 457
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 16:04

Re: TeeKoo

ViestiKirjoittaja TeeKoo » 16 Marras 2010, 19:17

Omat häviöreplayt tulee valtaosin katsottua jälkikäteen. On erittäin opettavaista huomata kuinka kaikki info olisi ollut tarjolla jo pelin aikanakin, jos vain olisi huomannut&älynnyt sen. Usein tulee voittojakin katsottua, mutta tämä ei ole läheskään niin hyödyllistä. Voittoreplayssä tulee kiinnitettyä huomiota enimmäkseen siihen miten hienosti vastustaja pwnautuu :lol:

Nauhoitusten perusteella olen omiksi heikkouksikseni havainnut mm
-lähes loputon passiivinen leiriytyminen oman basen edustalle
-laiska tiedustelu
-en muista/jaksa macrottaa kun voitto näyttää varmalta. Usein tässä käy niin, että vastustaja tekee comebackin ja liemessä ollaan
Zerg TeeKoo
 
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Loka 2010, 20:33

Re: TeeKoo

ViestiKirjoittaja Velz » 16 Marras 2010, 22:00

ennen kaikkea tiedustelu siinä vaiheessa kun vastustaja näyttää passiiviselta eikä reagoi pieneen näpäytykseen armottomasti on yleensä ehdottoman hyvä idea.

Voitoista voi myös oppia siinä mielessä, että tietää vastaisuudessa mitä kannattaa tehdä jos vastustaja toimii kuten aiempi/aiemmat vastustajat. Ainakin itse olen huomannut, että replayden ylipäätään katsominen ja analysoiminen olkoon kyseessä häviö tai voitto antaa paljon lisämateriaalia seuraavia pelejä varten. Myös quadit auttavat paljon sooloja varten, oppii tuntemaan muiden tapaa toimia ja pystyy keskustelemaan mitä kannattaa tehdä ja milloin, varsinkin jos ally on laadukas.
Kuva
Random Velz
 
Viestit: 8
Liittynyt: 14 Marras 2010, 15:52


Paluu Esittely

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron