~2500 Diamondi täällä pohtii universumin mysteereitä, joista nyt päällimmäisenä mielessä buildit terrania vastaan. Lukuisia midgame buildeja läpikäyneenä olen havainnut vain yhden kannattavaksi, Muta blingin. Makaraxin ohella yleisin terraneiden aloitus on loputtomasti counterointimahdollisuuksia tarjoava 1-1-1, tuttavallisemmin Destiny Cloud Fist.
Moni aloittaa roacheilla, mutta omalla skill levelilläni ainakin terranit roach techin skannattuaan techaavat saman tien Bansheen. Tulos: terranilla täydellinen map controlli, ja jos yrität puskea roacheilla aikaisin, nakertavat bansheet ne hitaasti, mutta varmasti. 1-1-1 buildin vuoksi terranit saavat myös kohtuullisen nopeasti siegejä, mikä counteroi roachien lisäksi myös hydrat tehokkaasti stimmattujen marineiden ja maraudereiden kera.
Lähtökohtaisesti lähden terrania vastaan aina techaamaan kohti muta blingiä, koska sille ei ole mitään äärimmäistä counteria ja map control on taattu. Alkuharassit helioneilla saa kuriin yhdellä tai kahdella hyvällä spinecrawlerilla ja queenilla voi tukkia rampin. Ensimmäisten mutaliskien jälkeen Bansheista tai viikingeistä ei käytännössä tarvitse murehtia, mutta ainakin kolme queenia kannattaa olla ennen mutaliskien tuloa. Sitten voi melko vapaasti ottaa kolmannen ja neljännenkin basen, sillä mutat ja lingit pääsevät todella nopeasti tuhoamaan mahdolliset expo snipe -yritykset. Mutaharassilla saa myös terranin helposti pidettyä peloissaan baseensa jämähtäneenä, vaikka tällä olisikin hetkellinen armeijaylivoima. Tästä on sitten helppo jatkaa haluamaansa buildiin. Toisinaan terranit panostavat paljon blueflamehellioneihin, jolloin roachit kannattaa ottaa aikaisin mukaan.
Tämä on toimiva buildi, mutta onko se ainoa "varmasti" toimiva vaihtoehto? Pidemmän päälle on tylsää tehdä aina samaa settiä.
Tällä hetkellä zergit tuntuvat olevan terraneille melko helppoja. Kaverini ja lähes jokainen terrani joiden kanssa olen ladderissa jutellut sanoo tvz:n olevan helpoin mu, osa sanoo voittavansa 80% peleistä.