Ouga kirjoitti:No huhhuh, melko biased palautetta tullut tähän mennessä
Pääasiassa tossi näkökulmasta on totta että groundiarmylla tuppaa helposti olemaan jäljessä. Sen sijaan broodit ja mutat taas tekee tossin pelistä helvettiä. Niitä ei tehdä MUUTAMAA, vaan aivan helvetisti.
Jos mennään mutaan, broodswitch voi olla vähän hitaampi, mutta standardina broodien pitäis olla vähintään morphaamassa jossain 18min kohalla. Niin, joku 8 broodia ja 4+ inf tossa vaiheessa. OP:n tapauksessa peli lienee ollut jo paljon pidemmällä. Jos molemmat on saanut macrota rauhassa, en nää syytä miksi zergillä ei 25min kohdalla voisi aina olla 20 broodia.
Armyyn ei todellakaan tehdä enää yhtään hydraa tai roachia tossa vaiheessa jos saa noi broodit ulos ja vihu ei oo vetämässä jotain allin. Zergin megapalloon ei kuulu kuin brood/corru/infestor, joskus queeneja. Kaikki muu mieluusti on tapatettu sitä armya tehdessä. Jos siis vihulla on joku colo/archon/mship army niin zergillä vastaava olis noin 20brood/10infestor. Mitäs järkeä siinä olis jos pärjäisit lähes pure tier2 armeijalla tossin saman pop mutta higher tech armylle?
Enkä viitti ees mainita mitä mieltä oon mass mutaajista. Siihen on syynsä miksi blizzu on jo parikin kertaa miettinyt onko mutat vaan rikki zvp - eikö tossilla ole niille counteria. Kyse ei ole faceup tappelusta vaan baseracesta mitä tossi ei voi voittaa jos zerg saa 25+ mutaa.
Mutta keypoints on pysyy ecossa edellä, pitäis aina onnistua. Jos ei aio tehdä jotain allinia tai finishaa peliä tier2 aikana, sitten mennään siihen brood/infestoriin mikä ei todellakaan ole kusessa mitään toss compositionia vastaan. Ja kun mineraaleja alkaa pukkaa liikaa niin tornirykelmää pystyyn.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa