Toiseen peliin Wibang valitsi Desert Oasiksen, johon viime patchissa lisättiin ylä- ja alareitin tukkivat kivikasat. Kasat olivatkin olennainen osa Wibangin taktiikkaa, antaen täyden latauksen muutamalle proxy Void Raylle, jotka sitten silppusivat ahtaassa mineraalilinjan takaisessa tilassa Tripalin Stalkerit ja veivät finaalin ratkaisevaan kolmanteen otteluun Metalopoliksessa. Tripalille edellisessä pelissä tarjoiltu juustoateria ei ollut vielä päättynyt, ja Wibang voitti pelin erittäin nopeasti Cannon-rushilla tukkien samalla Tripalin oman rampin. Näin turnauksen voiton vei siis vahva ennakkosuosikki ja ainoa Suomiladderin top 15:sta kisaan osallistunut Wibang luvuin 2-1.
Ei kärkikaksikko kuitenkaan aivan yrittämättä brackettien läpi kävellyt matkalla finaaliin. Kovasti turnauksen voittajalle hanttiin pisti jo neljännesfinaaleissa yhdeksänneksi sijoitettu

Viihdettä katsomolle selostuskopin puolelta toi jo kauan kaivattu caster-combo

Hämmästyttävintä turnauksessa oli silti sen suosio. Järjestäjät (eli siis esim. minä) arvelivat etukäteen turnauksen vetävän ehkäpä 20 osallistujaa, kun niitä itse asiassa tuli lopulta 78 (vertailun vuoksi keskimääräiseen Viking Cupiin osallistuu n. 175, ja se on sentään pohjoismaiden laajuinen laajalti tunnettu turnaus rahapalkinnoilla). Turnauksen ilmapiirikin oli sopivan rento niin kuin etukäteen toivottiinkin - tästä esimerkkinä vaikkapa neljännesvälierissä

Niin, ja se palkinto? Finaalipelien jälkimainingeissa kanava ja myös itse voittaja päätyivät paljon sopivampaan symboliin kuin kruunuun. Ehkäpä tästä tuleekin perinne, jossa tylsän ja lattean symbolin sijaan jokainen voittaja saa itselleen pysyvän, häntä parhaiten kuvaavan ikonin... Palataan asiaan mahdollisesti jo ensi lauantaina!
Tässä vielä turnauksen kärkikahdeksikko:
1.

2.

3-4.

3-4.

5-8.

5-8.

5-8.

5-8.

Turnauksesta upitut replayt ja lopulliset bracketit löydät täältä.